welke soort is dit?

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 02-12-2011 22:27

Fused tail? 3 pivot in plaats van 4 pivot.
Ook een onderontwikkeling, maar weer zo een geval waarbij het een sterkere zwemmer is.
Eigenlijk wel een cul, aangezien het genetisch bepaald is.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 02-12-2011 22:35

The Phantom verdiende wat dat betreft toch al niet de schoonheidsprijs... Ze miste het middelste deel van haar rugvin... De overige 2 delen stonden wel fier rechtop... Ze heeft een tijd in de vijver gezwommen tot Ineens Blade (mijn enkelstaartige zwarte telescoop) ineens verdween!!

Heb haar gekocht om haar afwijkende uiterlijk... Samen met Sharky die alleen nog maar een soort van haaienvin had... Beiden zaten ze beschimmeld bij de intr@tuin... Uiteindelijk zijn ze samen weggegaan toen ik mijn bestand inkromp!!
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 03-12-2011 00:54

Is dit een fused tail?

1 vin vanboven, 2 vanonder. Dus bestaande uit 3 delen...

Afbeelding
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 03-12-2011 01:31

@Zsjonnie: Uhm..Moor betekent gewoon 'Zwart' (volgens Dino) dus in principe zeg je nu: Jou vis is 'zwart' :lol: De vis die christa heeft is dus een Moor telescoopoog of een zwarte telescoopoog of een Moor Dragoneye of een Moor Demekin. Moor is een kleurslag, geen soort.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 03-12-2011 03:05

@ Sanne: Ja.

@ Bash: Moor kan wel zwart in het Chinees betekenen, maar dan kan het nog wel als term voor een kweekvariant gebruikt worden.
Hetzelfde als 'kin' wat je in de Japanse termen vaak tegenkomt.
Kin betekend letterlijk goud in het Japans.
Kin wordt gebruikt als goudvis -> Engels: Gold, Goldy, afkorting voor Goldfish.
Designergoldfish schreef:Moor= usually meaning a black goldfish with demekin eyes. Moor is used for dark colored goldfish but can be countered with another description such as "red moor" or "calico moor". In this case the word is confused for meaning "goldfish with protruding eyes" which is more accurately called a Demekin.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 03-12-2011 08:46

dan had mijn calico een cul moeten zijn...Nu begrijp ik het volledig. Vond al dat ze zo een rare staart had.
En nu valt de puzzel ook in elkaar. Door haar onderontwikkeling had ze ook nog een tal van andere problemen.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 03-12-2011 20:28

1 Onderontwikkeling hoeft niks te maken te hebben met andere punten..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 04-12-2011 15:19

ZSjonnie schreef:1 Onderontwikkeling hoeft niks te maken te hebben met andere punten..
Neen dat is waar, maar ik vermoed dat het toch wel met elkaar verband had. Het was echt een probleem visje.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie