Foto-Album van FairyFancy van de 700ltr

De foto-albums van diverse leden [leden]
migo25
Lid FGF
Berichten: 103
Lid geworden op: 20-12-2012 13:38

Bericht door migo25 » 10-02-2013 01:03

heftig verhaal......
geen woorden aan toe te voegen

wel super dat je je niet uit de weg laat slaan door zoiets..

FairyFancy
Lid FGF
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-11-2011 13:48

Bericht door FairyFancy » 10-02-2013 10:15

Tsja over dat medicijn, ik heb dat van mijn werk meegekregen (werkte in een aquarium/koizaak, nu niet meer).
Het is niet 100% zeker dat het aan het medicijn lag, maar degene die me geholpen heeft met dit alles en ik zijn er toch vrij zeker van:

-Er zijn 2 verpakkingen van dezelfde grootte, alleen de één is normaal en de ander geconcentreerd. Degene die mijn hielp (heeft zelf een Koizaak en ik vertrouw hem), heeft
het zelf al 2 keer meegemaakt (1x bij hemzelf en 1x bij een klant) dat er dus een verkeerd etiket op het medicijn zat en er dus een geconcentreerde versie is gebruikt met de dosering
van de normale versie. Dat vinden je vissen natuurlijk niet leuk!

-Ik merkte dat mijn vissen zich iets anders gedroegen en toen heb ik een paar afstrijkjes gemaakt. Op deze afstrijkjes kwam ik 1 huidworm tegen (eigen schuld).
Opzich zou dit eenvoudig te behandelen moeten zijn met een medicijn. Echter 2 dagen na gebruik van het medicijn zagen de vissen eruit alsof ze compleet verbrand waren en
toen begon pas alle ellende.

Verder heb ik het er liever niet teveel over, want ik wordt al weer naar en verdrietig als ik er aan denk.. Ik geef zo veel om mijn vissen (ze zijn mijn alles), dat ik er gewoon op een gegeven moment zelf geen zin meer in had en ook wilde stoppen met de hobby. Maar doordat King zo dapper heeft doorgevochten heb ik het niet opgegeven en heb ik alles op alles gezet op hem te redden.

En nu? Nu beleef ik eindelijk weer wat plezier aan mn hobby :D Of nouja eigenlijk mijn verslaving ;)

Het is inderdaad de bedoeling dat er een wit houten ombouw om de bak heen komt, maarja ik ben maar alleen en dan komt het er niet zo snel van.

@Vissengek, hebben jullie een Boxer? Awwwww ik ben dol op Boxers! :D Daarom heb ik ook dit kussen laten drukken. Zelf vind ik Engel ook heel erg mooi, ik
was gelijk verliefd toen ik hem in de winkel zag zwemmen tussen allemaal Red-Caps.

@FancyGoldfish, er is inderdaad gekeken naar de mogelijkheid om er glas in te zetten, maar dit vond ik toch wat riskant omdat de wanden van de bak niet glad zijn. Maar ooit....

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 10-02-2013 11:06

nice z'n bak.

die oranda was best groot al. kan me voorstellen dat het pijn deed.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 11-02-2013 00:40

Ja je bent echt door een moeilijke periode gegaan met je hobby en ik vindt het knap van je dat je de moed hebt gehouden en door bent gegaan.
Mijn favoriet is echt duidelijk Engel en niet alleen door zijn kleur (jaaaaa hij is wit :lol: ) maar zijn bouw is ook erg mooi.

Geniet maar weer lekker van je visjes zou ik zeggen, je verdiend het :wink:

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 11-02-2013 00:44

Ik vind dat je echt leuke visjes hebt uitgekozen. Zo'n witte ryukin is wel erg schattig, net als Engel.

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 11-02-2013 10:11

@Pat: jaja dat zal wel. Moeders ziet een witte vis en het is ook nog eens een oranda. Dat is gewoon een schot in de roos! ;) :lol:

Welkom terug in ieder geval! Die demekin ziet er erg goed uit, ben benieuwd hoe die straks uitziet! En die king is echt een taaie hoor o.o daar mag je inderdaad heel erg trots op zijn!
Heb jij jou tropische bakje ook nog?
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

FairyFancy
Lid FGF
Berichten: 42
Lid geworden op: 07-11-2011 13:48

Bericht door FairyFancy » 11-02-2013 10:17

Die Oranda was inderdaad echt groot, niet alleen in lengte maar ook in hoogte (alhoewel dat niet echt tot uiting komt op de foto's)
Hij was hartstikke tam en stal het hart van iedereen, zelfs van mensen die niks met vissen hebben.

De 4 musketiers doen het erg goed en zijn behoorlijk nieuwschierig. Engel vind ik qua bouw ook erg mooi, ben benieuwd hoe dat uitgroeit.

@Bash, dankjewel! Volgens mij overleeft King alles...het is inderdaad een taaie.
Ik heb op dit moment 3 sub-tropische bakken staan ;) 64ltr, 54lrt en 30ltr.

Plaats reactie