Vegetarische goudvis voer

Merken, schemas, weetjes, gelfood etc. [leden]
FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 05-11-2012 18:19

Als het waar is wat je nu zegt, waarom zouden fabrikanten dan vismeel in het voer doen. En niet 100% op basis van groente?

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 05-11-2012 20:57

FancyGoldfish schreef:Als het waar is wat je nu zegt, waarom zouden fabrikanten dan vismeel in het voer doen. En niet 100% op basis van groente?
Dino, wat eten een koeien / kippen .....

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 05-11-2012 21:01

Ik vind het een beetje gek als je een alleseter alleen groente gaat voeren.. :) Mij lijkt het het beste om gewoon ook dierlijke producten te voeren. Daar zitten ook dingen in die bijvoorbeeld niet in groente en fruit terugvindt.
Koeien en kippen eten misschien wel gras en graan, maar ik denk niet dat je heel blij bent als je in plaats van een biefstuk, gras moet gaan eten. Dat is toch weer een groot verschil :)

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 05-11-2012 21:13

Ute schreef:Ik vind het een beetje gek als je een alleseter alleen groente gaat voeren.. :) Mij lijkt het het beste om gewoon ook dierlijke producten te voeren. Daar zitten ook dingen in die bijvoorbeeld niet in groente en fruit terugvindt.
Koeien en kippen eten misschien wel gras en graan, maar ik denk niet dat je heel blij bent als je in plaats van een biefstuk, gras moet gaan eten. Dat is toch weer een groot verschil :)
:D :D ja inderdaad, maar er zijn talloze eetbare groenten, die zijn directe vitamine, biefstuk is indirect

Je doet mij denken aan een gezonde biologisch fruiten sap winkel in Gent of Lisse, ik wist niet meer waar, daar wordt gras te plek voor je geknipt uit de groeten kist, gemalen, voor een klein jonge jenever glas grassap betaalt je minsten 5 euro. zo Bittig is die smaak.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 05-11-2012 21:13

Een sluier is een omnivoor. Een koe niet. Een koe is een herbivoor. Als een omnivoor structureel plantaardige dingen laat eten komt een beest bepaalde stoffen tekort en word deze ziek en zwak. Wel appels met appels vergelijken.

Om terug te gaan naar je vraag... Ik ken geen voer dat 100% op groente is gemaakt. Zelfs in wheat gearm zit vismeel in. Maar waarom denk je dat een sluier beter af is met 100% groente? Graag een onderbouwend verhaal graag. Ben wel benieuwd waarom je dat denkt.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 05-11-2012 21:26

FancyGoldfish schreef:Een sluier is een omnivoor. Een koe niet. Een koe is een herbivoor. Als een omnivoor structureel plantaardige dingen laat eten komt een beest bepaalde stoffen tekort en word deze ziek en zwak. Wel appels met appels vergelijken.

Om terug te gaan naar je vraag... Ik ken geen voer dat 100% op groente is gemaakt. Zelfs in wheat gearm zit vismeel in. Maar waarom denk je dat een sluier beter af is met 100% groente? Graag een onderbouwend verhaal graag. Ben wel benieuwd waarom je dat denkt.
Wat jammer dat er zijn nog geen vegetarische voer voor vis.... ok dan houdt het op.
ik vroeg mij af hoe vroeger wordt de vissen gevoerd ?? tegenwoordig bijna alle dieren voer zijn zo en zo gemengd met dierlijke stoffen, zelf Kaketoe voer ook. Mijn Kaketoe weigerde direct, neem geen hapje ervan.... pas later ontdekte ik die merk maakt zo maar nieuwe mengsel bevat dierlijk, die diereneigenaar wilt geen andere merk te verkopen......, dus ik moet weer andere dieren winkel kopen.

Even terug naar begin, als ik nog herineren dat vroeger in Vietnamese viskwekerij voerde alleen gemalen zilverrijst

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 05-11-2012 21:27

Zoek eens op wat een omnivoor,carnivoor,herbivoor is.
Probeer hieruit te leiden wat de fancy goldfish precies zijn.
Net als wij hebben vissen verschillende voedingsstoffen nodig om gezond te blijven. Het menu moet bestaan uit eiwitten, vetten, koolhydraten, vezels, mineralen en vitamines.
Er zijn vissen die enkel plantaardig voedsel eten zoals de zilverkarper en Pacu.
Er zijn er veel mensen die problemen gehad of nog steeds hebben door groenvoer.
Onderschat niet hoe belangrijk goede voeding voor onze vissen is want hierdoor kan het snel fout gaan.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 05-11-2012 21:35

Brian schreef:Zoek eens op wat een omnivoor,carnivoor,herbivoor is.
Probeer hieruit te leiden wat de fancy goldfish precies zijn.
Net als wij hebben vissen verschillende voedingsstoffen nodig om gezond te blijven. Het menu moet bestaan uit eiwitten, vetten, koolhydraten, vezels, mineralen en vitamines.
Er zijn vissen die enkel plantaardig voedsel eten zoals de zilverkarper en Pacu.
Er zijn er veel mensen die problemen gehad of nog steeds hebben door groenvoer.
Onderschat niet hoe belangrijk goede voeding voor onze vissen is want hierdoor kan het snel fout gaan.
Zoals iedereen weet, wat willen we eigenlijk voor onze vissen !! er moet wel een weg te vinden. Er zijn tegenwoordig talloze recepten te vinden om zelf te maken, naast visfilet zijn er vaak veel soorten groenten zoals boerenkool, broccolli, knoloof, spinazie.....toegevoegd, dus dat moet wel gezond voor vissen zijn.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 05-11-2012 21:40

Geloof me de hoge kwaliteits voeding die op de markt te verkrijgen is meer dan goed genoeg.
Je kan altijd zelf iets maken voor de vissen maar dit dient meer als bijvoeding.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 05-11-2012 21:43

Brian schreef:Geloof me de hoge kwaliteits voeding die op de markt te verkrijgen is meer dan goed genoeg.
Je kan altijd zelf iets maken voor de vissen maar dit dient meer als bijvoeding.
Je bedoelt voor het gemak :D ik denk is tijd om fabrikant vragen om ook wat meer groenten voer gaan produceren.

Plaats reactie