Foto-album van Fish

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Foto-album van Fish

Bericht door Fish » 29-11-2011 09:17

Hierbij dan wat foto's van mijn drie visjes! Ze zijn niet bijster scherp want ik heb ze met mijn telefoon genomen. Ik heb een hele goede camera liggen alleen in de gemakkelijke autofocus stand stelt hij niet snel genoeg scherp om de visjes er fatsoenlijk op te krijgen. Dus daar moet ik eens een keer goed voor gaan zitten en dan hoop ik met betere foto's te kunnen komen!

Op dit moment ligt de bodembedekking bij mij nog erg hoog, ik heb hier in het begin voor gekozen omdat ze in de oude bak als een soort bulldozers alle plantjes van hun plaats haalde. En ik wilde nu de plantjes eens de kans geven wat wortels te ontwikkelen voor ik ze in minder grint zou zetten. Dit is met alle plantjes goed gelukt behalve met mijn rode lotus, die vliegt nog steeds door de bak heen en komt dus niet aan groeien toe.. Ik wilde eigenlijk binnenkort een deel van het grint gaan verwijderen, maar omdat de visjes de laatste tijd niet echt lekker rustig hebben kunnen zwemmen door een drijvend aquarium genootje en dergelijke wacht ik hier nog even mee.
Ik wil uiteindelijk ook graag de plantjes wat meer in bosjes hebben staan omdat ik het zo erg vol vind, maar de visjes lijken het heerlijk te vinden, alles staat precies ver genoeg van elkaar af dat ze er onderdoor en tussen door kunnen zwemmen en er zijn zo ook genoeg plekjes om zich te verstoppen voor paaiende aquariumgenootjes, dus ik moet nog eens zien hoe ik dit in de toekomst ga doen.

Anyways genoeg gekletst, tijd voor foto's!

Mag ik jullie voorstellen aan Lisa (Oranje) en The Awesomeness (bruin, die zijn naam overigens te danken heeft aan een volgroeide Oranda bij de Pets Place in Muiden die volgens mijn vriend Awesome!! was..). Dit is hun eerste bakje waar ze uiteindelijk een maand ingezeten hebben omdat de nieuwe bak nog moest indraaien. Ze komen uit een echte Bijlmer dierenwinkel waar het stonk en alle aquaria groen waren en zwaar over bevolkt. Het waren dus twee ielige magere scharminkels..

Afbeelding

Na eeen maand zaten ze echter in deze bak, met een vriendje, Jiminy Billy Bob (wat zal ik zeggen, voor die naam moet hij de makers van Friends bedanken ;))
Afbeelding

Jiminy Billy Bob.. Aangetroffend oor mijn vriend in een winkel in Leiden, hij is niet helemaal perfect qua vinnen maar wel prachtig zilver en een beetje brons kleurig. Zijn buikje is spierwit, dus wie weet hij over een tijdje ook wel..
Afbeelding

En Lisa;

Afbeelding
Afbeelding

Awesomeness is een beetje te donker voor mijn Iphone om goed op hem scherp te stellen en hij houdt ook absoluut niet van stil zitten.. Maar voor rode muggenlarven doet ze alles (ja het is een zij, maar Awesomina klinkt zo stom..)
Afbeelding

En nog een laatste met zijnd rieën
Afbeelding

En ondertussen droom en spaar ik verder voor een aquarium formaatje Rio 300 die hier perfect kan komen te staan..
Afbeelding

edit: foto formaat veranderd :)

Gast

Bericht door Gast » 29-11-2011 11:58

Leuke vissen :) Ze zien er gezond uit.

Groeten van Olympus

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 29-11-2011 12:03

nu zie ik dat het 3 oranda's zijn! :)
Ze zijn erg lief vind ik.. ik wens je heel veel succes in je zoektocht naar een grotere bak. Dat kunnen ze denk ik wel gebruiken om verder mooi uit te groeien. Maar ze zien er wel goed verzorgd uit :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 29-11-2011 12:03

Leuk dat ze zo door die beplanting zwemmen. Heb je het expres zo los van elkaar gezet?

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 29-11-2011 12:06

Ja, ik vind het zelf niet het mooiste, maar ik zag in het oude kleine bakje, waar mijn vriend alle stengeltjes waterpest los van elkaar had neergezet, dat ze het daar heel fijn vonden om tussen de plantjes te zwemmen. Dus dat heb ik hier nu ook maar gedaan, en ze maken er flink gebruik van.
Ik wil uiteindelijk wel gaan kijken of ik een midden kan vinden tussen het losse en toch iets meer bosjes, zodat het en voor mij mooi is om naar te kijken en voor de visjes ideaal is om in te zwemmen..

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 29-11-2011 12:08

@ Sanne, ik twijfel of het 3 oranda's zijn. Lisa werd verkocht als normale sluier, maar heeft wel een klein beetje bobbels op haar hoofd, wie weet, misschien wordt het ooit nog wat..

& Marktplaatst staat al weken tussen mijn favorieten, er moet toch ooit een koopje voorbij komen dat mijn spaarpotje matched..

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 29-11-2011 12:11

In mijn ogen is dit overduidelijk een oranda :). Ik weet niet wat de rest er van denkt.
Mijn oranda heeft ook heel weinig kopgroei.

Ik heb ooit mijn redcap gekocht met het idee dat deze geen wen ging krijgen. Uiteindelijk na lange tijd kreeg die opeens een wen :). (er staan 2 foto's van in het 'voor en na' topic in het fotoalbum onderwerp)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 29-11-2011 12:14

Haha dat zou geweldig zijn, dan heb ik opeens drie oranda's.

Net de foto van jou Oranda bekeken, wat leuk! Een mooie vis :)

Gast

Bericht door Gast » 29-11-2011 12:28

Yep, overduidelijk een oranda. De kopgroei kan later nog flink gaan groeien

Groeten van Olympus

edit, die blauwe oranda kan nog heel erg van kleur veranderen. Ze kunnen blauw blijven, maar ze worden soms ook helemaal wit of wit met oranje vlekken. Echte toverballen dus :D
Die bruine wordt hoogstwaarschijnlijk oranje. Dit had ik met mijn eigen oranda ook. Die is nu bijna helemaal oranje. De bruine kleur is nog zijn babykleur :) . Er bestaan ook grote bruine oranda's maar die kom je in Nederland niet tegen :roll:

Gast

Bericht door Gast » 29-11-2011 12:38

Tenzij je eens gaat kijken bij Dino. Die heeft er laatst nog één verkocht ;) *hint*

Plaats reactie