Foto-album van Kelly

De foto-albums van diverse leden [leden]
Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 30-04-2013 12:24

Dan zullen de 3 zwarte moren alle 3 oranje gaan worden :D

Wel een beetje jammer, ik had gehoopt op toch 1 mooie zwarte sluier. :)

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 10-05-2013 16:23

Onverwachts is er een visje bijgekomen.
Vorige week zaterdag waren we een toertje aan het rijden met de wagen toen we een aquariawinkel tegen kwamen.
We zijn gestopt uit nieuwsgierigheid.
Toen we binnen kwamen was het een vies oud winkeltje met enkele producten die helemaal onder het stof lagen.
Toen zag ik het pijltje "vissen".
Toch maar even kijken, je weet maar nooit.
Ik schrok toen ik binnen kwam. Prachtige en schone aquaria, met heel erg leuke vissen.
En dan zag ik een stelling vol sluiertjes :).
Hele leuke oranda's en 1 ranchu.
Ik had twee visje uitgekozen. Een rode oranda en een wit rode ranchu.
Thuis een grote curver gevuld met aquariumwater, een filtertje en een bruissteen.
De oranda zag er in de winkel perfect uit, maar bij thuiskomst bleek hij door de stress helemaal uit balans.
Hij kon niet meer recht zwemmen :(. Dan ging het weer beter, maar zodra hij van iets schrok ging hij weer schommelen.
Hij heeft het zo tot woensdag uitgehouden, en is toen spijtig genoeg overleden :(.
De ranchu die heeft gelukkig wel alles goed doorstaan en zit sinds gisterenavond in de grote bak.
Vanmorgen toen het licht aan ging zwom hij al gezellig mee met de andere.
En eten moet je hem ook geen 2 keer vragen :).
Hier een fotootje van onze ranchu:
Het is weer geen al te beste foto, maar zo hebben jullie toch een beeld van onze nieuwkomer.
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 10-05-2013 16:54

Ik ben benieuwd hoe deze er over 2 maandjes uitziet..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 10-05-2013 16:58

Aww, wat een leukerd :)

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 10-05-2013 22:06

Jammer van je oranda... Tja, het zijn soms van die stresskippen... :roll:

Maarrrr... leuk ranchuutje hoor!

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 10-05-2013 22:37

Wat een schatje en ik ben ook benieuwd hoe deze er over een tijdje uitziet.
Jammer van je oranda maar deze zijn nu eenmaal zwakker en gevoelig voor stress.

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 11-05-2013 12:07

Ik vind het ook erg jammer van de Oranda.
Hij was amper 8cm, maar het was nu al een erg mooi visje. En hij was echt mooi rood gekleurd.

Ik heb nochtans geprobeerd om zo weinig mogelijk stress te veroorzaken door hen in een donkere zak te zetten met mijn jas erover heen en de curver had ik op de slaapkamer waar ik het helemaal donker had gemaakt toen ik hen van het zakje over zette naar de curver, maar blijkbaar was het toch teveel.

Maar een Oranda is dus gevoeliger voor stress dan andere varianten?

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 13-05-2013 09:15

Leuk visje. Balen van de oranda zeg.

Zitten de andere vissen nu al in de vijver? Hoe gaat het met je waterbloei?
Heb je al een extern filter?

Denk dat het vast beter gaat met de balans in de bak als je er minder vissen in hebt zitten, een goed ingedraaid extern filter of wellicht 2 en veel zuurstofplanten en/of drijfplanten.

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 13-05-2013 10:23

Ik dacht de andere vorige week over te zetten naar de vijver, maar omdat het weer wat kouder ging worden heb ik dit nog even uitgesteld.
Of kan ik ze met dit koude weer al overzetten?
Het is 's nachts nog minder dan 10° dus ik vermoed dat het water van de vijver nog erg koud is?

De waterbloei die is weg.
Ik heb bij Dino fcc en ftr besteld en na de verversing voeg ik deze producten toe en het water is kraakhelder. :D
Intussen draait de filter ook al wat langer dus ik vermoed dat deze intussen ook al wat beter ingesteld is.

De externe filter heb ik reeds besteld bij een online webshop, maar daar blijft de bestelling maar op "betaling ontvangen" staan en er veranderd niets en dit sinds vorige week woensdag. Als tegen woensdag de bestelstatus nog niet is veranderd, stuur ik even een mailtje.
Het is de eerste keer dat ik bij deze webshop bestel, dus ik weet niet of het normaal is dat het zolang duurt.
Het is de JBL cristalprofi e 1501 greenline.

Ik heb nog wat plantenstekjes uit mijn tropisch bakje overgeplaatst zodat er al wat meer planten staan,en ik ben vanplan om via een webshop zo'n plantenset te kopen voor nieuwe aquaria. Daar zitten veel goede zuurstofplanten in.

En binnen een tijdje zal er ook een groter aquarium komen. Alleen ben ik nu erg aan het twijfelen tussen de trofis colisa A-1800 of toch een aquarium met bioloog op maat. Als ik een aquarium op maat laat maken kan ik 1 laten maken van 190cm en 70cm diepte wat alweer meer liters oplevert, maar het is natuurlijk ook weer een heel pak duurder dan de trofis.
Er zou ook gewoon een 2m bak kunnen passen, maar dan moet ik even wat meubels verplaatsen en dat vind mijn vriend dan weer te gek voor "gewone vissen". Hij vind een aquarium mooi, maar verder gaat het houden van vissen voor hem ook niet :D .
Maar ik blijf proberen om hem toch te overtuigen 8) .
In elk geval zal ik het nieuwe aquarium nu wel 6 weken laten draaien zonder vissen en nadien weekelijks 1 visje per keer overzetten zodat het aquarium en de filter niet ineens teveel belasting te verwerken krijgt.

In elk geval denk ik dat mijn huidige aquarium nu wel goed draait. de waterwaarden zijn altijd goed en stabiel, en de vissen doen het ook erg goed. Ze groeien echt als kool :shock:
Alleen het kleine bruine telescoopoogje groeit echt heel erg weinig, maar in de laatste 2 weken is hij wel al een halve cm gegroeid (volgens mij door het voer dat ik bij Dino heb besteld). Verder zwemt hij vrolijk rond en eet ook steeds meer en meer, dus ik denk dat hij zijn achterstand wel nog zal inhalen en binnenkort een even groot varkentje is als de rest :)

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 21-05-2013 19:22

We hebben HAAR "Puppy" genoemd, dat krijg je met zo'n aandoenlijk snuitje :D
En ik ben zo goed als zeker dat het een vrouwtje is ze heeft een bolle anus (ik dacht dat dat 1 van de kenmerken was) en Oscar is wel heer erg geInteresseerd :D
Iedereen die hier komt zegt dat ze te dik is, maar hoort het niet gewoon zo te zijn?
Ze zal wel helemaal oranje/rood gaan worden volgens mij.

Afbeelding

Plaats reactie