Foto-album van Fish

De foto-albums van diverse leden [leden]
FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 02-05-2013 21:11

Leuke bak. :D

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 03-05-2013 09:46

Thanks Dino! Ging toch nog sneller dan verwacht, toen ik bij jou in auto zat voor het afstrijkje was er nog niets in beeld, en dat is wat een week of 4 max geleden :D

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 03-05-2013 13:53

Wellicht zie je je weer. :roll:

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 03-05-2013 14:57

Ongetwijfeld, maar t zal nog wel even duren, al het geld zit nu in de bak :D ;)

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 05-05-2013 13:11

De verlichting hangt er boven, de plantjes zijn nog wat verplaatst en zowel ik als de vissen zijn er even helemaal klaar mee. We willen er nu van gaan genieten ipv de hele tijd mee bezig zijn ;)

Daarom een snelle foto vanaf mijn luie stoel voor het aquarium. De planten/stukken hout staan nog niet helemaal zoals ik het hebben wil/voor ogen had, maar ik merk aan de vissen dat ze helemaal klaar zijn met het gerommel in de bak. Ze zoeken de bodem op en duiken tussen de planten dus ik hou er mee op. De aankomende week zit ik alleen nog in de bak om water te verversen indien nodig en voor de rest laat ik het even allemaal voor wat het is :) De definitieve inrichting vind zich daarna vanzelf wel.

Wat ideaal is is dat ik vanochtend tot de ontdekking kwam dat er in de tas met spullen die ik meekreeg bij het aqua niet alleen en fatsoenlijke verwarmingselement zat (wellicht handig om in de winter de temperatuur stabiel te houden) maar dat er ook een flink stromingpompje bij zit. Die heb ik nou zo op de bodem geïnstalleerd dat hij prachtig al het vuil onder het hout vandaan naar de filter instroom blaast :D

Het enige wat er nu dus nog moet gebeuren is dat ik de pvc leidingen weer opnieuw moet maken voor de bodemafzuiging, had met mijn stomme hoofd niet goed gelezen en ipv van geschikt voor drukleidingen stond er NIET geschikt voor drukleidingen. Ik wil niet het risico op lekkage vergroten dus ga dat allemaal weer opnieuw aansluiten een keer. Dan kunnen daarna over aan aantal weken wanneer het bioloog goed is ingedraaid de externe filters (die nu nog zo leljk over de rand hangen) weg en dan is alles mooi weg gewerkt :)

Maar goed, zo staat het er nu bij :D

Afbeelding

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 05-05-2013 13:51

Ziet er prachtig uit Fish! Is het wateroppervlakte nu flink in beweging of alleen de rechterkant?

Die blauwe achtergrond met die groene planten op de voorgrond! Echt super! Ben heel benieuwd hoe dat gaat uit zien als alles begint te groeien!
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 05-05-2013 13:58

Dankjewel!

Het wateroppervlakte is sowieso goed in beweging doordat het steeds de overloop instroomt, maar om het zwarte van de overloop een beetje weg te werken hebben we daar ons led-bubbelgordijn voor gehangen nu beweegt het allemaal. Straks komt er aan de linkerkant net onder het wateroppervlakte dan ook nog de uitstroom van de bodem afzuig dus dan wordt het bijna een golfslagbad ;) :lol:

Ik ben ook erg benieuwd hoe het er allemaal over een aantal maanden uitziet :D Ik vind het in ieder geval heerlijk om te zien dat ze nu echt een baantje kunnen trekken. Zoals mijn vriend vanochtend al zei.. Als je ze zo ziet zwemmen wil je ze zo nog een meter extra geven. Maar goed, dat gaat niet passen.. :roll:

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 05-05-2013 15:17

Wahahaahah!!! Als wij een grotere bak kochten zei ik standaard na 2 weken tegen mijn vriendin: 'Schat, hij is toch wel klein he?!' :lol: Maar inderdaad, als je de vissen zo ziet zwemmen dan wil je meteen meer geven.

Ah kijk, op de foto leek het alsof het links stil stond maar dat is gelukkig niet zo. Hahaha ach een beetje surfen is nooit slecht voor ze, toch? ;)
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 17-06-2013 16:49

Lieve mede goudvis liefhebbers,

Na een onwijs mooie nieuwe bak aangeschaft te hebben voor mijn vissen doet er zich waarschijnlijk een onwijs mooie kans voor voor mij persoonlijk. Binnen twee weken hoor ik of ik per 1 september aan de slag kan voor een droombaan in Zwitserland en dan zou ik gaan emigreren.
Natuurlijk maar helaas kan ik dan mijn vissen en hun prachtige aquarium niet meenemen. Nu maak ik me over de verkoop van het aquarium geen zorgen. Waar ik me wel zorgen over maak is waar mijn vissen een nieuw thuis gaan vinden.

Het gaat om Franky (die van Dino komt), Lisa, Eden, Noodles en Africa.

Is er iemand van jullie die een of meerdere van mijn lieve vissen een thuis zou willen en kunnen bieden? Met twee weken weet ik zeker of het allemaal door zal gaan maar ik wil al wel vast peilen of het uberhaupt mogelijk is of dat ik iets anders moet gaan bedenken..

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 17-06-2013 17:59

Leuk. Maar kan je de vissen niet meenemen? :D

Plaats reactie