Foto album Yvette

De foto-albums van diverse leden [leden]
YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 29-11-2016 21:42

Ik vind dat ook leuk, vooral zwarten die van die oranje vlammen krijgen vind ik gaaf!
Groetjes Yvette

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 30-11-2016 11:03

michelle schreef:Die grote van Stef was volgens mij ook zwart en is nu voor de helft oranje. Dus soort van toverbal effect is normaal.
Snap was vanaf het begin al zwart met oranje maar naarmate hij groeit word het zwart steeds minder. Vraag me af of er nog wel wat zwart over gaat blijven of dat hij daar helemaal uitgroeit :wink:
Ze groeien lekker trouwens, Snap is inmiddels al ong. 20 cm en Snip meet zo rond de 14 cm. Gemeten van kop tot staart met de rolmaat voor het glas dus plus/min een centimeter, de krengen blijven nooit ff lekker stil hangen op het moment dat je dat wil hehehe.
Groet Stef.

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 30-11-2016 14:19

Met verversen net meteen maar ff een fotootje geschoten. Snip was eerst vrijwel helemaal zwart, word nu steeds meer goud.

Afbeelding

En snap was een beetje half om half en die word steeds meer oranje.

Afbeelding
Groet Stef.

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 30-11-2016 16:13

Ahh Snap vind ik echt een leukerd!!
Groetjes Yvette

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 03-12-2016 22:32

Hele middag bezig geweest, het zal op een of andere manier allemaal tegen. Gekloot met die posterfix om de achterwandposter er mooi op te krijgen. Daarna het nieuwe filter dat niet 123 wilde starten :?
Nou ja, ik heb nog mooie maaskeien liggen maar daar ben ik niet meer aan toegekomen om ze schoon te maken dus dat doe ik van de week dan kunnen ze er volgende waterwissel in. Tot die tijd maar even de plantjes in een bakje gezet weer.

De twee kleintjes zijn ook weer verhuisd, hoop dat alles goed gaat. Ik zie nu met de verlichting erboven wel dat Bootje ook een mannetje is, krijgt ook paaipukkels.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Yvette

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 04-12-2016 00:13

YvetteJ schreef:Hele middag bezig geweest, het zal op een of andere manier allemaal tegen. Gekloot met die posterfix om de achterwandposter er mooi op te krijgen. Daarna het nieuwe filter dat niet 123 wilde starten :?
Nou ja, ik heb nog mooie maaskeien liggen maar daar ben ik niet meer aan toegekomen om ze schoon te maken dus dat doe ik van de week dan kunnen ze er volgende waterwissel in. Tot die tijd maar even de plantjes in een bakje gezet weer.
Hoi Yvette, had jij ook zo'n dag vandaag??? Ik ook, ik dacht lekker heel de bak schoon te maken, slangen en buizen schoongemaakt, vers water erin en nieuw medicijn. Tot dan ging het goed. Totdat ik die :evil: :evil: .....Eheim pomp wilde aanzetten. Ik loop al een tijdje te kloten met dat ding. Het zuigt niet goed aan. De ene slang pakt ie water en bij de aanzuigslang zit geen kracht op. Effin. Heel verhaal maar heel de tijd aan en uit, water uit de pompkamer en weer proberen. En ik zag PiPi en Vlekkie steeds stiller worden. Ieder geval veel uren later toch maar ergens uit een doos die natuurlijk helemaal in een hoekje op zolder verstopt lag. Een oude binnen filter gevonden en die erin gehangen. Ben nu net klaar. PFFF wat een gestress weer. Nu moet ik weer gaan kijken hoe ik mijn pomp gemaakt gaat krijgen. De zaak waar ik hem gekocht heb is van eigenaar veranderd en ik had van de vorige keer begrepen, ( toen was ie ook kapot, maar hebben ze het in de zaak zelf kunne maken) dat het opsturen voor eigen rekening is en dat was best prijzig. Wat een gekloot allemaal.

Maar ff serieus wat anders. Wat een mooie bak zo zeg. Mooi hoor hoe ze zo zwemmen. Die laatste vind ik een mooie foto. Mooie visjes hoor. Bizar he dat al dat zwart weggaat bij Vlekkie is ook bijna geen zwarte vlek meer te zien. Zou dat nog een keer terugkomen?

@ Stef; wat leuk dat snip en snap zo gegroeid zijn , kun je nagaan hoe snel dat gaat he?

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 04-12-2016 10:52

Oh balen zeg! Dat is wel heel vervelend! Zeker nu je net naar een nieuw aquarium aan het kijken was, zou jammer zijn als je je geld dan aan een nieuw filter uit moet geven.

