Transport van vissen

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Plaats reactie
Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Transport van vissen

Bericht door Kelly » 01-06-2013 11:54

Deze namiddag of morgen ga ik opnieuw met wat vissen naar de koiverkoper om een afstrijkje te laten maken van de vissen.
Tot gisteren ging het allemaal goed, maar nu heb ik oscar en puppy opnieuw zien schuren en andere zie ik dan weer vaak met hun vinnen "wapperen". Vreemd dat het steeds bet.er gaat en na enkele dagen terug herbegint :(

Nu heb ik vorige week 2 van de vissen in een plastiek transportbox gedaan van ongeveer 20l.
In het water had ik 2 JBL zuurstof tabeltjes en een scheutje easy life omdat dit zou helpen tegen stress volgens de verpakking.
De plastiek transportbox had ik nog een keer in een kartonnen doos gezet zodat de temperatuur van het water wat minder zou schommelen en zodat ze in het donker zaten.
Toch hadden ze bij thuiskomst wat last van de stress, dus ik vraag mij af of er een betere manier is om vissen te vervoeren?
Ze moeten meer dan 2u in de bak zitten, want de verkoper is op een uur van hier.

Ik ben in elk geval al vanplan om Oscar en puppy (deze had ik vorige week ook mee) mee te nemen voor controle.
Kan ik beter nog meer vissen meenemen of is twee van de bak voldoende? Het zijn de twee vissen met de meeste klachten.

Symbas story
Lid FGF
Berichten: 277
Lid geworden op: 24-05-2013 22:43

Bericht door Symbas story » 02-06-2013 15:10

Wij doen ze altijd in een grote zak, en dan in een piepschuimen bak.

In het donker zitten is al heel belangrijk omdat ze zo zo min mogelijk stress hebben, en een piepschuimen bak isoleert waardoor de watertemperatuur niet verandert.

Verder voeg ik nooit wat toe aan het water.

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 02-06-2013 19:41

Zo vervoer ik de vissen ook altijd.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 02-06-2013 19:44

Ik gebruik een kleine curverbak van ongeveer 25 liter (niet tot de rand gevuld want dan klotst alles eruit) en dan doe ik daar twee boodschappentassen omheen :)

Plaats reactie