Fotoalbum BlackmetalRobin

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
BlackmetalRobin
Lid FGF
Berichten: 98
Lid geworden op: 24-08-2014 18:27

Bericht door BlackmetalRobin » 31-10-2016 10:21

YvetteJ schreef:Ik heb ze ook in whiskyglazen erin staan, vind ik lekker makkelijk. :lol:
Dat word even naar de winkel gaan ,ik heb alleen van die tulp vormige Whisky glazen (is namelijk een andere hobby van mij de Whisky).

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 01-11-2016 13:45

Dat is dan mooi te combineren haha!

Ik krijg de foto niet gedraaid met m'n telefoon maar goed, dit wordt hier dus niet opgegeten.
Afbeelding
Groetjes Yvette

BlackmetalRobin
Lid FGF
Berichten: 98
Lid geworden op: 24-08-2014 18:27

Bericht door BlackmetalRobin » 01-11-2016 14:19

Ik zal eens kijken naar die planten.

Ik zat nog te denken om een stuk filter rooster te kopen en die tegen de achterwand aan te maken en er allemaal plantjes aan te binden zoals Javavarens ,mossen en Anubias.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 01-11-2016 16:03

Wat een mooie nieuwe visjes. Ben benieuwd of er zaterdag nog wat over is voor mij :wink:

Bij mij slopen ze de mosballen. Hangen er telkens plukken mosbal op me invoer.

Vallisnera gigante / spirales en javavaren doen hier het prima. Waterpest doet het ook goed, hoewel ze hier wel een hapje van lusten maar gun ze ook wel een groene snack.

Er bestaan ook plantenklemmen en zuignapjes met een ringetje erop. Ik doe bosje maken met elastiekje, plantenklem erdoor. Die kan je aan je af en aanzuigbuizen hangen of door het oogje van de zuignap. Op bodem stuk steen op de klem om het hufterproef te maken.

BlackmetalRobin
Lid FGF
Berichten: 98
Lid geworden op: 24-08-2014 18:27

Bericht door BlackmetalRobin » 01-11-2016 16:18

michelle schreef:Wat een mooie nieuwe visjes. Ben benieuwd of er zaterdag nog wat over is voor mij :wink:

Bij mij slopen ze de mosballen. Hangen er telkens plukken mosbal op me invoer.

Vallisnera gigante / spirales en javavaren doen hier het prima. Waterpest doet het ook goed, hoewel ze hier wel een hapje van lusten maar gun ze ook wel een groene snack.

Er bestaan ook plantenklemmen en zuignapjes met een ringetje erop. Ik doe bosje maken met elastiekje, plantenklem erdoor. Die kan je aan je af en aanzuigbuizen hangen of door het oogje van de zuignap. Op bodem stuk steen op de klem om het hufterproef te maken.
Bedankt ,er was veel te veel keus.

Mosballen heb ik in het verleden gehad dus ik hoop dat deze vissen ze heel laten, ik denk wel dat ik een paar javavarens enzo aan een filterrooster maak want ik kan heel goedkoop aan een groot filterrooster komen.

Waterpest was bij mij gewoon voer ,er bleven alleen takjes zonder blaadjes over.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 01-11-2016 16:32

Is wel een leuk idee dat filterrooster ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.

Mijn mosballen lagen gewoon op de foto dus die werden van links naar rechts gevoetbald, wellicht als je ze vast maak aan het rooster dat de schade beperkt blijft. Ik heb zelf een hele grote bos waterpest en inderdaad eten ze hier van maar dat vind ikzelf niet zo erg. Pak het bosje eruit en trek de leeg gevreten steeltjes eruit. Groeit zeer snel als er hele lange stengels zijn breek ik het door de midden en zet ik weer in het bosje vast.

BlackmetalRobin
Lid FGF
Berichten: 98
Lid geworden op: 24-08-2014 18:27

Bericht door BlackmetalRobin » 01-11-2016 16:45

michelle schreef:Is wel een leuk idee dat filterrooster ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.

Mijn mosballen lagen gewoon op de foto dus die werden van links naar rechts gevoetbald, wellicht als je ze vast maak aan het rooster dat de schade beperkt blijft. Ik heb zelf een hele grote bos waterpest en inderdaad eten ze hier van maar dat vind ikzelf niet zo erg. Pak het bosje eruit en trek de leeg gevreten steeltjes eruit. Groeit zeer snel als er hele lange stengels zijn breek ik het door de midden en zet ik weer in het bosje vast.
Inderdaad de waterpest groeit erg hard ja ,mijn ervaring met goudvissen is dat als ze er allemaal af blijven dan blijven ze er ook af ,maar als er ook maar een zo iets doet dan kopiëren ze het gedrag wel.

BlackmetalRobin
Lid FGF
Berichten: 98
Lid geworden op: 24-08-2014 18:27

Bericht door BlackmetalRobin » 04-11-2016 16:43

Even een update, de mosballen die ik heb gekocht zijn nog heel ,foto's komen morgen aan het eind van de middag of het begin van de avond.

BlackmetalRobin
Lid FGF
Berichten: 98
Lid geworden op: 24-08-2014 18:27

Bericht door BlackmetalRobin » 06-11-2016 12:26

Een Update over gisteren:

Gisterochtend kwam ik beneden en zag toch mijn grote schrik dat in de quarantaine bak de Pom pom dood dreef en in de grote bak de Pearlscale het ook niet zo goed meer deed en na 10 minuten ook dood ,toen gelijk Dino gebeld en tot de conclusie gekomen dat het lag aan stres door schommelingen in de waterwaarden die veroorzaakt werden doordat ze net binnen waren bij Dino en ik ze daarna bijna gelijk heb gekocht.
En Ranchu kunnen daar nou wat beter tegen dan de Pearlscale en Pom pom.

En om de dag een beetje beter te maken voor mij ,ben ik toch naar Dino's opening gegaan en mijn gereserveerde vis opgehaald een zeer grote maar ook zeer mooie Short-tail Oranda en heb ook een Ranchu meegenomen.

Foto's komen later op de dag.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 06-11-2016 13:01

O nee wat vindt ik dat erg voor je :shock: jij hebt echt geen geluk jeetje joh. Hopelijk kun je van je nieuwe aanwinst langer genieten.

Plaats reactie