foto's vijver Lorenzo (small fish big pond)

De foto-albums van diverse leden [leden]
small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 23-10-2018 19:17

michelle schreef:Wat leuk die foto s. Is dat een speciekuip van 90 liter waar al die jonkies inzitten? Hou je de waterwaardens met zoveel jonkies'/groeihormonen dan enig zins houdbaar? apart dat ze allemaal andere kleuren hebben.
Nee is een kuip van 400 liter :) ben op dit moment bezig met nog een bak van 500 liter. dan splits ik alles en kunnen ze nog sneller groeien

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 23-10-2018 21:29

Wat een cutties zeg. Super mooie vissen. Echt gaaf.

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 24-10-2018 09:31

Yoshi schreef:😊 Ik zit met plezier naar je foto’s te kijken, je hebt het echt super voor elkaar👍🏻

Goed dat je die met dat beschadigde mondje even apart zet, wat heeft ie precies ?
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat er met hem aan de hand is. Lijkt wel alsof de andere vissen hem aangevallen hebben. Z’n achtervin was ook op een paar plekken gespleten maar dat is al weer aangegroeid. Z’n mondje was ook echt een soort opengescheurd. Nu gewoon zorgen dat het niet infecteert en dan denk ik dat het goed komt :D

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 23-11-2018 21:47

Hee allemaal! het leek me wel weer tijd voor een update :)
Ik ben nu eindelijk winterklaar en reigervrij wat nogal wat werk was.
Dit is de nieuwe vijver die ik laatst even snel gemaakt heb. niet mooi maar hij houdt 600 liter zodat de eigen kweek visjes lekker wat ruimte hebben om de winter door te komen. Helaas staat dit vijvertje in mijn buitenprieel en nu zijn de reigers zelfs zo eigenwijs geworden om daar binnen te komen en uit m'n kweekbak te snoepen. :cry:
gelukkig vond ik hem voordat hij teveel schade had aangericht. helaas wel alles onder gepoept :/
nu heb ik mijn buitenprieel helemaal dichtgezet met glas zodat ze sowieso niet meer binnen kunnen komen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook ben ik bezig geweest om verlichting in m'n grote vijver te plaatsen.
Ik heb een waterdichte ledstrip op de bodem geplaatst in een aluminium rij zodat hij recht blijft en goed zinkt.
Hij is nog niet helemaal af maar heb er al wel een tijdschakelaar op gezet zodat hij 3 uurtjes per dag als ik s'avonds thuis ben aan gaat.
Vind het een gezellige boel zo met dat licht :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 23-11-2018 21:56

op de reigers na gaat het erg goed met mijn eigen kweek.
heb nu nog zo'n 50 visjes van de kweek over verdeeld over een kuip van 400 liter en een bak van 600 liter.
Ik denk dat ik voor nu wel klaar ben met cullen omdat ik voor al deze visjes een thuis kan vinden. mocht ik er nog eentje tegen met een defect wat de kwaliteit van leven beïnvloedt haal ik hem er natuurlijk wel uit.

Arie is nog steeds de grootste en ik denk niet dat de andere hem nog in gaan halen. hij is echt een joekel in vergelijking met de rest! daarom is hij ook wel een beetje mijn favoriet en de enige met een naam.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De rest doet ook leuk mee :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 23-11-2018 23:40

wooow ik zit altijd met verbazing en stinkende jaloezie naar je foto’s te kijken.
En man oh man, die reiger ti’s net of ie even naar jouw supermarkt gaat, wat een lef dat beest zeg.
Heb je hem gevangen ? ik heb nog een goed recept voor reiger 😉
Maar echt je bent echt supertop bezig, 👍🏻👍🏻👍🏻.

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 24-11-2018 13:47

Yoshi schreef:wooow ik zit altijd met verbazing en stinkende jaloezie naar je foto’s te kijken.
En man oh man, die reiger ti’s net of ie even naar jouw supermarkt gaat, wat een lef dat beest zeg.
Heb je hem gevangen ? ik heb nog een goed recept voor reiger 😉
Maar echt je bent echt supertop bezig, 👍🏻👍🏻👍🏻.
Dankjewel Yoshi!
Ja heb de reiger gevangen maar kon het niet over m'n hart verkrijgen om hem iets aan te doen. :( gewoon weer vrij gelaten. ik zit tussen de weilanden en het zit hier helemaal vol met die beesten, dus eentje omleggen zou geen zin hebben. maar hij komt nooit meer m'n prieel binnen gelukkig. dat is zeker :)

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 24-11-2018 13:52

Ik zie geen foto,s

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 24-11-2018 14:35

wil schreef:Ik zie geen foto,s
hmm dat is gek.
weet jij hier misschien iets meer van? @yoshi
ik gebruik voor de fotos de website die jij me aan het begin hebt aanbevolen :)

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 24-11-2018 18:09

ik zie al je foto’s wel en als jij ze ook ziet dan ligt het denk ik niet aan het forum.

Plaats reactie