onderkant paars verven

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
Gast

Bericht door Gast » 26-01-2013 17:13

ZSjonnie schreef:De reden dat de omgeving in een dierentuin groen geverfd is lijkt mij niet puur om het feit dat dit in de natuur ook vaak voorkomt.
Groen heeft een rustgevende invloed op zowel dieren als mensen. Ik denk dat hier zeker rekening mee gehouden is.
En waarom heeft het een rustgevende invloed? Omdat het een natuurlijke kleur is. Voor landdieren staat het voor gras, bomen, planten, struiken. Voor waterdieren staat het voor planten en alg.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 26-01-2013 17:55

Paars is awesome, dus wat dat betreft zeg ik doen. :P Volgens mij zou dat niet gaan vloeken met vissen en planten. Zou het wel donkerpaarsig doen trouwens, maargoed. :P
Wat betreft de gemoedstoestand van de vis heb ik geen idee.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 26-01-2013 20:57

even alles op een rij.

dino, het is voor de onderkant, aan de buitenkant

waarom buitenkant?
ik had er eerst blauw papier onder liggen, en dat zag je vanaf de zijkant totaal niet. alleen als je recht vanaf boven in de bak keek, zag je blauw.
dus ik hoop eigenlijk dat het met verf net zo werkt..van de zijkant niets, en van boven paars.


het is puur en alleen dat je de bioloog etc niet zitten. niet omdat nu mooi is, of goed/slecht voor de vissen.

wat aangegeven word met kleur en kleur van vissen kan ik inkomen. dat is de voornaamste reden waarom dit topic er is. ik wil niet dat ik "vloekende" vissen krijg.

conclusie, ik ga hem een stuk paars verven als ie weer waterdicht is en dan kijken.
anders maak ik heel het frame dicht leg daar paars papier op, en zet daar de bak op. dan weet ik zeker dat je er niets van ziet als je er zo in kijkt.

of,
ik maak er een korreltapijt in. zwart. en dan niet lijmen maar met uitgesmeerde aquakit. dit ga ik proberen op een stuk glas.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 28-01-2013 00:19

Jones schreef:
ZSjonnie schreef:De reden dat de omgeving in een dierentuin groen geverfd is lijkt mij niet puur om het feit dat dit in de natuur ook vaak voorkomt.
Groen heeft een rustgevende invloed op zowel dieren als mensen. Ik denk dat hier zeker rekening mee gehouden is.
En waarom heeft het een rustgevende invloed? Omdat het een natuurlijke kleur is. Voor landdieren staat het voor gras, bomen, planten, struiken. Voor waterdieren staat het voor planten en alg.
Ik heb mij er nooit verder in verdiept als de waarom het een bepaalde uitwerking geeft.
Maar blauw is toch ook natuurlijk? Waarom werkt dat dan niet net zo rustgevend? :lol:
Volgens mij zit het wat ingewikkelder in elkaar als alleen het associëren met.. Want je kan ook oneindig lang naar groen kijken zonder dat het je ogen gaat irriteren wat niet komt omdat bomen en struiken ook toevallig groen zijn.
Maar goed, ik weet niet hoe dat precies zit en je kan dus best gelijk hebben.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 04-02-2013 18:47

ik heb er nu verschillende lagen op gedaan en ik ben best tevreden met het resultaat.

en het geeft nog een extra dimensie, als ik er een lamp onder zou maken heb ik een paarse gloed in de bodem. en dat ziet er wel heel cool uit snachts zonder andere lampen.

maar of ik dit ook bij de nieuwe bak ga doen straks dat weet ik nog niet. denk dat ik daarvoor het frame gewoon dichtmaak en er weer blauw papier onder ga leggen. maar korreltapijt trekt me ook heel erg, en dan vastlijmen met koraallijm of iets anders wat voor de aquaristiek gemaakt is.

http://www.depoxy.nl/fotoboek.html
eindeloos..

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 05-02-2013 12:31

Zo'n korreltapijt vind ik persoonlijk ook heel mooi maar weet niet of het praktisch is om proper te houden aangezien het oneffen is.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 05-02-2013 21:07

Rex Hunt schreef:waarom buitenkant?
ik had er eerst blauw papier onder liggen, en dat zag je vanaf de zijkant totaal niet. alleen als je recht vanaf boven in de bak keek, zag je blauw.
dus ik hoop eigenlijk dat het met verf net zo werkt..van de zijkant niets, en van boven paars.
Even voor de duidelijkheid.... en Rex heeft dat al wel gemerkt, als je er blauw papier onderlegt zul je idd van de zijkanten alleen de spiegelende bodem zien en van bovenaf blauw. Als je verft gebeurd er wat anders, dan zit de verf echt OP het glas. Je zult dan de kleur zien waarin het geschilderd is, van de bovenzijde en vanaf de zijkanten. Het glanst nog wel iets maar het is absoluut geen spiegelende bodem.

Voor een voorbeeld verwijs ik je naar mijn fotoalbum pagina 2-3..
Afbeelding

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 06-02-2013 10:16

je theorie van het schilderen kan ik nog niet bevestigen of ontkrachten want ik hem hem nog niet recht gezet en nog niet gevuld.

mocht dit zo zijn, pas ik het weer aan als ik het aqua zelf ga vervangen. dan maak ik het frame leeg en leg er weer papier op.

maar van de andere kant, als het helemaal pikkedonker is, en ik zou een 5 watt lampje maken in de ruimte waar de bioloog enzo zit, geeft dat een paarse gloed over heel de bodem. en ik hoop dat dit er mooi uit gaat zien.

Plaats reactie