Dag allemaal, Belgische goudvisliefhebbers hier

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Jbremer
Lid FGF
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-11-2018 18:18

Dag allemaal, Belgische goudvisliefhebbers hier

Bericht door Jbremer » 23-11-2018 19:40

Dag allen!
Ik en mijn vriend zijn een aantal jaren geleden in de goudvissenhobby gerold dankzij de common goudvis van de oma.
Momenteel hebben we twee aquariums en een vijver met goudvissen.
Vijf telescoopogen, een ranchu, een pearscale en een oranda later zit ik op dit forum om me voor te stellen.

Ik ben 27 jaar, vrouw, wonend in België.
Ik leer graag bij en heb ook nog veel te leren! Dus ik hoop hier veel wijzer te worden!

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 23-11-2018 21:11

Welkom op het Forum!

aan info geen gebrek hier :)
Yoshi zal je vast snel toevoegen dan kan je echt alles op het forum bekijken.
Mocht je zin hebben maak dan gerust een fotoalbum aan zodat we je visjes kunnen zien! Ben erg nieuwgierig :D
Groetjes

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 23-11-2018 23:35

Hoi, en welkom, ik heb je bij deze toegevoegd.

En ja, ben ook benieuwd naar je foto’s🤗

maggieme
Lid FGF
Berichten: 51
Lid geworden op: 18-09-2018 15:59

Bericht door maggieme » 23-11-2018 23:44

Hallo en welkom :)

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 24-11-2018 13:50

Welkom

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 24-11-2018 15:23

Welkom.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 25-11-2018 00:01

Hoi hoi welkom op het forum met zoveel vissen zal je vast en zeker of (zeker en vast) :wink: al veel ervaring hebben maar je zal hier genoeg info vinden. En als je vragen hebt is er altijd wel iemand die je kan helpen. Gr Louise

Jbremer
Lid FGF
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-11-2018 18:18

Bericht door Jbremer » 27-11-2018 19:56

Bedankt voor de welkoms!
Ik moest even wachten op wat vrije tijd om foto's te uploaden, maar bij deze zal ik ze posten!
Het zijn niet de beste foto's, ik heb ze juist op mijn gsm gemaakt. Eerst een inleiding.. (ik post ff aparte reacties want blijkbaar mogen je eerste reacties ooit geen URL’s bevatten, maar ja voor de foto’s moet ik die wel hebben..)

Jbremer
Lid FGF
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-11-2018 18:18

Bericht door Jbremer » 27-11-2018 19:56

Onze eerste vis ooit, Victor, is een common die in de vijver zit, daar heb ik nu geen foto van want het is donker. Victor is ongeveer 9 a 10 jaar. Niet zeker.
Onze tweede ooit was Corneel, een black Moor, die ondertussen overleden is na 4 jaar bij ons te zijn. (de witte vis in de foto hebben we na lange overweging vredig laten inslapen, gezien haar mond niet goed ontwikkeld was en deze niet verder open ging dan een milimeter)
Corneel was een Cornelia en heeft ons wel kindjes gegeven, hieronder zie je Leia en Chewie, 2 van de overgebleven kindjes, geboren in januari van dit jaar. Chewie is een kneusje, maar we krijgen het steeds niet over ons hart om hem niet te houden. Ventje heeft een enorme persoonlijkheid en iedereen die bij ons eerste keer over de vloer komt, vindt hem het leukste.
Lola en Clyde zijn ongeveer 1,5 jaar oud, moeilijk te zien op de foto's maar allebei even groot als mijn handpalm qua lichaam. Al flink gegroeid. Ter vergelijking zal ik foto's van toen ze kleiner waren linken bij de foto's.
Winston en Moby zijn nog redelijk nieuw, allebei gok ik rond 8 maanden tot een jaar als ik de dierenwinkel mag geloven, maar de nieuwste zijn onze jaarlingen Harvey en Chubby Cheeks, onze eerste 'Dinovissen', die na aankoop in quarantaine (better safe than sorry) zitten.
Al onze voorgaande vissen waren standaard dierenwinkel aankopen.

Aquariums
Leia, Lola en Clyde zitten in ons 240 L aquarium, Winston, Moby en Chewie in ons 180 L aquarium.
Harvey en Chubby in quarantaine van 120L.
Het 240L aquarium heeft een plantenbodem en de paar planten die er nog staan zijn de enige die ze niet snel genoeg op kunnen eten.
Het 180L aquarium heeft anubias. Dus geen zorgen, want daar blijven ze grotendeels vanaf. Geen plantenbodem.
Beide bovengenoemde aquariums hebben duitse helmslakken om de algengroei te helpen bestrijden.
Elke week doen we ong. 90% waterwissel.

Eten
Ik noem ze verwend, ontbijt is Repashy Super Gold, tussendoor de dag krijgen ze korrels van de autofeeder (momenteel aan het overstappen naar Kingyo, was een mix van Omega One en Hikari Saki) Avondeten is diepvries, ik switch elke avond naar iets anders van diepvries. Ik heb mysis, spirulina, white fish eggs, bloodworms, etc.

Jbremer
Lid FGF
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-11-2018 18:18

Bericht door Jbremer » 27-11-2018 19:57

De vissen

Onze Clyde (vlinderstaart telescoopoog/demekin) (foto van vroeger):
Afbeelding

Lola (vlinderstaart telescoopoog/demekin) (foto van vroeger):
Afbeelding

Leia (een zelfgekweekte baby, vlinderstaart telescoopoog/demekin):
Afbeelding

Winston (kort voor Winston Churchill, pearlscale):
Afbeelding

Moby (kort voor Moby Dick of Moby Richard I, ranchu/buffelrug):
Afbeelding

Chewie (telescoopoog/demekin):
Afbeelding

Harvey (kort voor Harver Specter, telescoopoog/demekin van Dino):
Afbeelding

Chubby (kort voor Donna "the Chubster" Chubby Cheeks, oranda van Dino):
Afbeelding

Ons 240L aquarium:
Afbeelding

Ons 180L aquarium:
Afbeelding

Ons 120 L quarantaine:
Afbeelding

Plaats reactie