planten op zuignap hoe?

Alles over medebewoners [leden]
Gast

planten op zuignap hoe?

Bericht door Gast » 30-07-2012 01:24

ik heb dan een bare bottom ben er nog niet zo kapot van vandaar dat ik de bak wil aankleden met planten.
heb 5 zuignapjes met clips die eigenlijk voor een luchtslang zijn maar aan gezien ik de bak niet belucht behalve met venturi dacht ik laat ik die zuignapjes gebruiken voor me bak op te fleuren met planten.

heb visdraad alle tips zijn welkom
edit:
alle planten die ik telkens koop gaan dood hoe kan dit en hoe is dit op te lossen?
wie geeft planten nou plantenvoeding?

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 30-07-2012 09:56

1. in een goudvisbak heeft het weinig zin om plantenvoeding te geven
2. visdraad en zuignappen...--> heel simpel, gewoon de visdraad er rond binden
3. je planten gewoon voldoende met rust laten..de meeste goudvissen trekken planten ook vaak kapot dus je zal nooit te veel van planten moeten verwachten in een bak
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 31-07-2012 02:35

Sanne schreef:1. in een goudvisbak heeft het weinig zin om plantenvoeding te geven
2. visdraad en zuignappen...--> heel simpel, gewoon de visdraad er rond binden
3. je planten gewoon voldoende met rust laten..de meeste goudvissen trekken planten ook vaak kapot dus je zal nooit te veel van planten moeten verwachten in een bak
hoe komt het dat het weinig zin heeft om plantenvoeding te geven?
ik heb een bare bottom en wil deze beetje groen aankleden iemand tips hier voor?
wat kan ik gebruiken als plantenbakje voor onderwater wat niet te hoog is?

welke planten hebben neit echt planten voeding nodig en kunnen in een goudvissenbak?

ik zag dit bijv. http://www.youtube.com/watch?v=-d_nvnQ ... YGYf4BU%3D
dat leek me wel mooi maar hoe is dit gedaan ik wil meer diepte en rust krijgen in me bak vanweg dat me vissen stresserig zijn en wil ze minder stres laten hebben doro beschutting te geven.
is 2 keer 60 a 70 % per week te veel? ( ik ververs nu nog 70% per week)

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 31-07-2012 12:53

De reden waarom je geen plantenvoeding geeft is omdat het weggesmeten geld is door de vele waterwissels.
Alle zuurstofplanten,Java, Anubias, Belgisch groen doen het goed zonder plantenvoeding naar mijn ervaring.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 31-07-2012 19:26

Alle planten kunnen bij goudvissen, maar als je planten echt goed wil laten groeien moet je weten waar je mee bezig bent.
Ik kan jou alleen maar adviseren dat voorlopig uit je hoofd te zetten. Zorg maar eerst je de goudvissen goed verzorgt.
Wanneer je een hoop van goudvissen af weet zou je je kunnen verdiepen in planten.

Wil je de vissen beschutting geven, hang een doek over de bak.
En te veel water verversen bestaat niet..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 31-07-2012 21:30

Dat is de bak van Iglo, volgens mij! :D Die is inderdaad prachtig! Zal ze leuk vinden om te horen, dat je haar bak zo mooi vind :wink:

Misschien kun je haar pm'en om te vragen hoe ze dat heeft gedaan.

Gast

Bericht door Gast » 05-08-2012 01:42

ze gebruikte plantenvoeding.
en als ik plantenvoeding gebruik zou dat weggegooid geld zijn vanwege me grote verversingen
toch zou ik anders of grind willen in plaats van bare bottom
want me test met cabomba is mislukt waterwaardes goed
planten (gaan dood :cry: ) wil zo graag een mooie bak

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 05-08-2012 02:02

Dit is niet rot bedoeld, maar wil je echt een mooie bak met veel planten, zou je beter moeten kijken naar tropisch.

3 Sluierstaarten in 80cm en dan ook nog een mooie bak willen met planten e.d is niet te doen, of je wilt er echt heel veel aandacht aan besteden en geld ;)
Dit is een serieus advies.

Gast

Bericht door Gast » 05-08-2012 02:27

vissengek12 schreef:Dit is niet rot bedoeld, maar wil je echt een mooie bak met veel planten, zou je beter moeten kijken naar tropisch.

3 Sluierstaarten in 80cm en dan ook nog een mooie bak willen met planten e.d is niet te doen, of je wilt er echt heel veel aandacht aan besteden en geld ;)
Dit is een serieus advies.
ik snap dat dit serieus advies is maar een paar plantjes is het enige wat ik wil en dat die het dan een beetje de bak opfleuren
hoef niet de bak met 100de plantjes te hebben gewoon eigelijk plantjes en een beetje open view.
dus genoeg zwemruimte voor de vissen maar toch mooi ingericht ..
tropische kant is nog maals niet mijn ding
sluierstaarten hebben een leuk karakter.
aandacht aan besteden doe ik al veel en hoezo zou dit veel geld moeten kosten.
heb nog planta start liggen maar vanwege geen bodem is dit zinloos.
ik ververs volgens mijn ouders al wat te extreem maar wil me visjes goed verzorgen in deze bak :D

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 05-08-2012 08:09

Ook die bodem is echt geen oplossing hoor.

Mijn sluiers trekken ook die paar bosjes cabomba en waterpest continu uit de grond en ik moet zon beetje iedere maand nieuwe kopen.
Ik heb nu besloten over te stappen op java varen en anubias. Die vast binden en dan kunnen ze die tenminste niet los trekken.
Dat ze blijven leven os nog steeds geen garantie maar t is een poging waard.
Volgens mij had iglo ook anubias etc op haar achterwand gepind.

Ik denk echt dat je je verwacting mbt de uitstraling van je sluierbak wat moet bijstellen.
Mooi met planten kan, maar dat kost tijd en geld zo simpel is dat gewoon.

Plaats reactie