Femke's Fotoalbum

De foto-albums van diverse leden [leden]
fmxsail
Lid FGF
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-09-2015 15:10

Bericht door fmxsail » 09-04-2016 21:15

@Iwanfish,

die hadden ze hier bij Aralia tuincentrum staan, bij de tuinpotten afdeling voor buiten :D
Dit was de grootste die ze hier hadden.. Ook nog twee andere maatjes, die waren kleiner.
Instagram @woah_there_satan

fmxsail
Lid FGF
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-09-2015 15:10

Bericht door fmxsail » 29-04-2016 16:29

Kleine update van de crew:

Helaas gisterochtend afscheid moeten nemen van Nova (foto hieronder) Schitterend kleine broadtail van Dino...
Op woensdag uit de vijver gehaald en in QT gezet nadat ik zag dat ze vrijwel niet bewoog en at; ze zweefde al bijna levenloos door de bak :(
woensdagavond ging het al beter na een zoutbad en behandeld met baktopur tablet.
Dit mocht helaas niet baten en donderdagochtend haar levenloos aangetroffen in de QT. Allemaal erg snel gegaan en ik vermoed een interne infectie oid, de rest van de crew in de vijver vertonen geen symptomen van ziekte of irritatie.

Afbeelding

Leuker nieuws:
Vorige week twee nieuwe ranchus bij Dino meegenomen (ik was de vorige keer al zonder vertrokken en 3 weken lang lopen knagen XD )
1 SVR -links en 1 TVR -rechts
Beiden gaan na een QT periode naar buiten in de ronde balkonvijver. Deze heeft een mooie diepte van 30 cm, en kunnen ze hopelijk goed groeien van de zomer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de ronde vijver moet ik nog maken, is nog niet helemaal "af", de vierkante ook niet maar bij deze: de bak in aanbouw twee weken terug, bezig met het plaatsen van het nieuwe filter. Vorige filter was kleiner, nu meer media toegevoegd gezien het meer liters zijn dan vorige kleine bak. (nu 350L)

Afbeelding

Verder nog een paar recentere fotos van de heren binnen :)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Tot zover; binnenkort een wat completere "vijver"update (als we het al een vijver mogen noemen XD, ik moet echt gaan verhuizen naar iets met een daadwerkelijke TUIN)
Instagram @woah_there_satan

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 29-04-2016 18:20

Ziet er allemaal weer fantastisch uit!!! En het verlangen naar een tuin deel ik volkomen...

(edit... ga ik zomaar voorbij aan het verliezen van één van de vissen. Totaal r*k zoiets... de rest van de vissen hopelijk wel in orde?)


ps. Kan me niet aan het gevoel onttrekken dat ik de TVR eerder heb gezien, is deze uit de januari batch?

fmxsail
Lid FGF
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-09-2015 15:10

Bericht door fmxsail » 29-04-2016 23:20

@Michel Dat zou heel goed kunnen; maar dat weet ik niet zeker.. :D
Moeten we de expert vragen :p aka Dino ghehe

Rest van het vissenbestand is okee; alles even extra in de gaten aan het houden
Instagram @woah_there_satan

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 01-05-2016 22:40

Ah jammer zeg Vd broadtail Oranda. Had je die in de buitenvijver. Die broadtail is niet super goed geschikt in buiten vijver. Dit doordat de staart zeer kwetsbaar is.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 11-05-2016 12:13

Hoi Femke! (Zie nu pas dat je Femke heet)


Een beetje late reactie, maar Wat erg van Nova :( ik zit zomaar weer eens te neuzen in de fotoalbums van de leden, en zie jou mooie visjes. En terwijl ik aan het scrollen bent dacht ik nog 'zo die is mooi'! En dan ineens lees ik dit. Sterkte.

Ik zie dat je niet alleen handig bent met 'computers', maar ook met aqua techniek.
:D jeetje wat een super mooi aquarium, vissen en je foto's. Ik heb nog nooit gehoord van 'tosakins' vissen haha maar ik vindt het interessant dus ik ga Me hier ook eens in verdiepen. Ik heb van Dino gehoord dat ik Rynkins heb? Wist ik ook niet. Haha maar goed ik ben hier om te leren toch?
Succes met het bouwen van je vijver Femke. Ik kijk er naar uit om je volgende foto's te zien. En ik ga ook kijken op instagram.

