Foto-Album van RiseOfInformation

De foto-albums van diverse leden [leden]
RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 14-07-2015 16:35

Ninja_goldfish schreef:Als een vis vergroeid is is de kans zeer groot dat de zwemblaas ook aangetast is.
Ik weet 100 procent dat dit ook bij jou aan de hand is.

Wat Dino waarschijnlijk bedoelt is dat dat een laxerend middel is waardoor luchtbellen worden uitgepoept.
Dit heet obstipatie of lucht inslikken, geen zwemblaasprobleem.
Ik weet dat het bij Abigail ook met vergroeiing te maken heeft. Dat is gewoon zo goed zichtbaar. Het is jammer, maar het is nou eenmaal zo... Gelukkig heb ik Abigail de afgelopen dagen niet aangetroffen op de kop en zwemt hij ook actief en redelijk normaal. Hopelijk kan ik het probleem nog een beetje uitstellen voordat het echt een probleem wordt.
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Ninja_goldfish
Lid FGF
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-03-2015 20:58

Bericht door Ninja_goldfish » 14-07-2015 16:40

Als het uiterlijk van de vis verandert (door het op de kop hangen) en ie bijna elke dag ondersteboven hangt, is het tijd om in te grijpen. Daarvoor is het niet nodig.

Hoe normaal zwemt hij nog dan? Over de kop gaan door de stand van de staartwortel of echt drijven?

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 14-07-2015 16:58

Hij zwemt zoals hij in dit filmpje zwemt:
https://www.youtube.com/watch?v=C_zGAyrGP80

Het is in elk geval niet zo dat hij totaal niet rechtop meer kan zwemmen. Je ziet in het filmpje dat hij wel last heeft van zijn zwemblaas, maar ik denk dat hij nog niet enorm veel last heeft.
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Taaamaaar
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 12-11-2012 14:25

Bericht door Taaamaaar » 16-07-2015 21:33

Ik heb het filmpje bekeken maar ik vond het absoluut niet erg...
Ik zou echt nog even goed nadenken voordat je hem afmaakt hoor.
Is nu echt nog heel erg zonde!

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 17-07-2015 10:47

Abigail zit ondertussen in de vijver, ik hoop dat het daar wat beter met hem zou gaan. Hetgeen wat ik zo moeilijk vind is het feit dat ik binnenkort ruim 1,5 week wegga... Ik heb ook niemand in de buurt die op de vijver kan letten wanneer ik weg ben. Ze krijgen die 1,5 week ook geen eten, maar ze zullen genoeg eten hebben aan algen en waterdiertjes enzo.

Maar ook wat beter nieuws nu:
Ik was gisteren de vijver aan het schoonmaken en water aan het verversen. En er zwommen circa 10 jonge sluierstaartjes rond! Ik vermoed dat ze een paar dagen oud zijn. Ze blijven gewoon in de vijver, als er één of een paar het overleven dan zou het tof zijn anders is het jammer.


Ik had er heel even één gevangen in een maatbeker om een foto te maken.
Afbeelding
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 18-07-2015 23:42

Voor zover ik weet he........

Drijven is vaak stress voor een goudvissie en zeker voor oranda. Als ze op de bodem liggen en niet meer reageren op voer is het bij mij in ieder geval qua zwemblaas verhaal einde oefening. Ik heb ook een vis die direct ondersteboven gaat als hij gevoerd wordt maar als het voer op is gewoon weer normaal zwemt en doet! Qua gezondheid top, maar qua stress erg gevoelig dus. Hij krijgt nu veel en hoogwaardig voer dus.

EDIT: ik heb niet al je posts gelezen, maar drijven is zeker minder een probleem dan op de bodem liggen.

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 19-07-2015 13:34

Hinvin schreef:Voor zover ik weet he........

Drijven is vaak stress voor een goudvissie en zeker voor oranda. Als ze op de bodem liggen en niet meer reageren op voer is het bij mij in ieder geval qua zwemblaas verhaal einde oefening. Ik heb ook een vis die direct ondersteboven gaat als hij gevoerd wordt maar als het voer op is gewoon weer normaal zwemt en doet! Qua gezondheid top, maar qua stress erg gevoelig dus. Hij krijgt nu veel en hoogwaardig voer dus.

EDIT: ik heb niet al je posts gelezen, maar drijven is zeker minder een probleem dan op de bodem liggen.
Ik weet dat Abigail wel echt een stresskip is. Dus dat zou het ook nog eens kunnen zijn. Dat is ook één van de redenen waarom ik dacht dat in de vijver misschien beter voor hem zou zijn aangezien het dan rustiger voor hem zou zijn. Hij reageert nog als een malle op eten. Als ik al bij het aquarium kwam of bij de vijver kom dan komt hij er vrijwel direct aanzwemmen.

Ik vind het heel erg moeilijk om zo'n beslissing te maken of zo'n visje blijft leven of niet... Hij zwemt grotendeels wel normaal, maar er blijft toch een rot gevoel steken als je hem dan op de kop ziet.
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-07-2015 20:32

Middel is van NT labs. Je kan dit helaas niet overal kopen.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 21-07-2015 00:33

Da's jammer Rise, vissen moeten zich aanpassen aan ons klimaat en aan ons water. Kan goed gaan, kan ook minder goed gaan.......

De hobby blijft een uitdaging als ik het zo mag zeggen hier.

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 21-07-2015 10:56

Hinvin schreef:Da's jammer Rise, vissen moeten zich aanpassen aan ons klimaat en aan ons water. Kan goed gaan, kan ook minder goed gaan.......

De hobby blijft een uitdaging als ik het zo mag zeggen hier.
Ja, het is wel een hobby met een uitdaging. Abigail heeft toch ruim 2 jaar bij mij gezeten en heeft wel een mooi en goed leventje bij mij gehad. Wetende dat Abigail zich goed heeft gevoeld bij mij, geeft mij ook weer een goed gevoel. Soms gaan dieren nou eenmaal dood. Vroeger zei mijn pa ook altijd als een dier doodging en ik vond dat echt niet tof: dat moet je maar dozen gaan houden in plaats van dieren.
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Plaats reactie