Hoe nieuwe vis introduceren en wat te verwachten?

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Plaats reactie
Kyoko
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 04-10-2013 13:01

Hoe nieuwe vis introduceren en wat te verwachten?

Bericht door Kyoko » 06-12-2013 11:52

Als ik over een paar weken Cho bij mn drie sluiers in wil gaan doen.
Hoe gaat dit dan in zn werk, en wat kan ik verwachten?
Ik las iets over rangorde?
En wat als ze hem niet accepteren?

Wat voor manieren zijn er?
Ik verwacht wat problemen met Kyoko, die is heel dominant en de grootste.
En Cho is juist heel klein...

Zijn er tips?

Diana
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 28-08-2013 18:54

Bericht door Diana » 06-12-2013 12:13

Ik zou zeggen, de kleine Cho tot die tijd veel en goed voeren zodat 'ie zich lekker sterk voelt als hij de grote bak in gaat.

De vissen in de grote bak ook extra goed voeren net voordat de nieuwe erbij wordt gezet zodat ze lekker volgevreten zijn en hem niet direkt als voedsel concurrent zien.

Voor schuilplaatsen zorgen, omdat Cho zich de eerste dag(en) geregeld even zal willen terugtrekken van de anderen, omdat hij niet is gewend aan gezelschap.

Ikzelf heb ook verschillende 'komvissen' opgenomen en over het algemeen wordt de nieuwe vriend direkt in de groep opgenomen.

Om hem te leren kennen kunnen ze wat 'opdringerig' zijn naar de nieuwe vis, maar dat gaat snel over.

Maak je dus maar niet teveel zorgen. )

Kyoko
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 04-10-2013 13:01

Bericht door Kyoko » 06-12-2013 14:07

Oke...bedankt voor de tips.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 06-12-2013 14:11

Het enigste wat ik wel eens zie is dat een kleintje teveel stress heeft of niet mee kan komen in de zin van dat hij niet dikker wordt of groeit(voedselconcurrentie). Eerst een tijdje goed voeren en weer op krachten laten komen en dan gaat het vast allemaal prima.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 06-12-2013 14:14

Nou ik heb echt al heel vaak vissen toegevoegd en hier tot op heden nooit problemen mee ondervonden in de vorm van dominantie.
Afhankelijk van het karakter van het visje voegt hij zich meestal al heel snel gewoon aan de groep toe in een enkel geval heb je een schuwer visje die zich in de planten verstopt of afzondert maar gezien het een ex-komvis is verwacht ik geen verlegen en schuw visje.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst je hebt hem in ieder geval een mooi nieuw leven gegeven :tientientien:

Plaats reactie