Hoe de bodem van het aquarium zwart maken?

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
mrhao
Lid FGF
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2011 22:12

Bericht door mrhao » 28-11-2011 21:36

ik bedoel zeg maar dit:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... hhJZLyuVKo

is tog vet hoe die kleuren er mooi uitspringen:P?

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 28-11-2011 21:37

mrhao schreef:zou het niet kunnen met plakfolie zoals zsjonnie het zei ? dat lijkt me wat eenvoudiger haha :P
Dit is de goedkoopste oplossing.
Ik zou zeggen probeer het uit, dan kan je zien wat je ervan vind.
Zorg er dan voor dat je het strak aantrekt en dat alles goed afgedekt is.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

madelon
Lid FGF
Berichten: 364
Lid geworden op: 23-10-2011 18:32

Bericht door madelon » 28-11-2011 21:37

volgens mij is dat gewoon zwarte plakfolie. (matzwart)


Edit: T is toch glans folie, nu ik beter kijk. Grijs zelfs en geen zwart. En ook dit spiegelt :wink:
Afbeelding

mrhao
Lid FGF
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2011 22:12

Bericht door mrhao » 28-11-2011 21:42

dan kan ik dat namelijk ook dus op me achterkant plakken? plaats van die speciale achterwand posters die ene kant blauw anderkant zwart zijn en 10x zo duur :P?
maar mat zou dus minder weerspiegelen lijkt me? ik ga dit maar is uitproberen zaterdag.
krijg ik het ernog wel makkelijk af als het tog niet mooi is :P?

madelon
Lid FGF
Berichten: 364
Lid geworden op: 23-10-2011 18:32

Bericht door madelon » 28-11-2011 21:45

mat spiegelt idd minder
vind persoonlijk dat grijs misschien nog wel mooier dan helemaal zwart, maar dat is persoonlijk.


en ff wat weetjes over folie:
geen id wat voor soort folie je wilt gaan gebruiken, maar de meeste plakfolies zitten over het algemeen stevig vast, eenmaal geplakt.
wil je deze weer los krijgen, dan is de beste methode om deze warm te maken met een fohn. In principe is een verfbrander het beste, maar omdat we hier met glas te maken hebben lijkt me dat ook niet echt een tof plan... Iig warm maken en dan laat de lijmlaag wat los.
Afbeelding

mrhao
Lid FGF
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2011 22:12

Bericht door mrhao » 28-11-2011 21:49

mmm dan ben ik nog zeer aan het twijfelen haha. om nou je bak weer helemaal te vullen en weer helemaal leeg te halen als het echt niet staat of mislukt en dan nog warm maken enzo is geen pretje denk ik haha

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 28-11-2011 21:50

Niemand plakt de binnenkant van het aquarium af of verft de binnenkant :wink:
Ik gebruik zelf gewoon zwarte plakfolie welke bij de bouwmarkten te vinden zijn bij de ruitengedeelte.
Tussen als die half doorzichtige folies met bloemetjes enzo :lol:

Als het eenmaal vastgeplakt zit kan je het nog makkelijk lostrekken zonder het eerst warm te maken of wat dan ook.
De lijmlaag die achterblijft kan je er makkelijk afkrijgen met een beetje lampenolie oid.
Daarna natuurlijk wel goed schoonmaken met heet water.

Wanneer je gaat plakken kan ik je aanraden om de ruiten eerst goed nat (met glassex werkt ook goed) te maken.
Hierdoor kan je nog wat corrigeren wanneer je het folie erop legt.
De luchtbellen kan je dan eruit strijken met bijvoorbeeld een bankpas.
Werk van het midden naar buiten toe.
Daarna is het een kwestie van laten drogen, dit kan zeker een dag duren.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

madelon
Lid FGF
Berichten: 364
Lid geworden op: 23-10-2011 18:32

Bericht door madelon » 28-11-2011 21:53

haha, ik moest wat makkelijker denken;)
zit tegenwoordig in de stickers-plak-industrie, dus plak zelf altijd droog.
Afbeelding

mrhao
Lid FGF
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2011 22:12

Bericht door mrhao » 28-11-2011 21:55

@zsjonnie

maar als ik de binnenkant van de onderkant niet afplak krijg ik tog geen zwart beeld vanaf de zijkanten? dan zie je vanaf daar lijkt me nog steeds het glas weergave toch?

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 28-11-2011 22:05

Als ik me niet vergis heeft die meid van het filmpje de bak zwart geverfd en er geen plastic folie achter geplakt. Om ervoor te zorgen dat je geen kreukels in het folie krijgt kun je het glas een beetje nat maken en dan het folie erop doen. Je kunt dan met een ruitentrekker of bankpas(afhangende van de grote van de bak) de lucht en het water weghalen.

Edit: zsjonnie was me al voor. Maar als je de buitenkant aan de onderkant met zwart afplakt dan krijg je hetzelfde effect als op het filmpje. Je kunt je bak niet aan de binnenkant verven o.o dat gaat echt niet goed met de vissen.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Plaats reactie