Afmetingen binnen vijver

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Plaats reactie
Femijn
Lid FGF
Berichten: 7
Lid geworden op: 09-05-2013 13:10

Afmetingen binnen vijver

Bericht door Femijn » 20-05-2013 04:37

In mijn opwinding ben ik begonnen met het ontwerpen van een binnen vijver :lol:


1 van die ontwerpen was een combie bak voor zo wel sluiers als water schildpadden, dus 1 grote bak die in 2e is gedeeld.

Nou wou ik het deel van de sluiers 100/100/120 cm maken ( l/b/h )

Volgens mijn berekeningen zou er dan 1200 liter in gaan.

Zou dit een goede maat zijn voor de sluiers?
Is de breedte wel goed zo ? Want ik had ergens gelezen dat sluiers liever 120 cm lengten hadden om goed te kunnen zwemen.
Klopt dit of is mijn 100cm ook voldoenden?

Bij het berekenen hoeveel vissen hier in kunnen had ik 200 liter per vis aan gehouden dus zouden er 6 vissen in passen.
Dit omdat ik waarschijnlijke 2 slechte kwalitijd ryukin heb.

Zou ik hier ook veiltail in kunnen doen?
En zo ja hoeveel liter moet ik dan voor hun rekenen?

Zo nee wat zijn dan de eisen om deze vis te houden?

Dit project staat op dit moment nog echt in zijn kinder schoen, dus alles kan nog veranderen of aangepast worden :wink:

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het ontwerpen van een mooien en goede bak :D

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 21-05-2013 23:41

Verplaatst en volgende keer a.u.b. je vraag op 1 plaats stellen. Wanneer er op meerdere plekken dezelfde vraag staat wordt het erg onduidelijk.

Ik zou zelf proberen om toch die 20cm erbij te pakken. Wanneer je vissen groter worden zal je zien dat 1 meter erg weinig is.

Ik zou geen veiltail in zo een diepe bak houden.. Door hun gigantische vinnen zijn het moeilijke zwemmers..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie