Femke's Fotoalbum

De foto-albums van diverse leden [leden]
fmxsail
Lid FGF
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-09-2015 15:10

Femke's Fotoalbum

Bericht door fmxsail » 23-03-2016 11:27

Hi Allemaal,

Na een hoop twijfel; hier dan toch een fotoalbum aangemaakt. *Voor sommigen wellicht al bekend als @woah_there_satan op Instagram.
Een jaar geleden met deze hobby begonnen in de vorm van twee ini-mini redcaps van de LFS, in een veel te klein aquarium.
En, zoals het bekende verhaal, na onderzoek een bak laten maken om hier vervolgens mooie exemplaren in te houden.
Op het balkon wat kleine vijvertjes staan, met ook LFS visbestand, niets bijzonders.

Dit jaar besloten het balkon toch eens grondiger aan te pakken en daar wat groter te gaan qua "vijver" (in hoeverre we dat een vijver kunnen noemen)

Korte inventarisatie van het huidige bestand

Aquarium binnen 200 liter
3 butterfly telescopes (van Dino) waarvan 2 meer naar high-back leunen. Persoonlijk geef ik niet echt om welke soort/ras het exact is. Ik hou toch wel van ze ;P
2 LFS Ruykins, beiden resquecases.

Momenteel overstocked dus, ben ik van op de hoogte, vandaar mijn vijveruitbreiding ook.
Wil het binnen eigenlijk op de 3 butterflies houden.
Foto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Voor de mensen met een goed oog: de kleine tank ernaast is het tijdelijke onderkomen van mn Tosakins. ong 60 liter, afhankelijk van hoe hoog ik het waterlevel heb staan.
Ik ben in alle eerlijkheid wat terughoudender met het posten hiervan, veel mensen die "fanatiek" in de hobby zitten hebben vaker dan niet commentaar over welke wijze nou het beste is. Traditioneel vs standaard aquaria ect ect. Ik heb ze zelf een tijdje in een bowl gehad, maar deze werd te klein. Ik ben op zoek naar een mooie grote schaal welke straks ook op het balkon komt, met een aansluiting op de "vijver" zodat het water wel gefiltreerd wordt en er dus geen dagelijkse waterwissels nodig zijn (twee schalen en overzetten is geen optie voor mij) Alles uiteraard met minimale stroming om zo de staart het mooiste te laten groeien. Persoonlijk ben ik van mening dat wanneer je ze goed verzorgd en rekening houd met bepaalde richtlijnen (nav de staart, moeilijke zwemmers) het geen gevecht van welles/nietes moet worden om ze te houden. Met de juiste grooming zal de staart zich wat mooier ontwikkelen (houding van de staart in de bowl ect) maar het is niet per definitie slecht ze op andere manieren te houden. De zoektocht naar de juiste bowl gaat iig vroljik verder! :D Onder een foto van de twee dames, ook via Dino


Afbeelding

Last but not least: voor de inhoud van de nieuwe vijver bij Dino het kleine visbestand leeggeroofd ;) ze zien groeien vindt ik persoonlijk erg leuk en ben heel benieuwd hoe deze het gaan doen buiten:
2x butterfly telescope
1x broadtail telescope
1x broadtail (oranda...wel/niet, lastig te zien nog)


Afbeelding

Vandaag de nieuwe "vijver" binnen met de post. Schaamteloos gekopieerd van Jenny van SolidGold (youtube) ;)
Brilljant idee om hiervoor kinderbadjes te gebruiken, en ook nog eens bijzonder kostenefficiënt. Ga hem zsm opzetten zodat er hopelijk snel een mooi algenbedje in groeit en dan kan het feest beginnen.

Tot zover :)
[/url]
Instagram @woah_there_satan

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 23-03-2016 14:07

Mooie vissen (en de foto's daarvan, dat mag ook gezegd worden!) en dito bakken.

