Fotoalbum van FROST

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 18-12-2013 22:20

Ze zijn prachtig, Frost! <heartring>

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 19-12-2013 10:29

Deze heb ik ook nog:
Afbeelding
Afbeelding
Over die laatste ben ik nog niet uit of dat uberhaubt wel een broadtail is. Eén kant van de staartvin heeft de nijging te krullen ala Tosakin en ik vind de staartaanzet van deze vis wel erg horizontaal. Ruggen hebben deze ook amper.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 19-12-2013 11:00

Toevallig gisteren hierover wat gelezen..... 8)

En voilá, een (show) mening over Ryukin vinnen waar je misschien wat aan hebt.

http://www.peterjponzio.com/goldfish%20 ... Ryukin.pdf

Let wel op want bij Broadtail Ryukin wordt naar alle vinnen gekeken, dus een te lage rugvin is dan direct een medium tail en wordt dan genadeloos afgekraakt op z'n zwakke rug! Nouja goed dat verzin ik natuurlijk zelf, maar je begrijpt misschien welke gedachte erachter zit :wink:

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 20-12-2013 09:58

bedankt voor het document. Weer wat opgestoken :)

CrazyJoep85
Lid FGF
Berichten: 45
Lid geworden op: 15-11-2014 14:42

Bericht door CrazyJoep85 » 01-12-2014 13:54

Aangezien ik mijn oude album terug gevonden heb hier even foto's van mijn "nieuwe" hobby. Heb ondertussen ook jongen gekregen en die groeien echt als KOOL!
Zijn overigens Cherax Roodschaarkreeften en ze komen uit Australië

Vrouwtje een week of twee weken geleden, toen nog met kroost onder de staart
Afbeelding
(foto wordt door het forum ondersteboven geplaatst. Geen idee waarom!!!)

Mannetje is helaas dood gegaan na het vervellen maar hij heeft goed zijn best gedaan!
Afbeelding

tot slot deze mooie jongen nog die in de andere bak zat kort voor de scheiding met mijn partner. Die heeft hij toen zonder mijn toestemming terug gebracht naar de winkel omdat hij zogenaamd bang was dat hij mijn vissen zou opvreten JEAH right! Hij deed ze nooit wat!
Is een mannetje van de Amerikaanse rivierkreeft.
Afbeelding

Ben vorig jaar begonnen met deze jongens: Marmerkreeften die je overigens ook goed kunt vasthouden. Ze doen dan alsof ze dood zijn ;) Met die andere soorten hoef je dat niet te proberen, dat noemen ze dan Vingerzelfmoord. En knijpen kunnen ze oei oei oei!! Je hebt er de bloederige plekken van onder je huid. Die marmerkreeften heb ik weggedaan naar de vereniging omdat ze zich zonder partner kunnen voortplanten dus op een gegeven moment had ik er iets van 20! Maar het zijn wel super beginnerskreeften die ook heel nieuwsgierig zijn. Als je je hand in het water doet komen ze naar je hand toe om die te onderzoeken, ze zijn heel brutaal!
Afbeelding
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 01-12-2014 20:26

ook een leuke hobby :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 01-12-2014 22:47

Leuke foto's Frost! Dat rode rivierkreeftmannetje vind ik ook wel erg mooi. En die foto van die twee op je hand! :lol: Geweldig!

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 02-12-2014 10:52

Leuk zeg, die kreeften :D

CrazyJoep85
Lid FGF
Berichten: 45
Lid geworden op: 15-11-2014 14:42

Bericht door CrazyJoep85 » 02-12-2014 12:26

Voordelen:
- relatief weinig omkijken naar = geen gigantisch grote waterwissels meer ( ik ververs nu elke week ongeveer 30 liter bij mijn Juwel 180 )
- worden bij goede verzorging tussen de 4 en de 5 jaar oud en kweek is niet moeilijk aangezien het vrouwtje het broedsel goed bewaakt. Daarna kan er bij voedselgebrek wel kannibalisme voorkomen.
- lengte wordt niet beïnvloedt door temp of ruimte = 20cm groter worden ze niet. Groeien wel iets minder snel in kouder water.
- amper last van ziektes (alleen gevoelig voor schimmels en kan verkeerd vervellen)
- vangt alleen vissen als hij slecht wordt gevoerd = net als een garnaal een opruimer. Dode vissen kunnen in de bak blijven liggen die worden binnen een dag verorberd. Leeft grotendeels vegetarisch = eet bijna alle gekookte en ongekookte groente zoals wortels, sla, radijs, bonen en lust ook rijst. Lust op zijn tijd ook een stukje kattenvoer (ala District 9)

Nadelen:
- soorten worden in winkels vaak onder verkeerde namen verkocht, enige kennis is toch wel van belang voor aankoop. Sommige soorten zijn gevaarlijke exoten dus nooit uitzetten!
- kan stikken als er geen stroming is in de bak = oppassen met uitvallen stroom. Vooral kleintjes hebben hier last van, grote exemplaren sterker
- plantensloper!!!
- mannetjes zijn territoriaal dus 1 koppel per 100 liter is eigenlijk wel aan te raden. Sommige soorten zijn verdraagzamer dan andere.
- KAN problemen geven met bodem bewonende vissen zoals meervallen maar zou geen issue moeten zijn als er genoeg verstopplekken zijn.
- Vaak nacht actief en kan dan uit de bak ontsnappen!

Plaats reactie