Fotoalbum Ryukins van Kanji91

De foto-albums van diverse leden [leden]
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 22-03-2017 08:39

Hi Ellen,

Wat jammer dat je ze nu eindelijk heb en dan al meteen gedoe. Hoe gaat het verversen? Zitten ze nog in de medicatie!

De bronzen ziet er inderdaad niet heel goed aan. Volgens mij is er op de staart ook een witte waas te zien.

Het is volgens mij niet echt een optie voor jou om met de vis naar dino te gaan maar wellicht kun je hem even een foto of videootje appen en wellicht heeft hij raad.

Waar studeer je?

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 22-03-2017 10:50

Hoi Ellen,..

Hoe is de kwaliteit van je water? Ik bedoel meet je regelmatig je nitriet ammonia? Dat kan ook heel veel uitmaken. En had je wel of geen buiten filter/pomp? Als je alleen een filter in je aquarium hebt dan is dat voor vier visjes niet haalbaar.
maar ik kan er over heen gelezen hebben hoor.

Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 22-03-2017 12:59

Heb gister contact opgenomen met Dino.
Helaas is het voor mij niet haalbaar in combi met school om daar heen te gaan. (woon in Amersfoort)
Maar aan de hand van de foto krijg ik medicatie toe gestuurd(indd tegen schimmel.)
Dat het om schimmel gaat is me vandaag wel duidelijker geworden. Wondje ziet er nu al anders uit(meer schimmel laag erover?) en die hangt heeft ook zo een witte plek op zn hoofd.
Nu denk ik dat ik het morgen pas krijg. Hoop dat het door de brievenbus past maar dat zal vast niet. Dan maar naar mn onbekende buren om het daar op te halen.
Hoop iig dat ik het optijd heb voor de visjes

Heb indd een binnenfilter. Achteraf had het waarschijnlijk beter geweest als ik echt achter mn standpunt bleef om er 3 te nemen.. Maar met zoveel leuke en dan nog kiezen tussen 2 heeft het lastig gemaakt.. En dus waren het er 4 geworden(hij zei dat dat nog wel kon) maar ben aan het rond kijken voor een andere filter.
Helaas als student zijnde een niet al te groot budget. En nu weer medicatie moeten kopen maakt het er niet makkelijker op.
Komt er dus wel. Maar kan even duren helaas.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 22-03-2017 13:14

Hoi Ellen,

Wel fijn dat je medicijnen krijgt. Ik snap dat het idd lastig is voor je om dit allemaal te bekostigen. Je denkt leuk een paar visjes. Onderhand heb je al een medicijnen kast nodig.
Ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken. Maar op marktplaats zie je heel vaak externe pompen te koop worden aangeboden.mischien kun je hier goedkoop iets op de kop tikken. Als tussen oplossing. En Dino zweert bij het merk Sicce,..die heb je nieuw voor honderd euro. ( is een hoop geld) maar dan heb je een nieuwe.
Het is met vier visjes wel hard nodig om een externe pomp te hebben hoor. Geef ze niet te veel voer en ververs regelmatig je water. Dan hou je de kwaliteit van je water nog een beetje redelijk. Sterkte en hou contact.

Gr Louise

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 22-03-2017 13:57

Ik zag een mooie pomp op marktplaats zal eens kijken of die er nog opstaat

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 22-03-2017 15:46

Kanji91 schreef:Heb gister contact opgenomen met Dino.
Helaas is het voor mij niet haalbaar in combi met school om daar heen te gaan. (woon in Amersfoort)
Maar aan de hand van de foto krijg ik medicatie toe gestuurd(indd tegen schimmel.)
Dat het om schimmel gaat is me vandaag wel duidelijker geworden. Wondje ziet er nu al anders uit(meer schimmel laag erover?) en die hangt heeft ook zo een witte plek op zn hoofd.
Nu denk ik dat ik het morgen pas krijg. Hoop dat het door de brievenbus past maar dat zal vast niet. Dan maar naar mn onbekende buren om het daar op te halen.
Hoop iig dat ik het optijd heb voor de visjes

Heb indd een binnenfilter. Achteraf had het waarschijnlijk beter geweest als ik echt achter mn standpunt bleef om er 3 te nemen.. Maar met zoveel leuke en dan nog kiezen tussen 2 heeft het lastig gemaakt.. En dus waren het er 4 geworden(hij zei dat dat nog wel kon) maar ben aan het rond kijken voor een andere filter.
Helaas als student zijnde een niet al te groot budget. En nu weer medicatie moeten kopen maakt het er niet makkelijker op.
Komt er dus wel. Maar kan even duren helaas.
Als student zal je het inderdaad al moeilijk hebben om rond te komen. Helaas is sluiers houden inderdaad wel een kostbare hobby . De medicijnen zul je niet krijgen maar moeten kopen met verzendkosten.

