De sluier: geen vis voor het aquarium?

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Plaats reactie
Gast

De sluier: geen vis voor het aquarium?

Bericht door Gast » 29-07-2012 09:06

'Have you wondered why your beautiful goldfish deteriorates sometime after they are kept indoors? They lose their radiance; they developed long and thin fins; they became weak and disease prone and they simply stop growing no matter how much you feed them. If you are not so lucky, you will be saying goodbye to your goldfish one after another.
What we are saying is that the goldfish strives better in the outdoors than in home aquariums, goldfish is by nature, an outdoor fish.'

Horen sluiers in een vijver thuis?

Begin maar met discussiëren :D

Groeten van Olympus

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 29-07-2012 10:22

Euhm dit gaat toch over de gewone goudvis?
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Gast

Bericht door Gast » 29-07-2012 10:26

over sluiers, zie de titel :)

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 29-07-2012 10:33

Die heb je zelf getypt.
Ik bedoel dat die man die het geschreven heeft over de gewone goudvis zou hebben.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 30-07-2012 23:56

Ik denk niet dat je alle sluiervarianten met elkaar kunt vergelijken, dus een simpele ja of nee is hier niet van toepassing.
Je moet naar de soort sluier kijken, welke leefomstandigheden die bepaalde vis nodig heeft. Een tosakin zou ik dus niet in een vijver houden, een ryukin daarintegen vindt ik persoonlijk wel meer een vis voor in de vijver, omdat dit toch een relatief grote krachtige vis kan worden die een beetje extra ruimte wel kan waarderen.
Andere sluiers kun je weer beter ondiep/kleiner houden door hun bepaalde extremere lichaamsvormen.
Kijk, iedere manier van houden heeft z'n voor en nadelen, dus moet je kijken naar de bepaalde vissoort.

Zelf heb ik nu een paar opvangvisjes in de vijver zwemmen (pim en pom) en die zijn lichamelijk erg veranderd sinds ik ze heb, vergeleken met hun aquariumtijd (zaten in een 80cm bak). Of dit toeval is? Ik weet het niet, het valt wel erg op, ze zijn in lengte en breedte gegroeid en bij pim is er nu een duidelijker contrast tussen het wit en de oranje vlek.
Ook denk ik dat je sluiers niet zomaar in iedere vijver los kunt laten, zijn toch aardige vervuilers, dus er zullen toch ook bepaalde eisen aan een vijver gesteld moeten worden.

Ik neig best wel om ja te stemmen, want ik denk dat veel sluiers snel "te krap" gaan zitten in een aquarium. Maar ik stem voor anders, doordat je het per variant moet bekijken.

PS. Misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik mijn stem uitbrengen :oops: ? Of hoef je niks aan te vinken?
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 31-07-2012 00:51

Ik ben het redelijk met Martijn eens.
Het verschilt per vis.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 31-07-2012 09:18

@brian: oh sorry, blijkt idd over normale goudvis te gaan :oops: :P
@martijn: ben het met je eens, ik maak wel een grotere poll zo(per variant ja of nee)
ik dacht dat het normaal was dat ik niet kan stemmen, maar jij kan het ook niet?
@mods hoe verhelp je dit?

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 31-07-2012 09:32

Ja en nee :lol:

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 31-07-2012 09:47

door aan te vinken wat je wil? en op stem nu klikken. :)

Gast

Bericht door Gast » 31-07-2012 10:32

Ik zal nu een nieuwe poll maken in een ander topic.

Plaats reactie