saki hikari fancy goldfish color en balance

Merken, schemas, weetjes, gelfood etc. [leden]
Gast

saki hikari fancy goldfish color en balance

Bericht door Gast » 16-07-2012 12:42

hallo
ik heb op dit moment tetra goldfish gold japan wat ik mijn vissen voer
ik zou graag willen overstappen volgende maand naar ander voer
maar moet ik dan de saki hikari fancy goldfish balance en color dan bijde kopen voor afwisseling? en is hikari goed voer?
mij werd door een aquarium zaak geadvisseerd als ik die saki hikari zou willen gaan voeren dat color genoeg is maar is dit ook zo?
heb nog 3 kwart potje tetra sticks (de 250ml potje variant) staan.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 16-07-2012 12:45

wat geef je de koi?

en hikari is prima voer. en ja afwisseling is beter. je kan dat bij dino bestellen. die is er vrij goedkoop mee. en niet onbelangrijk hij heeft het liggen.
meeste winkels krijgen nu geen levering door de ramp in japan tijd terug.

Gast

Bericht door Gast » 16-07-2012 12:46

Rex Hunt schreef:wat geef je de koi?

en hikari is prima voer. en ja afwisseling is beter. je kan dat bij dino bestellen. die is er vrij goedkoop mee. en niet onbelangrijk hij heeft het liggen.
meeste winkels krijgen nu geen levering door de ramp in japan tijd terug.
ik geef de koi vivani japanse mix 3mm hier doen ze het goed op.

volgens mijn aquarium winkel hadden ze het voer begin volgende maand binnen

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 16-07-2012 13:00

Dat voer van Vivani moet je ermee stoppen. Ik had het ook uitgetest, het is chiclidenvoer.
Me water werd ook troebel.

Gast

Bericht door Gast » 16-07-2012 13:07

FancyGoldfish schreef:Dat voer van Vivani moet je ermee stoppen. Ik had het ook uitgetest, het is chiclidenvoer.
Me water werd ook troebel.
Ik voer alleen me koivijver met vivani al vanaf 2009 en dit is gewoon koivoer
Water blijft er helder door, en daty voer voor de fancy goldfish van vivani was ik al metEen mee gestopt. En wil van tetra af volgende maand en dan hikari beide varianten fancy goldfish color en balance.
Maar dino hoe zit het met dat hikari voer vind jij dit ook goed voer?
En hoe is het nu met hikari handel?
Aangezien iemand zei een keer dat het moeilijk aan was te komen?
Me aquariumwinkel zei dat ze dit begin volgende maand hebben.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 16-07-2012 13:13

Het voer is wel ok. En ik heb het ook op voorraad.

Vivani Koivoer kan ik niet over oordelen ik geef ze altijd Takazumi en soms gemixed met Hikari voor de koi.

Gast

Bericht door Gast » 16-07-2012 13:15

Floris: als je dan toch besluit over te stappen op Hikari zou ik het niet in de dierenwinkel gaan bestellen want je bent veel duurder uit. Dino heeft ook grotere verpakkingen en heeft het vrijwel altijd op voorraad, mits je het op tijd bij hem aangeeft. Hij doet het ook naar je huis sturen. Heel veel leden bestellen bij hem :) Dino heeft ook Hikari varianten waar de groothandel niet aan kan komen.. zoals de rode verpakking voor nog meer kleurbevordering, maar die moet je heel spaarzaam voeren omdat het witte kleuren kan vertroebelen. Maar je hebt Kois, dus dan weet je ongeveer wel hoe dat in elkaar steekt.

Gast

Bericht door Gast » 16-07-2012 13:16

FancyGoldfish schreef:Het voer is wel ok. En ik heb het ook op voorraad.

Vivani Koivoer kan ik niet over oordelen ik geef ze altijd Takazumi en soms gemixed met Hikari voor de koi.
@dino niet lullig bedoeld maar als ik het via jou doe zitten er verzendkosten aan vast
En me aquarium winkel vraagt voor de color 14,95
En de balace 13,95 wat zijn jou prijzen dan ?

Gast

Bericht door Gast » 16-07-2012 13:17

Kijk dan in de winkel eens of de datum goed is. Ik heb het helaas te vaak gehad dat het voer al over datum was. Bij Dino was het altijd vers van de pers.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 16-07-2012 13:18

Bij mij zijn ze 12,50 ex verzendkosten. Op Arcen sta ik ook, dan kan je ze ook meenemen.

Plaats reactie