Pearl belly flink ziek

Wat gaat er mis? [leden]
Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Pearl belly flink ziek

Bericht door Yoshi » 25-02-2018 19:42

Hallo allemaal,

Het begon met de ene pearl die een zwemblaasprobleem kreeg en hierdoor altijd op de kop
aan de oppervlakte dreef, ze at wel alleen werdt de buik en vinnen erg rood.
De andere pearl was altijd bij haar om steun te geven.
We hebben van alles geprobeerd maar ze is ondanks onlangs overleden.
Wat eerst leek dat ze alleen niet at, we dachten depressie maar twee dagen later zagen we dat de vinnen van de overgebleven ineens gerafled waren.
Behandeld met esha2000 maar binnen een dag of twee waren alle vinnen aangetast. Natuurlijk doorgegaan met esha2000 en haar microscopisch laten onderzoeken. Er was niets abnormaals te zien, de onderzoeker zei dat de esha2000 waarschijnlijk de veroorzaker al had laten verdwijnen. De esha behandeling heeft 5 dagen plaats gevonden.
We hebben nog een medicatie gehaald een gele pil die in het water moest maar we zien niets veranderen.
Ze eet al 5 dagen niet en het water stinkt echt binnen 24 uur.
Het stinken van het water gebeurt ook zonder toevoegingen en of medicatie en er vormen schuim bubbels bij de waterval.
Verder is er easy-life voogle toegevoegd en hebben ze altijd easy-life easystart.

Filters, waterval, zuurstof, beste voer, ze hebben alles verder prima in orde.

Wat kunnen we doen om de overgebleven pearl beter te maken, please help.

Zie foto’s van de gerafelde vinnen, deze waren eerst zo mooi rond en rafelen nu als oude lappen.
Tijdens de roodbuik en sterfgang van de andere waren we te gefocusd op haar en hebben ze niet apart gezet, ook omdat ze echt voor de andere zorgde achteraf heel dom van ons.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 25-02-2018 19:55

Ach gossie je staat zo machteloos. Je kunt Dino ook bellen doe dat aub dit gaat niet goed.

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 25-02-2018 20:20

Esha2000 gaat je niet echt helpen - dat is toch wel de consensus bij houders van goudvissen.

Die gele pil klinkt als een antibiotica die ik in andere vorm wel eens heb moeten gebruiken. Daar worden ze flink beroerd van, in die zin dat het een echt paardenmiddel is dat ook nog eens binnen de bandbreedte van het probleem moet werken. En ja, dat stikt echt heel erg... Hielp hier dus niet en helaas bij jou ook niet... :-(

De rode buik en vinnen bij de andere (overleden) vis komt op mij over als een ammoniakprobleem. Hoe zit je met het filter?

Ik kan je alleen adviseren Anit-Ulcer & Finrot te gaan gebruiken. Bel Dino anders morgen even op: 06 11 74 08 26. Leg hem de situatie even goud uit en dan vooral wat je ziet qua aantasting en gedrag van de vis.

Ter extra aanvulling van het 'klimaat' in de bak zou je bactiballs en bactifeed ipv Voogle en Easystart kunnen overwegen. Deze middelen zijn meer op goudvissen toegespitst. Wanneer de situatie weer stabiel is, een paar maanden General Tonic gebruiken - een breedband-middel dat vriendelijk naar vis en vooral filter is. Zo kan de vis weer een beetje op kracht komen en z'n weerstand weer rustig opbouwen.

Maar goed, eerst Dino dus morgen maar even bellen...

Sterkte! Michel

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 25-02-2018 23:19

Vlekkie2016Pipi schreef:Ach gossie je staat zo machteloos. Je kunt Dino ook bellen doe dat aub dit gaat niet goed.
Misschien ook ff wat lekker veel water verversen daar knappen ze ook altijd wel wat van op. Ik wens je alle sterkte. Mijn hart breekt morgen echt bellen of whatsuppen hoor. Hij is straks voor de rest van de week weer op pad dus als ik jou was zou ik hen vanavond nog een appie stutpren met foto. Dan heb je de meeste kans. Ik leef met je mee. Ik heb er twee ruykins maar zonder Dino en mijn mede forumleden had ik ze niet meer gehad dus niet opgeven. Hou je taai. Veel liefs Louise

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 26-02-2018 11:09

Goedemorgen,...

Hoe gaat het met pearl Belly?

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 26-02-2018 15:52

Update,
Gisteren is ze onder verdoving geknipt dwz alle aangevreten einden weggeknipt.
Wat me is verteld dat het qua vinnen weer terug groeit, of dit kan weet ik niet als ze maar happy en pijnloos is.
Ze lijkt het wat beter te maken maar ze eet nog steeds niet. Dino en ik wij denken dat ze ook zwaar aangedaan is door het overleiden van de partner.
Ik heb zojuist gebeld met Dino en hij verzocht me film met de situatie beschrijving te appen en op basis hiervan
de juiste medicamenten toe te zenden.

Ik blijf updaten zodra er een update is.
Iedereen hartelijk dank.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 26-02-2018 18:11

Okay, goed dat je Dino te pakken hebt gekregen. Ik kan natuurlijk niets garanderen maar als het nu niet goedkomt was het nooit goed gekomen...

Keep us posted!!

grt Michel

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 26-02-2018 18:49

Ach wat een poepie,... ze lijkt wel wat actief? Waar heb je haar laten knippen onder verdoving? Bij de dierenarts? Wat goed van je. Ik hoop dat het nu eventjes rustig blijft. Lekker water verversen en de temperatuur wat verhogen. Alle beetjes helpen. Ze kunnen wel een tijdje zonder eten. Als ze maar wat actiever wordt.

ik was verast van jou verhaal. Dat ze elkaar geholpen hebben. Ik zie dat namelijk ook bij mij twee kanjers. Als de één wat lang op de bodem hangt geeft de ander hem een zetje en visa versa. Maar dan denk ik “ ik zal het wel zelf invullen” LOL. Ze helpen elkaar echt en ik denk idd dat ze d’r maatje mist. Misschien als alles rustig is toch langs Dino? Veel sterkte.
Gr Louise

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 26-02-2018 21:18

Hallo allemaal,
Ondertussen uitvoerig contact gehad met Dino en medicamenten elixers beter voer komen deze kant op.
Net wat je zegt als het niet helpt dan helpt niets.
Het knippen is gedaan onder verdoving door een kennis van een vriend die koi-ofiel is en hier cursus in heeft gehad en dit vaker heeft gedaan.
Ze lijkt idd wat beter en te zwemmen en ook echt te reageren op ons, maar haar nieuwe maatje moet ze niks van hebben ondanks dat het een bijna tweeling is van de overledene.
Omdat ze toch ziekig is hebben toch de nieuwe ook weggehaald want wie weet heeft deze dalijk ook de ziek maker te pakken.

Ze is idd ook heel treurig en face down, mist haar maatje met wie ze 5 jaar samen was en altijd bij was toen ze erg slecht werd. Laten we hopen dat alles bij elkaar gaat helpen en dat ze weer lekker superluid en vervelend word.
Ze was echt zo luid met glock-glock geluiden en maar vragen om voer ze was altijd dol op eten en laten we hopen dat ze gauw weer de oude gaat worden.

Iedereen bedankt🖖


Afbeelding

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 27-02-2018 11:19

Ze lijkt wat bewegelijker en niet meer alleen face-down.
Maar eten doet ze nog steeds niet; De bestelling van Dino zal er morgen zijn en zal hopelijk de kurk op de fles zijn.
Afbeelding

Plaats reactie