Fijn grind als bodem kan dat?

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 17-10-2012 19:40

Lijkt mij niet goed als ze dat uitpoepen. Zou ik wel even in de gaten houden dat dat niet teveel wordt.

Ik heb filterzand in mijn bak. Bevalt goed en zie ze dat nooit uitpoepen.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 17-10-2012 22:01

Goud schreef:Lijkt mij niet goed als ze dat uitpoepen. Zou ik wel even in de gaten houden dat dat niet teveel wordt.

Ik heb filterzand in mijn bak. Bevalt goed en zie ze dat nooit uitpoepen.
Als je ooit een preparaat maakt van de ontlasting van je vissen en deze onder de microscoop bekijkt zul je zeker wel zand terug vinden. Kon dat hier ook vinden soms :roll:

Nu gelukkig niet meer :D

Weet niet zeker of het schadelijk kan zijn dat het grind helemaal door de spijsvertering gaat,maar mij lijkt het niet gezond.

Mijn vissen zater voorheen in een 60L bak met zwart grind. Nadat ik de vissen overgeplaatst had naar de grote bak (met zand), heb ik daarna nog heel wat steentjes uit de bak moeten vissen, werden steeds meer.

Het blijft dus wel degelijk hangen in de spijsvertering, wie weet wat voor schade mijn vissen hebben opgelopen toen der tijd.
Nu had ik geen afgerond grind ;)
Wel interessant voor een stelling of een autopsie met vissen die een grind-ondergrond hadden :roll:

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 17-10-2012 22:30

Van de goudvis weet ik het niet precies. Maar sommige vissen slikken inderdaad stenen of grind om beter te kunnen malen of verteren in de spijsvertering. Een goudvis heeft geen maag net als de koi. Dus weet ik eigenlijk niet goed of ze dit ook doen.

Job
Lid FGF
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-10-2012 22:47

Bericht door Job » 18-10-2012 09:19

Ik kijk het even een tijdje aan en anders stap ik wel over op een mooi wit zand.

Plaats reactie