kalk aanslag aquarium

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
Gast

kalk aanslag aquarium

Bericht door Gast » 17-07-2012 03:03

hallo ik heb me aquarium sinds begin juni.
deze had ik overgekocht van iemand die er schildpadden in had met laag waterpeil.
zitten natuurlijk wat krasjes op aquarium maar ook ongeveer op de helft naar boven toe zit een witte waas tegen de ruit die ik niet wegkrijg met me algenmagneetje.
hoe krijg ik dit weg zonder perse de bak leeg te halen of vissen te vergiftigen?

groetjes bart

Gast

Re: kalk aanslag aquarium

Bericht door Gast » 17-07-2012 03:11

floris234 schreef:hallo ik heb me aquarium sinds begin juni.
deze had ik overgekocht van iemand die er schildpadden in had met laag waterpeil.
zitten natuurlijk wat krasjes op aquarium maar ook ongeveer op de helft naar boven toe zit een witte waas tegen de ruit die ik niet wegkrijg met me algenmagneetje.
hoe krijg ik dit weg zonder perse de bak leeg te halen of vissen te vergiftigen?

groetjes bart
zijn die tetra easywipes mischien hiervoor geschikt?
ik zou graag de aanslag weg willen.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 17-07-2012 09:42

je kan het proberen.

maar die vraag had je gisteren moeten stellen, dan was het makkelijker geweest. je had de bak toch leeg. met een doekje en azijn inwrijven en met een oude bankpas of iets dergelijks kun je het er mee afkrabben.

nu weet ik het niet hoe je dat het beste kan doen.
misschien dat iemand anders een tip heeft.

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 17-07-2012 11:02

schuursponsje... je weet wel zo'n kleurtje met groene laag..

Gast

Bericht door Gast » 17-07-2012 11:45

Ik deed mijn bakken bij aanschaf altijd schoonmaken met dettol. Is heel aggressief spul wat de meeste kalkaanslag wel de baas kan, maar je moet het daarna wel heel goed uitspoelen. Natuurazijn helpt ook overigens. Als je maar niet met één of ander schuurmiddel aan de gang gaat want daar doe je 100% alleen maar meer schade aanrichten aan je glas.

Gast

Bericht door Gast » 17-07-2012 11:48

Matzu schreef:schuursponsje... je weet wel zo'n kleurtje met groene laag..
bekras je hier niet mee de ruiten? a

Gast

Bericht door Gast » 17-07-2012 11:51

Ja en nee, ligt aan de kwaliteit van je spons. In dierenwinkels hebben ze vaak speciale sponsjes om algen etc mee weg te krabben. Keukensponsjes zou ik alleen gebruiken bij zware algaanslag ( penseelalg etc )

Gast

Bericht door Gast » 17-07-2012 11:54

FROST schreef:Ja en nee, ligt aan de kwaliteit van je spons. In dierenwinkels hebben ze vaak speciale sponsjes om algen etc mee weg te krabben. Keukensponsjes zou ik alleen gebruiken bij zware algaanslag ( penseelalg etc )
bijvoorbeeld een schuursponsje van een supermarkt? :roll:
die algsponsjes zijn deze duur?
of moet ik proberen met die tetra easy wipes (ze zeggen dat kalk hier goed door weg gaat en alg zonder visen te beschadigen of zo(moet ik dit geloven wat ze zeggen?)

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 17-07-2012 11:57

Ik gebruik altijd zo'n sponsje wat ik je net vertel. Je moet er alleen voor zorgen dat er geen steentje tussen je ruit en sponsje zit.
Ik heb hier iig geen krasjes/krassen.

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 17-07-2012 11:58

Probeer 't anders uit boven in de hoek, net onder je lichtkap... heb je krasjes stoppen en zoniet....

Plaats reactie