Foto-Album van Ute

De foto-albums van diverse leden [leden]
Ninja_goldfish
Lid FGF
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-03-2015 20:58

Bericht door Ninja_goldfish » 24-09-2015 15:35

Jeetje wat kut zeg..

Ninja_goldfish
Lid FGF
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-03-2015 20:58

Bericht door Ninja_goldfish » 24-09-2015 15:36

Dit was eentje van de nieuwe lichting denk ik.
Stress zou een oorzaak kunnen zijn.

Heb je de curverbakken wel eens eerder succesvol gebruikt voor quarantaine?

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 24-09-2015 16:34

He gadver zeg! Moest niet twee keer gebeuren.......

@ninja, ik gebruik van altijd van die bakken, ook om de eitjes van m'n vissen uit te laten komen, dus dat mag het niet zijn.

Ik zet zelf nieuwe vissen op een klein beetje zout en klei(of FTR) om ze te helpen herstellen, is zwaar zo'n overtocht voor de visjes.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 24-09-2015 17:18

Ik heb in een van de curvers Auri zelfs nog in quarantaine gehad :? Een andere is wel nieuw, want die die ik daarvoor gebruikte was stukgegaan. Maar het is dezelfde soort curver als die ik eerst had, dus het lijkt me ook niet dat het daaraan ligt. Het zijn allebei food-safe curverbakken, dusja..
Ik wil best nieuwe gaan kopen maar het lijkt me eigenlijk vrij gek als het aan die bakken ligt. Maarja. Stom gedoe :(

Ik heb echt geen idee waar het nou aan gelegen heeft. Als iemand een idee heeft..?

@Hinvin, ik gebruik zelf geen FTR, en zout eigenlijk alleen als ik iets raars gespot heb in de bak. Misschien een idee om dat ook te gebruiken voor de volgende keer, dan. :?

Ninja_goldfish
Lid FGF
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-03-2015 20:58

Bericht door Ninja_goldfish » 24-09-2015 17:59

Ja klopt Hinvin, gebruikte ze zelf ook, maar je weet maar nooit..

Zijn deze panda's wel in quarantaine geweest bij Dino?

Op instagram zag ik dat deze net waren binnengekomen...
Zijn ze dan gelijk in de verkoop gegaan?

Lijkt me niet erg fijn voor de vis. Eerst van Azië naar hier, dan weer een reis, en telkens in ander water. Dan wordt een gevoelige vis nog vatbaarder voor ziektes lijkt mij. Tenzij ze al langer hier zijn.

Mijn visie is dat vissen in hun eentje extreem gestrest kunnen raken.
Daar kunnen de lichte kieuwen op duiden. Of iets van een gill disease of beschadigde kieuwen door al dat transport misschien?

CrazyJoep85
Lid FGF
Berichten: 45
Lid geworden op: 15-11-2014 14:42

Bericht door CrazyJoep85 » 24-09-2015 19:04

Ach ute vreselijk! Een troost ik heb het een x gehad met een lading jonge ryukins... binnen 48 uur viel de een na de ander uit met wit uitgeslagen kieuwen. Dan baal je echt!! Bij dino zwom het vrolijk rond en na aankomst kwam de ellende. Lijkt wel alsof ze dan in een soort chock gaan.


:(

Die ryukin ziet er trouwens mooi uit!

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 24-09-2015 19:21

Ute schreef: @Hinvin, ik gebruik zelf geen FTR, en zout eigenlijk alleen als ik iets raars gespot heb in de bak. Misschien een idee om dat ook te gebruiken voor de volgende keer, dan. :?
FTR bind ook ammonia, je zou ook een beetje Thio kunnen gebruiken met klei. Dat is het enigste risico eigenlijk, als je een draaiende quarantaine hebt altijd een klein beetje zout, dit beschermt de vis tegen ´brown blood disease´ of de gevolgen van het transport. Ammonia kan bij een hoge PH van het water)boven de 8 direct dodelijk zijn voor zover ik weet. Ook sterke PH verschillen kunnen een vis doden maar meestal hangen zieke vissen direct al op de bodem en dat lijkt bij zou niet zo te zijn toch?

Temperatuurverschillen zijn ook bij verzwakte vissen een risico, maar jij gebruikt al twee bakken dus dat kan het eigenlijk niet zijn.

Stress bij een vis is volgens mij altijd een gevolg van...... Dus als bijvoorbeeld zo'n klein visje weken niks te eten krijgt lijkt hij misschien heel levendig op zoek naar voedsel, maar hij is dan gewoon verhongert. Een goudvis die niet poept is geen goed teken.

Wel een beetje ongezouten mening van mij, maar ik vind het heel erg voor je Ute!

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 24-09-2015 20:06

Vissen zijn al een poosje hier ninja goldfish.

Ninja_goldfish
Lid FGF
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-03-2015 20:58

Bericht door Ninja_goldfish » 24-09-2015 20:51

Hoe lang is 'een poosje' ?

Een week? Want vorige week kwam de zending met panda's binnen dacht ik, tenminste, dat stond op instagram. Kan er ook naast zitten hoor :P

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 24-09-2015 21:57

Nieuwe vissen zet ik op Melafix.
Verder heb ik ook al gemerkt dat kleine vissen het niet goed doen als ze alleen in quarantaine zitten (beweegloos, niet eten...enz).
Zet ik er dan eentje bij die vrijwel stressloos is dan volgt de nieuweling elke beweging die de andere dan doet.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Plaats reactie