[Extra stelling] Invloeden op de ontwikkeling van TVR en SVR

Uitgediepte discussie over een bepaald onderwerp [leden]
Gast

Bericht door Gast » 18-07-2012 23:03

Kopgroei vind ik een persoonlijke kwestie van smaak. Ik had zelf een ranchu met erg weinig kopgroei en ik vond het niet eens zo verkeerd. Bij een echte japanse vis zou ik het wel belangrijk vinden, maar die zijn zoiezo heel apart en anders dan andere ranchu's uit china of taiwan.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 19-07-2012 10:38

@ Frost: Het gaat hier om richtlijnen voor een HQ SVR. Dit heeft dus niks met persoonlijke smaak te maken...

Gast

Bericht door Gast » 19-07-2012 12:13

Nou ik vind dus dat er wel degelijk met persoonlijke smaak te maken heeft. Ik hoef niet perse een vis te hebben die voldoet aan de richtlijnen, als ik hem zelf maar mooi vind en als het beestje maar gezond is. Dat bedoelde ik. Ik vind de richtlijnen zoiezo nog steeds erg vaag weer gegeven. Volgens mij zijn er namelijk alleen maar zulke strenge regels als we het hebben over de japanse bloedlijnen, de AAA kwaliteit. Dit zijn zoiezo hele dure vissen die voor de normale hobbyist niet betaalbaar zullen zijn. Waarom vragen jullie Geert van de Brotherhood niet of hij een artikel wil plaatsen of schrijven over die richtlijnen want nu hebben we weer een hoop speculatie en halen we informatie af van internet waarvan we niet eens 100% met zekerheid kunnen zeggen of die nog wel van toepassing is. Zomaar mijn two cent hoor.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 19-07-2012 12:16

Geert heeft enkel artikels.
Volgens mij was Rex hiermee bezig om deze op dit forum te plaatsen.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 19-07-2012 12:18

yup, maar geert is niet van de snelle.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 19-07-2012 12:19

Waarom zouden strenge regels alleen maar voor de AAA kwaliteit zijn?
Als je een vis koopt kijk je toch niet alleen of de vis een mooi kleurtje heeft, je probeert toch ook naar perfectie te streven qua bouw...

Gast

Bericht door Gast » 19-07-2012 12:23

Ok :) Dan heb ik nix gezegd. Ik denk alleen dat de normale hobbyist een beetje in de war raakt van het side view en top view verhaal. Tegenwoordig worden sideview en topview gewoon ook met elkaar gekruist, met name in china en taiwan. Dit zijn vissen die ondanks dat ze BUITEN de (japanse, daar gaan we weer) richtlijnen vallen prijzen winnen. Maar goed, ik laat jullie lekker speculeren ;) Tis mij een petje te hoog allemaal. Voor mij is een Ranchu een Ranchu, tenzij ie enorm veel kopgroei heeft, dan is het een Lionchu en heeft ie een rechte rug met kopgroei dan is het een Lionhead. :)

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 19-07-2012 14:05

@ evelien: is die nieuwe zwarte wat jij dan hebt een ranchu of een lionchu omdat hij best veel kopgroei heeft?
Afbeelding

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 19-07-2012 14:46

Dat is een Ranchu.
Team beheer is bezig met artikels over wengroei. :wink:
Lionchu is niet enkel veel wen.
We kunnen onderverdelen: Ju Hua, Boxer... enz. Binnenkort meer.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 19-07-2012 15:27

Ik vind het leuk om dit te lezen, maar ik ga steeds meer vinden dat net wat Frost zegt, hobby wordt zo steeds meer wetenschap, en chemie om maar het mooiste exemplaar te hebben, en letten op waterniveau , door het vele regelmatige voeren om ze snel te laten groeien wordt je waterkwaliteit snel minder, dus tja, je bent alleen bezig met voeren, waterpeil op niveau houden en verschonen, omdat als je dat niet doet de staart een beetje hoger of lager komt te zitten.
Nou en
:ow_nee: ik hoef geen wedstrijdvissen, maar ik kan me voorstellen als je een echte strever bent naar het perfecte dat dit je aanspreekt, mij doet het helemaal niks :rolleyes:

Plaats reactie