nieuwe visjes

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 30-12-2013 16:10

Fancy91 schreef:oke dat kan.. en wat moet er dan op het boodschappenlijstje dan?
Sorry, ik bedoel het niet op die manier, je bent gelukkig vrij zelf te kiezen wat voor jou en jouw vissen het beste is. Het gaat mij erom dat je je voorbereid mocht er dan toch iets opduiken. Zelf vind ik dit misschien nog wel belangrijker in jouw situatie, alert zijn op eventuele problemen en ziektes en deze kunnen herkennen. Als ik me goed herinner had je eerder een telescoop en een oranda toch(ik kijk zo wel even in je foto album)? En hoeveel heb je nu totaal qua vissen?

Denk er maar eerst even over na en we helpen je dan wel verder. Je hebt vast al in de gaten dat hier het welzijn van de vissen hoog in het vaandel staat :wink:

Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Bericht door Fancy91 » 30-12-2013 19:12

Hallo

@Ferry, bedankt voor je duidelijk antwoord en goed uitleg, nou snap ik dat hele q-verhaal veel beter :) dankje wel, en zeker de volgende zal ik het zeker gaan doen..
Ik heb momenteel niet 100 euro vissen, hoewel als je het optelt komt het wel een beetje in de buurt, of ze nou duur of goedkoop zijn vind ik eigenlijk niet uit maken, beide verliezen zou een ramp zijn (vind ik ) alleen heb ik wel wat meer verlies als ik de nieuwe visjes moet verliezen want daarvoor ben ik apart nog naar voorschoten gegaan.
Het ligt niet naast de deur hiero.. :P

@Hinvin, Is goed hoor ;) ziekten herkennen moet ik inderdaad wel. ik hoop als ze ziek worden wel dat het een makkelijk te behandelen ziekte is.
Ik had al een moor, telescoop inderdaad, en een pearl crown, uit een lfs, gekregen als kadootje van iemand. :) had diegene voor me gekocht.
Ik heb in totaal nu 6 visjes.

Ik had al die vissen bij dino wel willen kopen haha, wat een poepies.

Uiteraard staat het welzijn van de vis hoog, of hoe zeg je dat.. ik vind het heel belangrijk dat ze gelukkig zijn en gezond zijn!
Dus ik hoop eigenlijk ook maar dat ondanks ik die domme fout gemaakt heb ze niet heel ernstig ziek zullen worden, of erger vroegtijdig het leven laten.

want dat zou ik zelf jammer vinden maar ook voor de visjes. ben al heel erg aan ze gehecht in een paar dagies.

ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik de 2 eerste visjes ook niet echt in een quarantaine heb gehad, dit ook omdat ik ze van iemand heb gekregen.
als een verrassingkje.. :) en daar had ik ook niet aan gedacht..zucht...maar de volgende keer wel q-periode..

ik heb nog niets gezien dat ze ziek zijn, geen stippen of schimmels, hoewel je dat ook niet altijd hoeft te zien, want ik had vroeger een black molly en die had om de haverklap wit stip wat na een dag ook weer weg was.. en dan een dag later weer terug dus met wit stip weet je het ook maar nooit :P

Dus.. moet ik ze er maar inlaten? want.. ze hebben dus eigenlijk, conclusie geen van allen een q-periode gehad.. :P dat ik mijn aquarium maar zie als een quarantaine bak. misschien

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 30-12-2013 19:32

Je hebt die beslissing al genomen, nu zul je ook moeten leren wat er allemaal kan gebeuren met jouw vissen! :twisted:

Wat zei ik ook weer, als je een jaar verder bent met deze vissen DAN pas heb je echt een band met ze en als je dan terugkijkt denk je (net als wij) HOE HAD IK DAT NOU KUNNEN DOEN!

Maargoed, lees jezelf goed in.....

Plaats reactie