Ik kreeg hem ook niet aangezogen, of nou ja Arno eigenlijk, die was van de installatie terwijl ik het water wisselde. Ik zag hem steeds geïrriteerder worden. Uiteindelijk moest hij de boodschappen op gaan halen die ik besteld had, toen ben ik zelf gaan knutselen maar lukte het nog niet, ff youtube gekeken en de vraagbaak van JBL nagekeken en daar stond de oplossing. Schijnbaar kan dat rotertje wat vast zitten voor het eerste gebruik. Daarna was het gelukkig snel opgelost. M'n bodem was helemaal schoon vanmorgen, ze moeten nergens hard zwemmen door stroming en de pomp maakt nagenoeg geen geluid dus ik ben er blij mee!
Groetjes Yvette

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 04-12-2016 11:47

Ooh wat een leuk gezicht zo Yvette. Zou je callicio een vrouwtje zijn? Op de foto doet bootje al zijn best als mannetje om erachter te zwemmen. Leuk gezicht zo dat verschil in formaat he.

Hi louise,

Wat een gedoe weer met die k*tfilters. Ik ben er ook altijd mee aan het prutsen. Ik heb altijd het probleem dat me kop er niet op past dan staan die mannetje niet goed in elkaar. 5 keer erin en eruit. weer aansluiten en bidden dat hij het meteen doet.

Inderdaad is het vaak het rotortje als hij niet pompt. Het water loopt vanzelf in je aanvoerslang. Bij de JBL kan je de plaat eraf trekken en om het rotortje zit een kapje die je met een draai en pushbeweging eraf kan halen. Het rotortje kan je eruit trekken dit is volgens mij magnetisch dus een beetje weerstand is normaal. Het kapje op het rotortje heeft een uitsparing waar het rotortje in moet vallen en weer met draaipush sluiten. Water in pomp, aansluiten, met de startknop pompen dat hoor je allemaal gebubbel en dan stekker erin. In het begin even lawaai dat komt door lucht wat erin zit. Als hij lawaai blijft maken na een paar minuten moet je de pomp even een stukje aan de voorkant omhoog doen dat hij gekanteld staat dan gaat lucht eruit.

Wil hij helemaal niet dan met plantengieter de uitstroom gaan vullen zodat alle slangen vol zitten dan moet hij het doen. Zo niet is ie echt stuk.

Ik neem aan dat EHEIM hetzelfde princhipe is. Moet je hem even uit elkaar halen en kijken wat er aan de hand is. Onderdelen zijn heel goedkoop. Die rotortjes zijn iets van 8 euro dus kan je beter even zelf doen.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 04-12-2016 13:15

Hoi Michelle, wat jij allemaal beschreef, zo heb ik idd uren achter elkaar gedaan. Pomp kantelen schudden pompkamer er weer af rotortje eruit schoongemaakt enz enz. Op een gegeven moment staat het huilen je nader dan het lachen. Ik had die twee al uit het aquarium gehaald voor de grote schoonmaak. En toen dat klaar was mochten ze er natuurlijk weer in. Niet wetende dat ik nog uren aan die bak en pomp aan het rommelen zou zijn. Ze waren helemaal gestrest en ze zijn al niet zo fit. Dan raak je nog gefrustreerder. Nou ja ik heb ieder geval een grote lelijk ding van een binnenfilter qua vermogen niet veel. En die aquaell pomp staat er nog in en een sponsfilter. Dat moet het voorlopig even houden. Zit natuurlijk wel weer met die bacterieen opbouw. Maar ach het hou je van de straat :P ze zwemmen ieder geval weer iets actiever vanmorgen. Gister avond zaten ze stil in een hoekje zo zielig.

En jij? Al geslaagd voor led-verlichting? Krijg je nu geen kap op je aquarium meer straks? Wel leuk hoor.

Fijne zondag. Gr Louise x

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 04-12-2016 14:17

Jeetje dames, hebben jullie een pech magnetisch veld ofzo? Wat een geneuzel weer. Moet het hier maar afkloppen, nog geen problemen gehad met de pomp. Als ik de slangen schoonmaak doe ik de pompkop ook meteen, ik vul het reservoir wel al helemaal met water als ik hem weer in elkaar zet, paar keer op de aanzuigknop rammen, stekker erin, een keer of 3 kantelen en hoppa. Wel voorzichtig doen als je de rotor eruit haalt, dat witte asje waar hij overheen zit is van keramiek, superslijtvast maar kan wel breken. Dat magnetische klopt, de pomp werkt via magnetische velden die wisselen en zo gaat het spulletje draaien. Magnetisch veld aan de ene kant duwt de andere kant weg (precies zoals magneten die elkaar wegdrukken) enz. Daarom zijn ze ook zo stil.
Gister sinterklaas gevierd en mijn schoonzus zat met volle verbazing te kijken naar Snip en Snap, sjezus Stef, wat voer je die monsters, hoelang blijven die groeien ,niet normaal. :lol:
Die is hier om de 2 a 3 maanden en ziet het dus ff beter het verschil dan ik.
Groet Stef.

Plaats reactie