fancy goldfish & japanse koi Geuz

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 21-11-2013 23:07

@ Brian: Die purple ook :lol:

@ Geuz: Het deel kopgroei wat 'de wangetjes' vormt.
Even een fotootje van ranchukitsilano's blog:
Afbeelding
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Geuz
Lid FGF
Berichten: 68
Lid geworden op: 12-10-2013 12:01

Bericht door Geuz » 21-11-2013 23:13

Dat is wel kicken..en waarom
Een lagen waterstand.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 21-11-2013 23:28

Klopt inderdaad zsjonnie.
Mijn ranchu komt van dezelfde kweek als die op de foto hier. En het viel.mij ook al op dat ze stevige wangetjes hebben!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 21-11-2013 23:32

Ik vind die wangetjes wel mooi.
Lijkt dan net een tvr.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 21-11-2013 23:42

Mwah, om een TVR kop te krijgen ben je wel even bezig hoor :lol: Dat lukt je niet zonder door te kweken en selecteren.

Een lage waterstand kan om verschillende redenen. Een van de punten waarom ik het veel gebruik is de lengte van het lichaam en de dikte van de staartwortel. Verder heeft het ook invloed op de staart, diepte van het lichaam en het kopgroei.
Maar wil je iets specifieks bereiken, kom je er niet alleen met een wat lagere waterstand hoor. Dit speelt in combinatie met andere factoren. Je zou het wel gewoon kunnen proberen, wie weet bevalt het effect je wel.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 22-11-2013 09:36

Persoonlijk vind ik die wangetjes ook wel iets hebben. Ik vermoed dat je deze kan bevorderen met o.a eiwitrijke voeding?
Komen deze wangetjes enkel voor bij een tvr? Of kan een svr (volgens de normen) dit ook hebben?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Geuz
Lid FGF
Berichten: 68
Lid geworden op: 12-10-2013 12:01

Bericht door Geuz » 22-11-2013 10:22

Bedankt voor de uitleg. Ga ik misschien nog wel
Gebruiken als ik mij nog dieper in de hobby heb verdiept.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 22-11-2013 10:25

Het is gewoon deel van de kopgroei, dus ja o.a. de juiste voeding helpt hierbij.
De funtans zoals hier te zien zijn is vrij typisch TVR. Thai SVR hebben dit nog veel extremer.
De basis is en blijft altijd genetisch. Zelf kan je door verschillende technieken de ontwikkeling beïnvloeden, maar wil je echt een ander soort kop creëren, zal je toch echt moeten gaan kweken en selecteren.
SVR kan natuurlijk alle soorten kopgroei hebben en het is aan jou wat je het mooist vindt.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 22-11-2013 11:06

Vind die wangen juist zo typerend voor de lionhead lijnen zoals ranchu(wat minder wellicht?), lionchu en al helemaal voor de wat minder bekende pugface(USA?) maar ook bijvoorbeeld de tigerhead oranda. Het gaat om een bepaalde gelijkenis met shishi, de chinese mythische leeuwhond. Althans dat is oorspronkelijk de 'norm' geweest. Tegenwoordig heb je zoveel soorten dat je bijna precies kunt zoeken hoe je het zelf het mooist vind.

Shishi staat symbool als 'guardian against evil spirits' en is vanuit China, via Korea naar Japan meegereist met het Boeddhisme dat zich toen verspreidde over dit continent. Wellicht is zo ook de sluierstaart kweekcultuur in deze landen terecht gekomen, wie weet.

Misschien niet helemaal exact kloppend verhaal, zoek het vooral zelf uit :wink:

Afbeelding


Lionhead info:

http://www.exoticgoldfish.net/breeds-lionhead.html

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 24-11-2013 10:51

Wel ik ben benieuwd hoe jou purple zich zal ontwikkelen! :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie