Loraine's visjes

De foto-albums van diverse leden [leden]
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 22-09-2018 10:00

leuk hoor. Zou inderdaad wel een pearl kunnen wezen. Hij is lekker rond. Misschien daarom ook minder glans. Hebben ander soort schubben vandaar de naam pearl scale. Groeien lekker zo.

Maak z on doorzichtig bakje met centimeter op de rand kan je ze bijhouden. die centimeters hangen bij bouwmarkt gratis. Hoef je vis niet op droge te fotograferen. zag ze net bij topic over die jonkies bij kweekafdeling. Super handig ziet dat eruit. Visje met water en al in bakje vangen centimeter er naast en meten maar.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 22-09-2018 10:43

Ziet er zo wel uit als een pearlscale, kun je een foto maken als hij zwemt dan weet ik het zeker.

Sorry ik had het filmpje over het hoofd gezien, ja dat is zeer zeker een pearlscale.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 22-09-2018 11:44

Hij/zij mist de pareltjes alleen nog maar had al gezien in google afbeeldingen dat jonge pearlscales die pareltjes nog niet altijd hebben. ;)
Ik wilde helemaal geen pearlscale maar heb besloten dat zolang Taronja goed meekomt en niet teveel wordt opgejaagd (Bovine zat er al achteraan en tegenaan te beuken, denk dat ik mag aannemen dat dat een kereltje is), hij/zij mag blijven en wanneer blijkt dat dat steeds moeilijker wordt zet ik hem/haar apart met een rustig visje en zoek ik een huisje met bij voorkeur meerdere pearlscales.

Michelle, er is een zelfklevend meetlint onderweg uit China, die kan ik op de bodem plakken van een opbergbak. ;)
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 22-09-2018 14:15

Waarom zou de pearlscale niet mee kunnen komen met de rest? pearls zijn juist hele goede en snelle fancy’s en met groot-gelijken is er echt geen probleem. Ze mixen met bijvoorbeeld Ryukin dat zou ik afraden maar met anderen geen probleem.
Bij mij zijn de pearls altijd eerder en sneller bij het eten dan de rest, nee hoor niks makke zwemmers.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 22-09-2018 15:55

Nou ja, ik kan me voorstellen dat het een hoop ongemak geeft als die de hele tijd opgejaagd wordt omdat de anderen ermee willen paren. 😉
Het moet imo leuk blijven voor alle vissen en zolang dat zo is is er niets aan de hand toch. 😊
Overigens sta ik er zo in met al mijn dieren, ik wil best aanpassingen doen maar als dat niets uithaalt zoek ik er een beter passend huisje voor, zoals ik ook heb gedaan met een van de katten in juni.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 22-09-2018 16:43

Ik heb ook een pearl gehad, stuiter, omdat hij soort van ADHD visje was en was vlotter dan de rest hoor. vrouwtjes zijn altijd het slachtoffer van beuken. Dit is nu eenmaal de natuur. Maar louise heeft 2 mannetjes en doen dit ook bij elkaar soort van Gordon en die andere roze (kan ff niet op de naam komen). Dus gebeukt gaat er zo en zo wel komen :roll:

Kruizen wellicht niet goed maar lijkt me best interesant een ruykin pearl. Zal dan een hele grote pearl worden skippybal ipv ping pong ball. :lol:

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 22-09-2018 17:02

Dat scheelt weer.
Mij viel het dus op dat de panda telkens tegen de pearl aan liep te beuken, dat grut is mss 7 maanden oud ofzo. 😂
Vandaar mijn gok dat de panda een vent is, wat de pearl is heb ik geen idee van, idem voor de moor en de calico.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 23-09-2018 12:09

Je hebt zelfs een goede beuker erbij nodig. Als visseneitjes vast blijven zitten in het vrouwtje niet goed. dan ziek of dood. die eitjes moeten eruit en dat gebeurd juist door het beuken :wink: Zijn gewoon al aan het oefenen :lol:

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 23-09-2018 12:19

Ik weet niet eens of de pearl een vrouwtje is of dat de panda dat maar denkt door die bolle buik. :lol:
Ik heb gewoon een paar leuke visjes uitgekozen die me aanspraken, geen flauw idee wat man en vrouw is maar de panda lijkt iig een vent te zijn.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 23-09-2018 13:44

Nee de bolle buik bepaald niet voor de andere vis of iemand een man of vrouw is maar dit gebeurd door geurferomonen.
Zelf kijk ik altijd naar het kontje als ze nog jong zijn en andere manieren nkg niet van toepassing zijn.
https://m.wikihow.com/Tell-if-Your-Gold ... male?amp=1

Plaats reactie