Chinese Danio's

Algemene vijver en haar bewoners discussie [leden]
Gast

Bericht door Gast » 13-12-2011 14:17

Ik heb gelezen dat je Danio's alleen naar binnen moet halen bij hele lage temperaturen onder het vriespunt. Voor de rest schijnen ze een hele hoop te kunnen verdragen en met veel beplanting fokken ze als konijnen. Het is overigens een HELE grote familie waar de Shiner in een ander topic hier ook toe behoort.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 13-12-2011 14:18

Ik vind het eigenlijk wel een prachtige vis. Vanaf welke maat aquarium kunnen ze gehouden worden?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 13-12-2011 14:20

Volgens mij vanaf 80cm, maar pin me er niet op vast. Ze dienen in groepjes van minimaal 10 te worden gehouden, maar een hele school van circa 30 a 50 visjes is natuurlijk wel veel mooier :) En hoe kouder het water, hoe mooier die kleuren worden. Zelf heb ik ze ook al altijd leuk gevonden, maar ze gaan bij mij toch maar niet de vijver in..daar vind ik ze weer TE klein voor en die kleuren zie je veel beter in een aquarium.

Hier trouwens een foto van een paar verschillende soorten die op de markt verkrijgbaar zijn:
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 13-12-2011 14:21

Mijn vriend heeft een meterbak die binnenkort leeg komt te staan :). Misschien moeten we er wat chineze danio's in gaan houden.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 13-12-2011 16:07

Kan je al die verschillende danio's gewoon bij goudvissen in een aquarium houden?

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 13-12-2011 16:22

Hey Sanne, ik zou die meterbak reserveren voor goudvisjes :roll: ..
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 13-12-2011 19:44

Dacht ik ook al aan :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 13-12-2011 23:12

Haha wie weet :D, maar het is zijn bak dus hij mag beslissen. Het probleem is dat de bak op zijn werk staat en dat die weg moet daar van zijn baas (aangezien er nog een aquarium van 400 liter staat).
Ik heb alleen geen plaats meer om deze te zetten. Dus we moeten er nog uitkomen wat we ermee gaan doen

@Frost: zijn dat geen zebradanio's op die foto's? dat zijn mijn visjes.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

madelon
Lid FGF
Berichten: 364
Lid geworden op: 23-10-2011 18:32

Re: Chinese Danio's

Bericht door madelon » 21-02-2012 20:27

Ferry schreef:Ik heb dit jaar vanaf april tot half oktober Chinese Danio's in een half wijnvat in de tuin gehouden. Deze zaten daarvoor in een aquarium. Buiten deden ze het extreem goed en hebben voor veel nakomelingen gezorgd.
Hey Ferry, ik ben ook zoiets van plan.

We hebben vanmiddag een waterornament gezien wat uit 3 tonnetjes bestaat. de onderste is zo'n 60cm in doorsnee.
Mijn idee was om hier een schooltje chinese danio's in te doen zodra het weer dat toe laat.
In dat waterornament zit een pomp die ongeveer 600liter per uur pompt. Daar zou natuurlijk een soort filter van gemaakt kunnen worden in de bovenste 2 tonnetjes.

Nu is mijn vraag of jij hier een filter op had, of je veel ververste, etc...
Afbeelding

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 21-02-2012 22:04

Dat klinkt goed!

Het halve wijnvat wat ik gebruik bevat ongeveer 100 liter water. Ik gebruik geen filter. Ik heb er wat zuurstofplantjes en een iris in en ververs eigenlijk nauwelijks. De plantjes deden al het werk. Soms wat water bijvullen wat verdampt is ofzo.
Misschien dat ik over de hele periode misschien 1-2x een emmertje water ververst heb maar wat me opviel is dat ik meteen zo ontzettend veel muggenlarven en andere diertjes eruit haalde dat ik dat ook niet meer deed.

De eerste twee a drie weken heb ik wat gevoerd maar daarna zit er zoveel leven in de bak dat je niet meer bij hoeft te voeren. Eigenlijk heb je er helemaal geen omkijken naar.

Als je er een filtertje van maakt door bijvoorbeeld in de bovenste tonnetjes vijversubstraat te leggen heb je er voor de rest geen werk aan :)

Plaats reactie