Aquarium bouwen/kopen

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 12-05-2018 23:54

Ja weet je, ik heb al ontzettend vaak meegemaakt dat mensen beloven mee te rijden en als puntje bij paaltje komt kunnen ze niet, willen ze niet of reageren niet.
Erg balen, maar zo kom je ook onbetrouwbaar over op verkopers.
Om dat gezeik niet weer te hebben koop ik dus geen tweedehands meer, zeker niet als ik afhankelijk ben van anderen ivm grootte of afstand.
Daarom wil ik ook bij Zorona oid bestellen, die leveren aan huis en vaak met garantie.
Klinkt mss stom/eigenwijs etc maar ben al zo vaak op mijn bek gegaan door te vertrouwen op mensen die van alles beloven maar niets nakomen. ;)
Met pasen nog met een vriendin die zei dat zij en/of haar vriend best wilden helpen als het nodig is, ik appte ze of ze een boor hebben en of ze me wilden helpen/ik die mocht lenen omdat een paar vandaaltjes een schuttingplank losgetrokken hadden.
Nul reactie en de schuttingplank zit nu provisorisch met een touw vast omdat ik oorlog had met een van mijn katten.
Maar dan later wel klagen dat ik nooit om hulp vraag enzo. :roll:
Zorg wel dat ik een eigen boormachine regel, ben ik op dat vlak ook niet meer afhankelijk van derden. :wink:
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 13-05-2018 09:50

Tja hulp aanbieden, vragen en krijgen.
Voordat ik ziek werd was ik altijd bezig met het helpen van anderen en hoorde altijd “als in je kan helpen dan ben ik er voor je” Maar toen het er echt op aan kwam schitterde iedereen van afwezigheid.
Natuurlijk ben ik afhankelijk van anderen geworden maar is familie eigenlijk de enige hou vast; wat ik wel doe is dat ik zelf alles regel met verhuur bedrijf van een busje en zo dan dat wie dan ook helpt eigenlijk alleen maar tilwerk doet.
Qua gereedschap heb ik zelf heel wat dus lenen hiervan hoef ik niet, ti’s vaak alleen het operationele gedeelte.
Maar ja afhankelijk zijn is een vloek.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 13-05-2018 12:36

Hier is zelfs een groot deel vd familie geen houvast.
Maakt niet uit, ik ga mijn eigen weg maar degenen waar ik nog wel contact mee heb enzo wonen 80 tot honderden kilometers verderop.
De 2 die ik nog regelmatig zie helpen me ook hier en daar, maar hebben ook een druk leven dus ff tussendoor op en neer gebeurt enkel in noodgevallen oid.
Gelukkig heb ik fijne woonbegeleiding (ik woon ambulant, dus zelfstandig met een beetje hulp aan huis) maar die rijden niet op en neer naar Alkmaar om een aquarium op te halen, Zwolle en Enschede is zo'n beetje de max geloof ik.
Maar ook daarbij stimuleren ze het zo zelfstandig mogelijk te zijn, dus ze gaan bijv wel mee naar belangrijke afspraken in het ziekenhuis.
En heel af en toe mee naar Ikea/bouwmarkt etc maar dat wordt dan vaak meteen gecombineerd met het halfjaarlijkse kopje koffie met gebak/lunch.

Anyway, een bak van 200cm past qua lengte en gewicht niet in/op mijn fietskar, dus die bestel ik gewoon nieuw. :)
Bak van 80x60 zou mss lukken als ik het frame in elkaar klap, maar is geen gangbare maat dus moet ik ook bestellen.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 21-05-2018 23:20

Ik heb moeten besluiten de bak op de langere baan te schuiven, naar minimaal een jaar vanaf nu, wellicht langer.
Nieuwe bank (de huidige is kapot) en koelkast hebben meer prioriteit, wsl moet ik ook een nieuw (gas)fornuis en wasmachine aangezien het de bedoeling is dat ik tzt geheel op mezelf ga (zonder woonbegeleiding) en ik hun apparatuur dan moet inleveren.
Niet leuk dat de sluiers daardoor op de langere baan geschoven moeten worden, maar wel een goede investering voor mijn eigen toekomst. ;)

Voor nu ga ik me richten op een klein (60 à 80cm) tropisch bakje (met garnalen, slakjes, corydoras pygmaeus en wsl boraras brigittae en een betta splendens of een mooi groepje guppen/platy's/mollies/zwaarddragers oid), want sluierstaarten gaan hier niet (lang) in passen.
Ooit, ooit komt die bak en/of vijver er wel met mooie sluierstaarten erin, tot die tijd kan ik dromen, brainstormen en sparen. :wink:
Uiteraard blijf ik in de tussentijd gezellig meekletsen hier en me inlezen. :mrgreen:
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 23-05-2018 23:52

Een goed besluit op dit moment, en in ieder geval wat visjes.
Sluiers is gewoon wat meer van alles en als het nu niet lukt, wat maakt het uit dan heb je nu genoeg tijd om alles in banen te leiden voor straks.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 24-05-2018 00:13

Waarom haal je niet zoiets, dan heb je in ieder geval wat.
Yoshi schreef:Deze gekocht 😬 (niet deze, maar soort gelijke) in nieuwstaat 190 liter.
Met allerlei extra’s erbij, filter, pomp, etc voor een spotprijs van 50 euro en gratis bezorgd.
Afbeelding

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 24-05-2018 06:57

Dat is een koopje yoshi

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 24-05-2018 13:43

een hoekbak kan ik helaas nergens kwijt, anders had ik het nog overwogen. :)

Heel mss dat ik komend jaar een Intex zwembad (minimaal 220x150x60cm) opzet, vijverfolie erin doe en een extern filter erin/aan hang, paar sluiers erin en dan in de winter een kleiner (120x120x30cm) zwembad in huis opzetten met vijverfolie en filter.
Dan is het vrijwel 100% lekproof en het binnenbad kan dan in mijn slaapkamer, waar de katten niet komen.
Dan spaar ik vanaf daar door voor een groot aquarium en/of een vijver.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 24-05-2018 14:31

Je hebt ook niet hoekbakken van 200 liter als koopje.
Deze man ging verhuizen en had het voor zijn kinderen gekocht die er na een paar weken al naar uitgekeken waren.
Heb het werkend gezien en is daarna leeggehaald en bezorgd man had toch al een busje voor de verhuizing. Een paar vissen heb ik weggegeven en een paar verkocht en de ornamenten, kienhout ook verkocht.
Bijna gratis nu.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 24-05-2018 16:53

Is een hoekbak ook goed schoon te maken en hoe heb jij dan je filter uitstroom er in hangen ik heb namelijk ook een hoekbak op het oog

Plaats reactie