Het Meervallen topic

Warm water discussie [leden]
Plaats reactie
Gast

Het Meervallen topic

Bericht door Gast » 14-11-2011 20:00

Redelijk veel leden hebben naast garnalen en appelslakken ook meervallen in hun aquarium: plaats hier alle leuke weetjes, fotos en video's over deze prachtige dieren:

Afbeelding

jupp.... sommige worden echt te groot voor een aquarium, zoals deze Pleco's:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

deze video wilde ik jullie niet onthouden: wilde Pleco's :)
http://www.youtube.com/watch?v=HqgjgN7HIig

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-11-2011 20:34

Mijn prachtige meerval uit de 1.20 tropische bak:
Afbeelding

Synodontis Eupterus
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 14-11-2011 21:23

Die hebben wij vroeger in het aquarium gehad. Rugzwemmers noemden we ze ;)

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 14-11-2011 21:34

Ik ben opzoek naar een L201.
Helaas geraak ik er niet aan in de dichtsbijzijnde aquawinkels.
Ik heb een ancistrus en peckoltia vittata zwemmen.
De peckoltia vind ik niet zo bijzonder, het is een heel schuwe vis.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Gast

Bericht door Gast » 14-11-2011 21:47

Ik blijf een zwak hebben voor de Roodstaart meerval. Ze hadden hier een heel groot exemplaar zwemmen in een 2meter aquarium bij de dierenwinkel. Het was alleen best zielig om te zien want hij kon er zijn staart niet keren zowat..Maar als je bij de rand van het aquarium met je vinger in het water ging (door het deksel met gaas kon dat) kwam hij altijd naar boven toe om te onderzoeken. Ik heb zijn baarden vaak genoeg aangehaalt zonder dat de verkopers het door hadden: ik kon het niet laten haha
Uiteindelijk is ie of verkocht of terug gegaan naar de groothandel. Ik denk dat Ferry ook wel weet welke vis ik bedoel ;)

Afbeelding

Ik heb ook in een andere aquarium winkel een klein exemplaar van slechts 20cm gezien. De verzorger van de bakken liet toen wat ontdooide mossels in het water vallen om hem te voeren. Na 6 mossels te hebben opgeslokt zat het beest zo vol dat ie niet eens meer zijn bek kon dichtdoen, het leek net een hamster die zijn wangen vol gestopt had!

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-11-2011 22:40

Rugzwemmer is inderdaad een bekende naam daarvoor.
Ik heb er ook nog een ancistrus en een siamese algeneter in zwemmen, maar die vind ik niet zo boeiend :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 14-11-2011 22:44

Ik vind Anchistrussen geweldige beestjes. Ze zijn eigenlijk niet zo heel nuttig, tenminste niet als je hoort wat de dierenwinkel belooft, want eigenlijk eten ze niet zo gek veel algen, eerder diepvries en zelfs het Hikari lusten ze erg graag. Vind wel dat ze prachtig territoriaal gedrag vertonen tijdens het nestelen. Heb nu al iets van drie nestjes groot gebracht en ze blijven maar fokken :D Eigenlijk verwacht ik binnenkort weer eitjes aangezien het vrouwtje heel dik en plat oogt. Ze komt ook steeds in de buurt van de schuilplaatsen van de mannen. Wat me wel opvalt is dat zij blijkbaar altijd maar met één man gaat. Ze vormen dus wel degelijk koppels.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-11-2011 22:47

Ik vind ze niet zo boeiend. Ze hangen vaak op hun vaste plekje en als daar iemand in de buurt komt dan gaat het er hard aan toe.
Buiten dat vind ik ze ook niet spectaculair eruit zien. Die Synodontis daarentegen is echt een gigantisch gevaarte :lol:
Zodra die een rondje gaat zwemmen maakt iedereen plaats.
Vind ik ook niet zo gek als je naar die tanden kijkt...
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 14-11-2011 22:49

tanden? heeft die vis echt tanden dan? Is moeilijk te zien op de foto namelijk. Ik zie alleen baarddraden.

Ik weet niet of die Anchistrussen van jou dat ook wel eens doen: ondersteboven hangen en op een gegeven moment vallen ze en liggen ze een hele tijd als verdoofd op de grond, op hun rug nog wel.. En als je dan op de ruit tikt sprinten ze er vandoor alsof ze wakker geschud worden uit een hele hele diepe slaap. Dat heb ik hier toch al een aantal keren gezien en ik blijf dat geinig vinden.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-11-2011 22:53

Euhm nee... Volgens mij hoort een Ancistrus ook niet ondersteboven te hangen :roll:
Op deze foto kan je de tanden ook niet zien. Dat zie je pas als ze hun bek open doen.
Ze hebben gewoon een heel gebit met puntige tanden.
Er wordt ook niet voor niets aangegeven hoe je ze moet beetpakken, aangezien je anders best wel eens pijn kan krijgen :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie