Foto-album van Kelly

De foto-albums van diverse leden [leden]
Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 23-04-2013 15:31

Iemand enig idee welke kleur onze kleinste zou kunnen gaan krijgen?

Hij is donkerbruin dat in het licht meer naar een bronskleur gaat.
Zou hij dan oranje kunnen gaan kleuren?
Ik vermoed niet dat hij de bruine kleur zal houden?

Afbeelding

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 23-04-2013 15:50

Leuke bak hoor, vind de stenen ook gaaf staan :)

Ik denk dat je kleintje oranje wordt, aangezien hij naar een bronskleur neigt, maar het is een jonge vis, dus het kan nog alle kanten op gaan :)

Marijke
Lid FGF
Berichten: 176
Lid geworden op: 04-11-2012 13:49

Bericht door Marijke » 23-04-2013 16:50

Mooi de bak zo! Leuke visjes ook, hopelijk gaat Brownie snel een beetje groeien.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 23-04-2013 19:51

Wortel is een Ryukin.
Bruintje wordt ooit Oranje.
En verder ben ik wel benieuwd naar wat betere foto's van Blanche en Popeye.. Ik heb daar ook twijfels over.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 23-04-2013 21:20

Ik zal morgen proberen om duidelijke foto's te maken van blanche en popeye.
Het zijn echt wel de twee moeilijkste om foto's van te nemen.
Popeye die gaat altijd achter in de bak hangen zodra hij de camera ziet, en Blanche die blijft maar op en neer zwemmen :D

Ow ik dacht dat een ryukin wat hoger gebouwd was dan Wortel. Ik weet er echt heel weinig vanaf, maar ik leer elk dag weer bij :)

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 24-04-2013 01:03

Pfieuw, popeye is een echte pestkop.
Ben ik al een uur foto's aan het proberen nemen, en telkens gaat hij weer leuk achteraan in de bak zwemmen.
Als ik het dan opgeef en de camera op een andere vis richt komt hij snel tot aan het raam gezwommen, en als ik de camera dan terug naar hem richt is hij in een rotvaart weer weg. Na een uur heb ik het opgegeven. 1-0 voor Popeye :?

Van Blanche heb ik iets of wat duidelijke foto's maar nog niet goed genoeg. Ik denk dat ik na het aquarium maar even ga sparen voor een degelijke camera :)

Ik heb van beide ook een foto genomen op mijn hand, misschien dat je daar wat meer op ziet?

Ik heb in elk geval mijn best gedaan, beter zal jammer genoeg niet lukken met mijn oude goedkope cameratje :(
Door de easy life filtermedium ziet mijn water ook nog zeer troebel, dus dat heeft zeker niet geholpen :(

Blanche:

Afbeelding

Afbeelding

Popeye:

Afbeelding

Afbeelding

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 24-04-2013 01:12

Owja, nog even een vraagje ook.

Blanche en Oscar waren beide schubben kwijt. Waardoor dit kwam weet ik niet, maar ik vermoed dat Oscar een beetje te wild is geweest. Toen dat moment was meneertje constant achter blanche aan het jagen en duwde haar echt overal tegenaan.
Oscar was 1 schub kwijt en op een weekje was deze weer mooi terug gegroeid.
Blanche was 3 schubben kwijt en deze zijn nog steeds niet hersteld.
Het is nu ongeveer 3 weken geleden gebeurd.
Blanche lijkt er totaal geen last van te hebben en het ziet er ook niet ontstoken uit ofzo, maar zouden deze schubben nog terug groeien? En is het normaal dat het zolang duurt dan?

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 24-04-2013 11:40

Dat lijkt op paaigedrag. Als mijn vissen paaien zijn ze ook altijd vreselijk toegetakeld! :roll: Schubben groeien meestal gewoon weer terug, niets om je zorgen over te maken :wink: Met een maand of twee, moet hij wel weer compleet zijn.
Wel wat meer water verversen om alle hormonen en feromonen uit het water te halen en dat is ook beter voor de kale huid zonder schubben :lol:

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 24-04-2013 11:55

Ik ververs nu 2maal per week 80l (de inhoud van het aquarium is 230l), is dit voldoende of mag het wat meer zijn?

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 25-04-2013 11:54

Ik krijg mijn water deze keer echt niet meer helder.
Eerst dacht ik dat het kwam door het wegpoetsen van de algen, maar dit heb ik nu al een paar dagen niet gedaan (en het begint mij erg te storen :D ) en toch blijft het water wazig.
Nu begint het water zelfs wat groenig of gelig te zien :(

Ik heb al geprobeerd met over actieve kool te filteren, maar ook dat geeft geen resultaat.
ineens de helft verversen helpt wel even, maar de dag nadien is die lichte waas er gewoon terug. :(

Het is niet zo erg dat je de achterkant van de bak niet meer ziet maar wel genoeg om mij eraan te storen. :evil:

Plaats reactie