Hallo allemaal.

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Plaats reactie
maggieme
Lid FGF
Berichten: 51
Lid geworden op: 18-09-2018 15:59

Hallo allemaal.

Bericht door maggieme » 26-09-2018 00:09

Hallo,

Ik ben Maggie, en ik heb sinds kort mijn aquarium weer opgezet.
Deze keer heb ik 2 Ryunkin (rood/wit en calico)uit belgie laten komen met upc busje, (dat was voor mij wel even spannend, nooit eerder gedaan).

Dit omdat in het verleden mijn visjes zwemblaas problemen kregen (dierenwinkel kweek).
Dit is toen ook de reden geweest om te stoppen met houden van vissen.

Ze zijn nu 2wk bij ons en hebben ook al een naam sharky en shiny.
Ook zijn ze al helemaal gewend aan ons bewegen, en 1/3e water verversen ging ook super goed(niet angstig zelfs nieuwschierig).

Dit is voor mij de eerste keer om op een forum te starten, en heb dan ook nog geen idee wat ik hier van kan verwachten.
Ik stop dan nu eerst ook met typen omdat ik even niet goed weet wat te vertellen.

groetjes en hoop gauw wat van iedereen te horen, en vertel ik uiteraard meer als jullie vragen hebben of ik zelf iets weet te vertellen.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 26-09-2018 00:14

Hoi Maggie en welkom op het forum.
Ik heb je alvast toegang gegeven en wens je veel lees en forumplezier.
Als je tijd hebt upload dan gelijk een een fotootje van de vissen.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 29-09-2018 12:25

Hoi Maggie welkom op het forum het komt vast goed en je kunt altijd vragen stellen er is altijd wel iemand die je helpt veel succes en ik ben benieuwd Naar je foto’s. Gr Louise

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 29-09-2018 13:39

Welkom Maggie. leuk dat je weer aan de vis ben geraakt.

Leuk als je wat meer info geef over het vissenhuis en foto s dubbel leuk.

Ongevraagd advies. Geen info over je aquarium en opstart etc. maar 30 % water verversen mag meer zijn hoor. beter teveel schoon water dan te weinig vooral nieuw aquarium en net vissen erin. Biologisch evenwicht met even wennen aan je vieze vissen :wink:

maggieme
Lid FGF
Berichten: 51
Lid geworden op: 18-09-2018 15:59

reacties

Bericht door maggieme » 30-09-2018 00:01

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reacties.
Ik wil graag foto's posten maar weet nog niet echt hoe,

Verder was 30 % verversen inderdaad niet erg veel, maar dit was deels door dat ik zelf beetje bang was dat het verkeerd zou gaan. :P
Ik stofzuig de bodem om de dag, en wekelijks grote verversing(3/4e denk ik ongeveer). tips altijd welkom. :)

Er liggen kleine steentjes in en wat knikkers, de schelpen en nep koraal heb ik er weer uitgehaald vanwege de scherpe randen.
Verder wat zuurstof plantjes en wat plantjes voor ze te knabbelen (geen idee hoe het heet) regelmatig nieuwe halen natuurlijk want ze zijn niet geplant op de bodem.

Ze zitten nu in een 60 liter bak, ik doe dit omdat ik wel veel actief met ze bezig wil zijn, ze gaan uiteindelijk als ze groter worden in een meter bak.
Verder vermoed ik stiekem dat het twee mannetjes zijn, omdat ze wel eens wat achter elkaar aan gaan en elkaar tegen de buik duwen(niet gemeen ofzo meer speels).
Verder weet ik niet zeker of Sharky wel echt helemaal Ryukin is, heb het idee dat het een mix is met iets(geen idee wat).
Hoop dat ik gouw ga snappen hoe ik die foto's erop krijg, dan kunnen jullie het zelf zien.

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 28-10-2018 11:22

Hall maggieme,
Welkom! Ben erg benieuwd naar je vissen.

maggieme
Lid FGF
Berichten: 51
Lid geworden op: 18-09-2018 15:59

Bericht door maggieme » 28-10-2018 11:30

Dankjewel.
Ik heb in het foto album sharky en shiny als kopje ik probeer elke 2 mnd wat foto's te posten.
Ook voor mij zelf natuurlijk zodat ik op langere termijn de verschillen kan zien naarmate ze ouder worden.
Vooral sharky krijgt steeds meer vlekken/stippen erg leuk om te zien , en shiny zijn/haar rood word steeds wat feller.
En ze groeien ook zeker wel minstens een cm .

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 01-11-2018 05:14

Welkom

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 01-11-2018 21:53

Doe maar hoor, vind het zeker altijd leuk om de ontwikkeling te zien van ze.

Plaats reactie