Foto album van Wichtje

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Wichtje
Lid FGF
Berichten: 82
Lid geworden op: 18-09-2017 12:18

Foto album van Wichtje

Bericht door Wichtje » 09-10-2017 11:08

Na het zien van jullie mooie vissen durf ik die van mij eigenlijk niet te laten zien. Zelf ben ik er erg blij mee, maar een schoonheids prijs verdienen mijn visjes niet.

Eerst maar eens een overzicht foto van mijn bakje.


Afbeelding
Zelfs een mars van duizend kilometer begint met de eerst stap

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 09-10-2017 11:58

Nou mooie bak hoor
Waarom durf je dan je vissen niet te laten zien is het zo erg dan nee toch zeker ik wil ze wel graag zien hoor zijn dat de 2 in je bak ik kan het niet zo heel goed zien op de foto

Wichtje
Lid FGF
Berichten: 82
Lid geworden op: 18-09-2017 12:18

Bericht door Wichtje » 09-10-2017 12:55

De foto komt van mijn mobiel, daarom is ie niet zo duidelijk. Foto's van de visjes komen eraan.

Zal eerst wat over hun onderkomen vertellen.
Dit is een Juwel Vision 260. Dit aquarium heb ik in 2013 van manlief voor mijn verjaardag gekregen. Tot eind vorig was het een tropische aquarium. Door omstandigheden heb ik een groot gedeelte van de vissen en garnalen weggedaan. Een paar dieren kon ik houden. In maart dit jaar kon ik de Vision weer opstarten. In mijn jeugdjaren heb ik een aquarium met twee goudvissen gehad en ik kan me nog herinneren dat dat erg leuk was. Daarom besloten om er nu een sluierstaart aquarium van te maken. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

De filter is een CristalProfi greenline 1501
Op de bodem ligt afgerond donker grind, speciaal voor bodembewoners.
Qua beplanting heb ik veel waterpest. De Vallisneria slaat eindelijk aan, dus die zal ook wel gaan groeien. En paar weken geleden hoornblad gekocht en een plantje waar geen naam bij stond, maar hij groeit als kool.

Dat was iets over mijn aquarium. Zal vanmiddag nog foto's van de visjes uitzoeken en plaatsen.
Zelfs een mars van duizend kilometer begint met de eerst stap

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 09-10-2017 14:08

Nou leuk verhaal toch en je bak is mooi hoor
De sluiers zullen het vast waarderen en erg leuk dat de goudvissen liefde toch blijft hangen ik ben liefhebber van de oranda en vind het geweldige vissen
We kijken uit naar de foto,s en wachten geduldig af

Wichtje
Lid FGF
Berichten: 82
Lid geworden op: 18-09-2017 12:18

Bericht door Wichtje » 09-10-2017 14:14

Vond het best moeilijk om visjes uit te zoeken. Zoveel keus aan verschillende soorten sluiers. Telescoopogen, Ranchu's, visjes met grote sluierstaarten en dan nog zoveel verschillende kleuren.

Mijn eerste visje waar ik tegen aan liep was deze. Ze viel me gelijk op.
Deze foto is in April genomen voordat ik haar in het aquarium los heb gelaten.
Afbeelding

Mijn tweede visje heb ik dezelfde dag gekocht, maar dan in een andere winkel.
Afbeelding

Foto van boven, net los gelaten in het aquarium
Afbeelding
Zelfs een mars van duizend kilometer begint met de eerst stap

Wichtje
Lid FGF
Berichten: 82
Lid geworden op: 18-09-2017 12:18

Bericht door Wichtje » 09-10-2017 14:27

Een week later zag ik bij de plaatselijke tuincentrum een bak vol Ranchu's. Daar zag ik een leuke tussen. Drie keer zo duur dan die ik al had, dus maar snel doorgelopen. Een week later zat ie er nog, weer snel doorgelopen, want ja nog steeds veel te duur. Maar hij bleef door mijn hoofd spoken. Toen had ik zoiets, als ie er na het weekend nog is neem je hem mee.

Dit is hem. En jullie zien het goed er zit ook nog een zwarte telescoopoog in het zakje.
Afbeelding

Afbeelding
Zelfs een mars van duizend kilometer begint met de eerst stap

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 09-10-2017 14:35

Nou leuke visjes hoor en vooral de zwarte met oranje vind ik leuk en de rest ook natuurlijk
Met de juiste verzorging kunnen ze lekker mooi gaan groeien
En gezellig zo hoor met de bak en je vissen

Wichtje
Lid FGF
Berichten: 82
Lid geworden op: 18-09-2017 12:18

Bericht door Wichtje » 09-10-2017 14:46

En is het oktober en zijn ze flink gegroeid. Inmiddels hebben ze allemaal een naam gekregen.
Aflopen weekend deze foto's genomen. Helaas foto's van mijn mobiel.

Dit is Tukker. De enige vrouw, dus aan mannen belangstelling geen gebrek. Tukker is dol op eten. Ze weet precies wanneer het etenstijd is.
Afbeelding

Dit is Calimero.
Afbeelding

Andere kant van Calimero
Afbeelding

Dit is Julius
Afbeelding

En als laatste Einstein. Manlief vindt zijn ogen eng. Ik vind vind hem prachtig. Hij is heel relaxed, zwemt rustig door het aquarium en laat zich nergens door afleiden.
Afbeelding
Zelfs een mars van duizend kilometer begint met de eerst stap

Wichtje
Lid FGF
Berichten: 82
Lid geworden op: 18-09-2017 12:18

Bericht door Wichtje » 09-10-2017 14:58

:shock: Ik zit de foto's eens te vergelijking en het valt me nu pas op dat ze al flink gegroeid zijn.

Vergeet ik toch bijna nog twee bewoners te laten zien.
Afbeelding

Afbeelding
Zelfs een mars van duizend kilometer begint met de eerst stap

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 09-10-2017 15:34

Jou mobile geeft prima foto,s hoor en ze zijn leuk en goed gegroeid vanaf maart

Plaats reactie