Over de Tosakins, waterniveau's en fanatici... Ik 'doe' zelf TVR's en tart de '50 liter-regel' schaamteloos. Zit voor nu met 4 vissen op 110 liter (waterhoogte 14cm). Wissel elke 3e dag 100%, twee tussenliggende dagen 50%, dan filter ik ook nog, zij het als buffer tegen ammonia en nitriet. Ik durf aan dat ik een strakker, hygiënischer en gezonder - voor de TVR's dan - regime heb dan een heel groot deel van de 50-liter-fetisjisten. Dat zal bij jou niet veel anders zijn. Soms heb je fancy's die nu eenmaal een andere benadering nodig hebben om te kunnen ontplooien. Ik zou daar qua posten niet terughoudend over doen, je kunt je keuzes en besluiten van het hoe en waarom prima motiveren.

Keep us posted en succes met zoeken naar de bowl!

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 23-03-2016 14:12

Hele mooie vissen en foto's!
Had inderdaad een aantal foto's van je gezien op Instagram, vind je stijl erg gaaf :)

Hoe zit het eigenlijk met je opstelling qua, lampen, filtratie en verversbeleid?
Het is mij met de goudvissen nooit gelukt zo'n steriele bak te houden, die poets je dagelijks of niet? :P
Ben erg benieuwd naar die 'vijver' haha :)

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 30-03-2016 22:00

Hehe eindelijk post ze hier fotos haha

Mooie vissen en foto's uiteraard

LucasM
Lid FGF
Berichten: 189
Lid geworden op: 23-10-2011 17:57

Bericht door LucasM » 06-04-2016 23:33

Hee wat leuk ! Ik ben groot fan van je op instagram😄 haha
Echt super gave bak en hele mooie vissen :)

fmxsail
Lid FGF
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-09-2015 15:10

Bericht door fmxsail » 08-04-2016 16:38

Opstelling is vrij "simpel" als we dat zo mogen noemen,
Bak opmaat laten maken bij van Wolferen, erg tevreden over de afwerking/kwaliteit. Ben zelf erg fan van de "ADA-stijl" aquariums maar die zijn niet te betalen en overig spul voldeed niet aan mijn "wensen" en afmetingen. (120x40x40 cm)
Lichtbak is een schitterende DIY :D
Wederom kon ik niets vinden dat bij de wensen van mn bak aansloot, dus zelf naar de gamma, twee plastic profielen en een RGB-led systeempje later hangt deze boven de bak.
Het brengt voldoende op; niet te veel.. en geen dode plekken.
Moet wel bekennen dat ik hem enkel op Wit heb staan, en zelden gebruik maak van de blauwe opties oid.

Verversen doe ik twee keer per week. 1x 90% 1x 75% zeker met de overbezetting van dit moment,
Filter is een Crystalprofi e901 en die draait heerlijk naar wens. Veelal krijg ik de opmerking "waar is je filter??!!" want die zie je niet zo goed, dankzij de schitterende glazen in en outflow pijpjes :D

Afbeelding

Tevens eindelijk een bowl gevonden voor de tosakins naar mn zin.. afmetingen van 55x21 cm (idealiter een 60x18 schaal volgens "traditie" dus dit komt goed in de buurt) Was wel een gewone plantschaal dus bekleed met vijverfolie :P geen risico lopen met materialen die afgeven aan het water ed.
Staat momenteel proef te draaien, wil hem van de zomer op het balkon en uiteindelijk dan ook met aansluiting op de mini-vijver. Nu weer op de ouderwetse manier, elke dag vers water.


Afbeelding


Tot zover!
Instagram @woah_there_satan

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 08-04-2016 18:16

Prachtig!

laura1990
Lid FGF
Berichten: 81
Lid geworden op: 12-08-2014 14:06

Bericht door laura1990 » 09-04-2016 13:21

Mooie opstelling!

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 09-04-2016 14:52

Wat een prachtige bak, vissen en foto's zeg!

Het is echt mooi om te zien!
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Iwanfish
Lid FGF
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-08-2015 14:48

Bericht door Iwanfish » 09-04-2016 16:17

Super mooi! Ben onder de indruk ☺️ Mag ik vragen waar je die bowl vandaan hebt?

Plaats reactie