Een filter is ook weer een uitgave ook al is het tweedehands. Dit kan je grotendeels opvangen met wat meer verversen en elke avond even proberen de hoopjes poep af te hevelen. Je filter zal toch nu even wat weken onstabiel zijn met de visjes erin. Als het er nu 3 of 4 zijn dat maakt straks als alles stabiel is niet zoveel uit.

Poep kan je afzuigen met een stuk slang. Slang emmertje deel slang boven poep even aan slang zuigen dan zuig je het zo weg. Wel even uitkijken voor je vissen want de slang zuigt ook zo een oog weg. Zorgen dat emmertje onder je aquarium blijft. Je heb hier ook plastic stofzuigers voor met een bal waar je in knijp dan hoef je niet te zuigen. Zo kun je ook verversen met een langere slang. In het begin zal je wel eens een slokje naar binnen krijgen. Oefening baart kunst.

Mocht je ooit echt met de handen in het haar zitten en heb je medicatie nodig dan mag je me wel Pm turen en kan ik je dan wel wat sturen hoor. Geen hele flesjes maar voor jouw aquarium heb je maar een klein beetje nodig. Ik heb zoveel staan dat ik best wat kan missen.

Zou het ook sneu vinden als je vissen dood gaan omdat je simpelweg de medicatie niet kan betalen.

Nog wat positiefs, dat kan je denk wel even gebruiken, Maak je niet al te druk want van een schimmeltje vallen ze niet zo dood neer hoor. Ziet er akelig uit maar is het minst ergste wat ze kunnen krijgen.

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 22-03-2017 16:04

Wat rot dat je geluk zoveel gedoe hebt, dat is niet echt leuk beginnen. Hopelijk heb je de goede medicatie straks en knappen ze snel op.
Groetjes Yvette

Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 23-03-2017 07:32

Helaas gaat het indd anders als gepland.
Maar goed. Hopelijk komt het uiteindelijk allemaal goed.

Andere pomp ga ik zeker naar kijken.

Nog even een vraagje.
Met schimmel. kunnen hun scubben dan ook uit staan?
1 die steeds hangt heeft op een plekje dat zn schubben "open" staan.
Afbeelding
Is niet heel duidelijk. Maar je ziet ook rode streepjes(? )

Als het goed is komt vandaag mn medicijn binnen.
Kan niet wachten om te beginnen in de hoop dat het helpt.

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 23-03-2017 09:00

Staan de schubben 'open' over het hele lichaam, of is het op een enkel plekje - dus dat er één of twee iets naar buiten wijken?

Als het over het hele lichaam is... dan hebben we een heel groot probleem...

In het andere geval kan het iets van een wondje zijn, ontstekinkje of iets anders in die geest maar dat hoeft niet iets te zijn om je veel zorgen om te maken.

Rode aders in de vinnen kan op een nitrietpiek wijzen. Zijn de 'wortels' van de staart, dus het aansluitpunt op het lichaam ook rood/bloeddoorlopen?
Als dat laatste het geval is heb je te veel ammonia in het water en MOET je direct minstens een waterwissel van 50% doen...

tip: bestel ergens een flesje Seachem Prime. Kost niet de wereld, je doet er lang mee en het is het perfecte middel om dit soort rare pieken van nitriet of ammonia heel snel aan te kunnen pakken.

Succes en sterkte!!! En onthoudt dat dit zeer waarschijnlijk een reactie van de vissen is op een ander 'klimaat'. Van een slecht naar goed 'klimaat' kan net zo heftig uitpakken als andersom... dus ga jezelf nu niets verwijten!!!

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 27-03-2017 18:43

Hoi ellen hoe is het nu met je vissen gaat het al beter nu
Gr wil

Plaats reactie