foto's vijver Lorenzo (small fish big pond)

De foto-albums van diverse leden [leden]
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 25-09-2018 10:49

Wat een hele mooie vijver zeg en knap dat je dit zo allemaal zelf heb gemaakt. Heel mooi zo met die ramen erin. Vind al je vissen mooi hoor en wat een knoeperd die koi ertussen.

Een moor is volgens mij altijd zwart. Veel visjes uit LFS of tuincentrum zijn mengelmoesjes wat altijd een verrassing is wat het word maar die met die hoge ruggen zit absoluut ryukin in. Vind je wakin ook een hele mooie tekening hebben. Als ze straks wat groter zijn kun je beter een inschatting maken wat er z on beetje uitkomt. Zo heb je een moor en de volgende dag is hij oranje of geel het zijn net toverballen wat dat betreft. De gespikkelde zijn calicio of zoiets.

Ik mis nog wat mooie oranda erin :wink: ruimte zat……...

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 25-09-2018 10:54

Ik weet niet veel van vijvers maar ik ben wel het een en ander tegen gekomen en volgens mij is juist schommeling van tempratuur beter. Wat ik ervan begrijp is dat hoe kouder het is het spijsverteringssysteem minder gaat werken en het lichaam dan veel minder energie vraagt en zo vissen langer leven. Maar vraag me niet minimale tempratuur want dat weet ik niet. Is denk ook een keuze 30 jaar kan een goudvis worden maar 20 jaar met warmte en veel eten. Het is natuurlijk wel wat jaartjes minder maar als ik zelf die keuze krijg zou ik ook kiezen voor warmte en een vol buikje.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 29-09-2018 12:29

Wauw! Wat een gave vijver en wat een mooie vissen zeg. Echt te gek je wilt zo je huis toch niet meer uit. Echt super gaaf.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 29-09-2018 23:45

Ja sommigen lijken Tamasabao.
Veder man oh man ziet er tof uit hoe je dat hebt👍🏻

maggieme
Lid FGF
Berichten: 51
Lid geworden op: 18-09-2018 15:59

Bericht door maggieme » 30-09-2018 00:14

wow dat ziet er echt tof uit helemaal jaloers :D
mooie vissen ook.

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 02-10-2018 18:43

Yoshi schreef:Ja sommigen lijken Tamasabao.
Veder man oh man ziet er tof uit hoe je dat hebt👍🏻
Ik ben langs de zaak geweest waar ik hem ooit heb gehaald en daar zag ik het er inderdaad ook bij staan. heb er toen gelijk nog 2 gehaald :P

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 02-10-2018 20:02

michelle schreef:Wat een hele mooie vijver zeg en knap dat je dit zo allemaal zelf heb gemaakt. Heel mooi zo met die ramen erin. Vind al je vissen mooi hoor en wat een knoeperd die koi ertussen.

Een moor is volgens mij altijd zwart. Veel visjes uit LFS of tuincentrum zijn mengelmoesjes wat altijd een verrassing is wat het word maar die met die hoge ruggen zit absoluut ryukin in. Vind je wakin ook een hele mooie tekening hebben. Als ze straks wat groter zijn kun je beter een inschatting maken wat er z on beetje uitkomt. Zo heb je een moor en de volgende dag is hij oranje of geel het zijn net toverballen wat dat betreft. De gespikkelde zijn calicio of zoiets.

Ik mis nog wat mooie oranda erin :wink: ruimte zat……...
Hee Michelle ik heb wel wat oranda maar die waren zich de vorige keer dat ik fotos aan het maken was een beetje aan het verstoppen.
heb ze nu even tevoorschijn gehaald :)


Dit is denzel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fred
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dit is grumpypants. ik vind hem persoonlijk mijn mooiste oranda omdat hij een hele mooie blauwe gloed heeft en voor een kleine vis al best wat wen heeft :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nog 3 kleintjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/img]

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 03-10-2018 01:21

Nou Lorenzo, je hebt het mooi voor elkaar echt om jaloers op te worden.
Je bent goed bezig en je hebt de slag zeker te pakken.
Je moet voor jezelf uitmaken wat je wilt en welke kant je op wilt, zoals ik eerder vroeg.
Wat wil je; zoveel mogelijk, zo groot mogelijk, zo divers mogelijk, je eigen Lorenzo-Ryukin.

Weet je dit voor jezelf dan zou je een plan moeten maken.
Deze en deze man met deze vrouwtjes en deze met deze en die met die.

Wel heb ik zelf ondervonden dat de Tamasabao niet zo geschikt zijn voor aquaria maar meer geschik zijn voor een vijver.
Ryukin die zijn toch beter voor beide geschikt en hebben voor mij persoonlijk toch iets meer dan de Sabao, persoonlijk hou ik van de Ryukin met hoge rug, lage buik en een kleine dubbele staart, maar da’s meer persoonlijk.

Ik ben benieuwd wat je voor ogen hebt en welke kant je op gaat, je hebt in ieder geval alle middelen beschikbaar en plek zat.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 03-10-2018 09:51

De gewraakte vissenkom toch nog ergens goed voor :wink: Handig zo om foto s mee te nemen. Grumpy pants is inderdaad een heel leuk en mooi visje. Wat een weelde zoveel visjes. Ik vind nu juist diversiteit leuk maar dat verschilt natuurlijk per persoon. wat zal jij een eierenfeesten krijgen als ze straks wat groter zijn. kan je je lol op met verversen…………….. De Lorenzo fancy farm :P :P :P

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 03-10-2018 19:50

michelle schreef: De Lorenzo fancy farm :P :P :P
First Official Dutch moet er nog bij😉

Plaats reactie