Foto-Album met de opvangertjes van Jones

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 01-03-2013 14:57

Haha super foto's!

En inderdaad: Meeer Wayne! :lol:

Gaan die kweekvissen van Mieke nog de vijver in, in het voorjaar? Of blijven die in de bak?

Stevie is flink opgeknapt maar heeft nog een lange weg te gaan. Hopelijk is hij van binnen niet teveel beschadigd door het tekort aan voeding en kan hij nog een mooi aantal jaren mee!

Nog een maandje of 2 en dan kunnen de gele goudvissen eindelijk de vijver in! :D Ben benieuwd hoe ze dat vinden? Ga je na de zomer nog eens kijken naar de vijver, vis je een 50cm lange gele goudvis eruit hehehehe :lol:
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Gast

Bericht door Gast » 01-03-2013 15:30

Ik ben zo trots op Wayne :D. Het is zo'n lekker bakbeest. Het is de enige vis die ik zelf gekocht heb en dat maakt 'm wel heel bijzonder. Het is echt mijn beesie. Ik ben heel benieuwd hoe hij het straks met Koffieleut kan vinden. Dan cruisen ze lekker met z'n tweetjes de vijver door. Mijn ervaring is dat verschillende varianten elkaar op de één of andere manier herkennen en naar elkaar toe trekken. Zo zie ik dat heel goed bij mijn Demekins en Fantails. Is dat bij jullie ook?

De visjes van Mieke gaan naar de vijver. Ze hebben een enkele staart dus daar horen ze thuis, vind ik. Volgens m'n moeder zijn ze al flink gegroeid, maar ze zijn hier nog maar een week dus het zal vast meevallen.

Haha 50 cm. zal wel niet al zou het wel mooi zijn natuurlijk ;).

Stevie is nog jong dus ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt en het een prachtige vis wordt.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-03-2013 16:45

Dat vermoeden heb ik ook, dat varianten hun eigen soort opzoeken. Ik zat er laatst zelfs aan te denken om nog een Ryukin erbij te nemen voor Adolf :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 01-03-2013 17:38

Ik vraag me wel af hoe ze dit weten. Ze weten niet hoe ze er zelf uitzien. Zouden dan bijv. Demekins andere feromonen afscheiden dan Ryukins? Dat lijkt me zo vreemd, want het blijft dezelfde soort. Zo heb ik bij honden nooit gemerkt dat ze naar hun eigen ras toe trekken en ook zij weten niet hoe ze eruit zien.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 01-03-2013 18:53

Ik kan het niet onderbouwen maar vissen weten wel welke variant ze zijn.
Sterker nog ze weten welk kleur ze hebben.
Steek 1 witte vis bij 6 oranje en je zal zien dat de witte als een sukkeltje achter de groep zwemt.
Racisme?
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 01-03-2013 20:13

misschien nog interessante stof om dit eens te onderzoeken of informatie over op te zoeken.

Jones het ziet er allemaal erg goed uit, de vissen zijn bij jou duidelijk in goede handen :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 01-03-2013 21:58

Bedankt voor het grote compliment!

Het lijkt me inderdaad de moeite om daar meer info over te verkrijgen. Het verhoogt denk ik toch het welzijn van de visjes.

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 10-08-2013 14:37

Wayne is echt mooi!
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

Anne-Marije
Lid FGF
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-08-2013 19:56

Bericht door Anne-Marije » 10-08-2013 15:47

Ach Stevie, arm ding. Heerlijk he om ze zo te zien opknappen. De 3 visjes in mijn avatar waren ook zo, kwamen uit een bakje van 20 liter. Ze hebben een tijdje in mijn meterbak gezeten, en nu genieten ze in de vijver.:)

Christian vind ik echt heel schattig :D

Plaats reactie