Nieuwe Rotterdammert .

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Casey
Lid FGF
Berichten: 56
Lid geworden op: 03-07-2018 20:49

Nieuwe Rotterdammert .

Bericht door Casey » 03-07-2018 21:06

Hoi ,
Ik ben Cees en kom uit Rotterdam .
Heb ongeveer 40 jaar ervaring met aquaria , als kind kweekte ik al de meeste killi vissen en betta's , heb 17 jaar een zeewater aquarium gehad met de laatste 10 jaar steen koralen , heb toen de bak omgebouwd en ongeveer 9 jaar maanvissen gehad maar ben toe aan wat anders nu de laatste 4 manen zijn overgenomen .
Ik heb een bak van 140 x 65 x 65 met 160 liter bioloog/vakken filter er onder gevuld met o.a. twee maten siporax en een extra pot filter met co2 .
Heb me eigenlijk geregistreerd omdat ik bij de dierenwinkel in de buurt Ryukin goudvissen zag zitten , deze erg interessant en mooi vind en eigenlijk alleen als kind een goudvis had in natuurlijk de minst ideale omstandigheden . Ik heb me hier geregistreerd omdat ik meer wil weten over het houden van deze vissen dus ik hoop wat op te steken .

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 03-07-2018 22:07

Hoi Cees,

Welkom, ik heb je gelijk toegang gegeven voor de rest van het forum.

Oh dit nog; mijn ervaring is dat een dierenwinkel vaak fantail aanbied als Ryukin, echte Ryukin heb ik nog nooit in een dierenwinkel of tuincentrum gezien.

Casey
Lid FGF
Berichten: 56
Lid geworden op: 03-07-2018 20:49

Bericht door Casey » 03-07-2018 22:15

Dank je want ik ben benieuwd of ik veel moet aanpassen .

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 03-07-2018 22:29

Mocht je daar nog eens zijn maak dan even een fotootje, vaak krijg je een fantail.
Onze forum eigenaar heeft een winkel niet ver van jou, fancy goldfish Voorschoten (Dino)
die heeft echte Ryukin.
Heb zelf ook Ryukin en in een andere bak fantail, hier een paar foto’s van die van mij.


Sorry rekenen is mijn cryptonite, hoeveel liter is je aquarium?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Louise Mack

Casey
Lid FGF
Berichten: 56
Lid geworden op: 03-07-2018 20:49

Bericht door Casey » 03-07-2018 22:43

Met het vakken filter er bij zo'n 600 liter , genoeg voor 4 vissen denk ik , die vissen in de winkel hier (Ria van den Hoven ) zijn zeker 25 cm maar nu ziek , twee hebben er wratten en er zit medicijnen in de bak . Eeen hele oranje , een oranje wit en een egaal zwart/bruine .

Ouwe bak foto van nog voor de maanvissen

Afbeelding

Afbeelding

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 03-07-2018 23:42

Lijkt het op mijn Ryukin? grote buik, hoge rug, kleine bijna te kleine staart en mohawk rugvin.
Ow je aquarium, da’s een beste😊
De maatstaaf zegt 50 liter per goudvis, zelf denk ik de de ene goudvis niet de andere is en denk zelf dat Ryukin wat meer mag hebben en heb ze zelf in zo’n 90 liter per Ryukin.
Lijkt me dat je er wel meer dan vier in kwijt kan, zeven á acht max lijkt me fair.

Casey
Lid FGF
Berichten: 56
Lid geworden op: 03-07-2018 20:49

Bericht door Casey » 03-07-2018 23:56

Nu ik wat meer Ryukin heb gezien denk ik dat het inderdaad fantail is want die enorm hoge rug was me dan vooral bijgebleven .
Zijn ongeveer 25 cm en kosten 49,95

Je hebt trouwens mooie vissen zitten :klap:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 04-07-2018 09:37

Welkom Cees,

Mooi aquarium en een flinke plons water. Daar past heel wat moois in op gebied van sluiers. Ik denk dat je weinig hoef aan te passen voor een sluierbak. Thermostaat kan eruit. Bodem zie ik grind? grind is ook niet ideaal?

Wel rekening houden met het feit dat je veel zal moeten verversen. Elke week zal je toch 300 a 400 liter moeten verversen. Hiervoor een opvoer pompje gaan gebruiken scheelt een hoop emmer gedoe. Ook rekening houden met je planten. Een plantenbak en sluiers is vaak nogal moeilijk. Dus hele toestanden zoals ei methode, co2 etc. is in combi met sluiers vaak frustrerend.

Google eens op karper pokken. Sluiers met wratten gaat denk ik niet over. Ik heb er zelf eentje met een mega wrat/tumor. Heeft er geen last van maar mooi is het niet.

Een dagje naar voorschoten gaan. Bij fancy fish van Dino hele mooie sluiers. Zul je niet weten wat voor moois je daar allemaal zie zwemmen. De grote zullen wat duurder zijn maar kleintjes groeien in jouw plons water ook zeer snel tot grote vissen uit.

Succes met info vergaren en leuk om ons up too date te houden van je vorderingen en je keuze qua vissen!!

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 04-07-2018 10:35

Welkom! :)
Casey schreef:Nu ik wat meer Ryukin heb gezien denk ik dat het inderdaad fantail is want die enorm hoge rug was me dan vooral bijgebleven .
Zijn ongeveer 25 cm en kosten 49,95

Je hebt trouwens mooie vissen zitten :klap:
Wat een prijs. :shock:
Hier bij de Pet's Place hebben ze een leeuwenkop van ong 10-15cm voor ong €15,- zitten en leeuwenkoppen zijn wat duurder dan de standaard fantails. ;)
Ik zou die ong €50,- per vis mooi meenemen naar de Fancy Goldfish Store, mss dat je dan wat kleinere vissen mee moet nemen naar huis maar de kwaliteit is een stuk beter over het algemeen.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 04-07-2018 12:19

Maak bij een volgend bezoek anders even een fotootje.

Plaats reactie