Foto-Album 180 Ltr van Matzu

De foto-albums van diverse leden [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 31-10-2012 15:57

:funshizzle:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 31-10-2012 16:24

Haha :lol:

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 31-10-2012 21:01

:D

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 29-01-2013 12:34

Wil binnenkort m'n buitenfilter aansluiten ...

EHEIM 2171 - Wat is nu de beste set up ?

Filteropbouw van boven naar beneden is:

* Voorfilter, grof - blauw
* Filtervlies, fijn - wit
* Eheim substraat pro ( beige - achtige balletjes)
* Eheim MECH pro

Moet ik een van deze dingen vervangen voor iets anders ? Ik heb namelijk in mijn binnenfilter siporax zitten, is dat beter?

Verder heb ik volgens mij eens gelezen op 't forum, dat de aanzuigkorf zo laag mogelijk moet zitten ?

Voor wat betreft de sproeierbui... deze in gebruik nemen? Deze zorgt voor oppervlakte beweging in't water ofzo ?

In het aquarium nu zit een Eheim luchtpomp 3702.. (2 balletjes) is deze nu overbodig of niet ?

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 29-01-2013 19:20

Niemand antwoord ?

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 29-01-2013 19:55

jagen doen we in het bos.


als het water in die filter ook van boven naar beneden valt, zou ik het zo laten.
MECH pro ken ik niet, dus geen mening of ervaring.

die korf inderdaad zo laag mogelijk, zodat er voldoende slierten ontlasting de bak kunnen verlaten.

spoeibuis zorg inderdaad voor meer gasuitwisseling en turbulentie.

luchtpompen is meestal een persoonlijke kwestie. als je bak lekker loopt heb je geen pomp nodig. het enige wat je dan doet is co2 uitdrijven en je water harder maken. extra zuurstof op die manier in het water brengen is nihil.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 29-01-2013 20:26

De MECH Pro dat zijn die zwarte plastic korfjes toch? Ik vond deze waardeloos in de filters daar kan toch geen goede bacterie in nestelen en als je je filter openmaakt drijven ze alle kanten op. Nee ik heb ze eruit gegooid en lekker vervangen door Siporax dat is duizend malen beter!

De substraat balletjes zijn wel prima spul deze lekker laten zitten en de opstelling verder vooral zo houden.

Sproeibuis erop voor oppervlakte beweging en luchtpomp zou ik lekker achterwege laten tenzij je het optisch mooi vindt.

Ben je al over gegaan op bare-bottom? En hoe gaat het met je visjes, heb je Dino, Matzu en de laatste nieuwe nog?
M.a.w. het wordt nu wel echt eens tijd voor een fotoupdate hoor :P

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 29-01-2013 21:12

Rex Hunt schreef:jagen doen we in het bos.


als het water in die filter ook van boven naar beneden valt, zou ik het zo laten.
MECH pro ken ik niet, dus geen mening of ervaring.

die korf inderdaad zo laag mogelijk, zodat er voldoende slierten ontlasting de bak kunnen verlaten.

spoeibuis zorg inderdaad voor meer gasuitwisseling en turbulentie.

luchtpompen is meestal een persoonlijke kwestie. als je bak lekker loopt heb je geen pomp nodig. het enige wat je dan doet is co2 uitdrijven en je water harder maken. extra zuurstof op die manier in het water brengen is nihil.
Top, dank u...

Koop mijn visjes bij Dino, geen mening of ervaring met jagen in 't bos.

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 29-01-2013 21:16

Pat schreef:De MECH Pro dat zijn die zwarte plastic korfjes toch? Ik vond deze waardeloos in de filters daar kan toch geen goede bacterie in nestelen en als je je filter openmaakt drijven ze alle kanten op. Nee ik heb ze eruit gegooid en lekker vervangen door Siporax dat is duizend malen beter!

De substraat balletjes zijn wel prima spul deze lekker laten zitten en de opstelling verder vooral zo houden.

Sproeibuis erop voor oppervlakte beweging en luchtpomp zou ik lekker achterwege laten tenzij je het optisch mooi vindt.

Ben je al over gegaan op bare-bottom? En hoe gaat het met je visjes, heb je Dino, Matzu en de laatste nieuwe nog?
M.a.w. het wordt nu wel echt eens tijd voor een fotoupdate hoor :P
Mooi dan vervang ik idd die zwarte plastic korfjes voor siporax.. Siporax los in de korf of beter in een panty ?

bare bottom is idd al. Alleen nu wat aankleding, zoek wat lage rechthoekige vaasjes voor plantjes.

Dino is nog aanwezig, is nu zo groot als een vuist en de laatste nieuwe groeit ook.. kan me niet herinneren dat ik een naam heb verzonnen.
Matzu is niet meer ...

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 29-01-2013 21:20

beetje google leert me dat die mech dingen wel degelijk goed zijn voor biologische filtratie. zeker als ze wat vettig zijn geworden in het filter. ( dan hechten de baccies er wel op.)

hoeveel heb je?
dan wil ik wel ruilen tegen siporax eventueel. ik heb bergen van dat spul. en voor de rest begint te zeuren,
nee dat verkoop ik niet.



panty zou ik niet doen, die slibt ook snel dicht.

Plaats reactie