Het grote ergernis topic!

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 01-12-2011 15:29

Even opgezocht, artikel uit de krant, er waren er meerdere maar kon alleen deze uit "Het belang van Limburg" kopiëren:

Heisa rond Olympische sleutelhangers met vis
10/06/'08 Onofficiële merchandise van de komende Olympische Spelen zorgt voor protest vanwege dierenwelzijnsorganisaties. Die noemen de verkoop van sleutelhangers waarin goudvissen zwemmen "schokkend".


In Qingdao, waar de Olympische zeildisciplines zullen gehouden worden, verkopen handelaars hartvormige sleutelhangers. Op de buitenkant prijkt één van de mascottes van de Olympische Spelen in Peking. Binnenin de sleutelhanger bevindt zich een goudvis.

De goudvis heeft overduidelijk plaatsgebrek. Daarbij is de sleutelhanger afgesloten, wat voor zuurstoftekort zorgt. Voederen blijkt eveneens uit den boze te zijn, waardoor de vissen uiteindelijk slechts een paar uur overleven. Meer zelfs; ze mogen blij zijn als ze het trekken van de fabriek tot het moment van verkoop.

Dierenorganisaties reageren furieus: “Dit produkt toont een gebrek aan respect voor een levend wezen. De verkoop zou verboden moeten worden. Het is onbegrijpelijk dat iemand zoiets wil kopen," klinkt het

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 01-12-2011 15:30

als ik het goed heb waren het sleutelhangers die bij de voorsleep van de olympische spelen werden verkocht, dit is toen wel in het nieuws geweest!

http://www.gva.be/arch/heisa-rond-olymp ... t-vis.aspx
Afbeelding

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 01-12-2011 15:56

Te gek voor woorden.
Afbeelding

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 07-12-2011 08:35

http://youtu.be/3oHkL7GN-0Y
En dan dienen uitleg dat erbij staat:

Fish bowl with golden fish, you watch this video and you will feel refreshed with the calm and relaxing moment for golden fish, you will feel like you are relaxing in zero gravity without any stress like the golden fish you do and will also feel like brain is meditated and enjoy the fish moments.

http://youtu.be/rfTAg2_w93U

Negreanu is very happy in his bowl.

En dan wa verder: Sorry everyone, this fish is no longer alive. He died of natural causes a few days after this video was recorded. I think he was pretty old. Good thing I didn't waste any money on an aquarium.

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 07-12-2011 08:53

Bah wat naar allemaal! Ergens kan ik nog begrijpen dat niet iedereen weet dat vissenkommen slecht want 'iedereen doet het'. Maar je kunt toch zien dat ze veel te weinig ruimte hebben! Vooral die laaste! En dan ga je toch zoeken naar informatie over je vis? En dan ondek je toch dat iedereen dus geen gelijk heeft en dan doe je het toch anders?!? Idiote mensen..

Was gister even bij de dierenwinkel waar ik mijn grotere aquarium gekocht had, en daar werd ik ook even helemaal naar. Ze hadden denk ik nieuwe sluiertjes binnen. De bak zat echt stamp stamp stamp vol. Een stuk of tien visjes zwommen rond op hun rug. Ongeveer de helft lag op de bodem met hun vinnen strak tegen het lijf. En de rest zwom ool unhappy rond. Ik denk dat er in de hele bak maar 5 visjes waren met hun vinnen rechtop en zonder zwemproblemen :s ik vond het zo naar om te zien! Ik ga daar dus nooit meer heen..

Gast

Bericht door Gast » 07-12-2011 12:00


Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 07-12-2011 12:03

it is a plastyic bucket that i found in the floor..........they love it.......even though it has no air pump , filter nor nothing!!! so don't wine!! please don't put rude comments!!

Da is toch niet te doen he! Zulke mensen he grrr...

madelon
Lid FGF
Berichten: 364
Lid geworden op: 23-10-2011 18:32

Bericht door madelon » 07-12-2011 12:06

sommige mensen (lees: de meeste) gaan het gewoon nooit leren en willen dat ook niet. Het is namelijk veel makkelijker om een goudvis in een kommetje van 4 liter te houden. 1x per week in de vaatwasser en klaar!
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 07-12-2011 12:43

Zouden heel veel mensen niet gewoon expres dit soort video's uploaden? Gewoon om her en der wat reacties op te roepen?

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 07-12-2011 14:03

FROST schreef:Zouden heel veel mensen niet gewoon expres dit soort video's uploaden? Gewoon om her en der wat reacties op te roepen?
Dat dacht ik ook al toen ik de beschrijving las van die vissen in een emmer :wink:

Plaats reactie