P.s. Zou er misschien een aparte vertaling voor de afkortingen kunnen komen?, want ik weet af en toe niet waar jullie het over hebben. Hahaha.
En Michel 14 cm hoog je waterstand. Waarom is dat dan?

Ik heb nog een hoop door te spitten op het forum.

Groetjes Louise

fmxsail
Lid FGF
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-09-2015 15:10

Bericht door fmxsail » 11-05-2016 13:42

Hi Louise,


Je avatar doet het! :D :D jeeej!
Heb zelf ook een paar Ryukins, geen HQ helaas; wie weet in de toekomst. Had wel twee schitterende exemplaren bij Dino gezien vorige week...
Maar even volle bezetting momenteel :)

Je kan alle afkortingen vinden op het forum bij: Veel gestelde vragen (FAQ) > en dan Afkortingen en hun betekenis.
en anders; gewoon vragen :D
Instagram @woah_there_satan

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 11-05-2016 15:13

Hoi Femke,

Ja eindelijk dankzij jou. Ik had je nog een pb gestuurd haha.

Nou die van mij zijn van slechte kwaliteit ( :( zei Dino, Lol) maar hé, het zijn mijn rakkertjes.
Maar ik moet toegeven ik was niet goed voorbereid voor twee visjes. De valkuil voor velen. Nu maak ik wel zorgen om ze. Ze moeten dus een hoge rug hebben, geen zinkvoer maar drijvend. Nou ja zo zijn er nog zoveel dingen, die ik niet wist en niet heb meegekregen qua info van de dierenwinkel. ik ben daarom ook SUPER blij dat ik Dino heb mogen ontmoeten en met dit forum (jullie) Anders waren ze er zeker niet meer geweest.

Dus Thanks to you all X

Gr. Louise

fmxsail
Lid FGF
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-09-2015 15:10

Bericht door fmxsail » 11-05-2016 15:40

Maak je niet teveel zorgen over wat zou "moeten" Louise, geniet vooral van "jou" vissen en hoe ze zijn. Die twee van mij hebben ook niet een bijzonder hoge "hump", hou niet minder van ze :P ;)
Je hebt de afgelopen tijd erg verdiept in de juiste verzorging van je vissen en het uitzoeken van informatie, iets wat lang niet iedereen doet, dus ik zeg top :D
Probeer er ook van te genieten, niet teveel zorgen te maken :D

Nu dan gelijk even een kleine update:
Paar weken terug de crew van Laura opgehaald, ze had hier een bericht gepost met de vraag naar een oppas.
En nu zwemmen ze hier vrolijk rond.

De zwarte butterfly Madiba, van Dino, zit in de tank binnen, welke dus nu enkel butterfly's host :D

Afbeelding


Afbeelding


De rest van de crew zwemt in de vijver op het balkon, welke nu met dit plotselinge mooie weer een algexplosie heeft; zal wel even duren voordat die wat wegebt. Voor nu groen water voor de vissen buiten :D lkker gezond dus! De kleuren doen het schitterend! Foto volgt later.. als we wat kunnen zien ;)

Verder kleine update van de Tosakin welke het in hun nieuwe bowl erg goed doen, de staart houdt zich goed. Blijft ook goed stijf, hoop dat de groei gestaagd doorgaat. Ze groeien niet heel snel, ten opzichte van de rest, weet niet of dat iets specifieks "tosakin" is?
Deze staat voor nu nog binnen, en straks als het weer wat stabieler is qua temperatuur wil ik testen hoe ze het buiten doen in de bowl.

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover!
Instagram @woah_there_satan

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 11-05-2016 15:52

Echt hoe krijg jij het voor elkaar. Zo netjes je ziet geen snoertje, geen potje voer helemaal niets. Complimenten hoor.

Wat fijn dat jij de zorg van Laura haar visjes heb overgenomen. Leuk om te zien. En dank je Femke ik ga er zeker van genieten. Ik wil het graag te goed doen.

Ik heb op instagram gekeken één woord 'SUPER GAAF' nog even en dan heb je je eigen forum.

P.s. Kijk je uit buiten voor kraaien en andere vogels je bent ze zo kwijt :shock:

Groetjes Louise

Plaats reactie