Fotoalbum van Ennazus

De foto-albums van diverse leden [leden]
Ennazus
Lid FGF
Berichten: 16
Lid geworden op: 07-01-2019 17:48

Fotoalbum van Ennazus

Bericht door Ennazus » 08-01-2019 12:34

Hoi allemaal!

Ik zal mijn sluiers en mijn bak even voorstellen dmv een foto-album. Ik ben een aantal jaren geleden al besmet geraakt met het aqua-virus en nu sinds vorig jaar heb ik weer een aquarium. Een Rio 180 met daarin 2 sluierstaarten: een Oranda (Loebas) en een Ryukin (jonkie) genaamd Lotje. Eerder had ik twee oranje oranda's maar helaas is 1 daarvan afgelopen jaar overleden.

Lotje heb ik sinds (correctie) afgelopen juli. Loebas heb ik sinds december 2017.
Ze zijn dol op eten en wanneer ik aan mijn bureau zit, dan zie ik ze in mijn ooghoek 'schooien' en mijn aandacht aan het trekken. Dat kan ik bijna niet weerstaan! Ze zijn onder andere dol op doperwtjes! Loebas is al heel hand-tam en de kleine wordt het ook steeds meer.

Hieronder een paar fotootjes van mijn vissen!

Dit was toen ik Lotje net had:
Afbeelding

Al wat gegroeid:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog meer gegroeid:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Loebas en Lotje rond deze tijd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog twee totaaloverzichtjes van de bak:
Afbeelding
Afbeelding

Dat waren ze voor nu :D

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 08-01-2019 13:26

Wat smeer jij op ze dat ze zo mooi glimmen :lol:

Ik weet dat loebas er heel anders heeft uitgezien met zijn kameraad door een vinrot probleem. Zo jammer dat de ander het toen niet heeft gered :cry:
Maar Loebas ziet er weer erg gezond en mooi uit. Zo leuk met z on kleintje. Houd hem denk ook een beetje actief.

Wat voer jij je vissen?

Ennazus
Lid FGF
Berichten: 16
Lid geworden op: 07-01-2019 17:48

Bericht door Ennazus » 08-01-2019 14:35

michelle schreef:Wat smeer jij op ze dat ze zo mooi glimmen :lol:

Ik weet dat loebas er heel anders heeft uitgezien met zijn kameraad door een vinrot probleem. Zo jammer dat de ander het toen niet heeft gered :cry:
Maar Loebas ziet er weer erg gezond en mooi uit. Zo leuk met z on kleintje. Houd hem denk ook een beetje actief.

Wat voer jij je vissen?
hihi stiekem vaseline! :lol: Dat was heel jammer inderdaad..
Ja dat kleintje weet die grote wel te vinden inderdaad! Hij zorgt dat ie altijd in de buurt blijft.

Ik voer ze met Sinking Goldfish Excel van Hikari, Goldfish Gold Japan van Tetra en ik geef ze doperwten.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 08-01-2019 15:12

hahahaha :) ze zijn idd erg mooi en gezond

Ennazus
Lid FGF
Berichten: 16
Lid geworden op: 07-01-2019 17:48

Bericht door Ennazus » 12-01-2019 22:00

Yoshi schreef:hahahaha :) ze zijn idd erg mooi en gezond
Dankje :)

maggieme
Lid FGF
Berichten: 51
Lid geworden op: 18-09-2018 15:59

Bericht door maggieme » 17-01-2019 23:41

Ze zien er lief.
en wat een verschil in grote.
erg leuk om zo'n groei mee te maken :D

Ennazus
Lid FGF
Berichten: 16
Lid geworden op: 07-01-2019 17:48

Bericht door Ennazus » 08-02-2019 20:21

Het is weer tijd voor een foto-update!

De visjes doen het goed! Net ook weer wat nieuwe plantjes gekocht :) Of de planten worden opgegeten, óf ze 'veralgen' of ze gaan gewoon dood haha. Ach heb me er maar bij neergelegd en koop af en toe wel wat nieuwe plantjes.

Hier de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot de volgende keer weer! :)

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 12-02-2019 12:59

Hi,

Beetje late reactie. Veel werken op moment.

Wat een mooie hoge wen heeft Loebas. Mooi de oogjes vrij. Lotje ziet er ook gezond uit. Meer staart dan vis :lol: Een echte sluierstaart.

Plantjes is bij mij ook altijd drama hoor. Of worden gemolestreerd of veralgen. Ik koop ook gewoon zo af en toe weer wat nieuws. Minder frustratie en kosten dan alle pogingen om ze in leven te houden. Zie jouw waterpest in mooie bosjes staan. je haal wel die glaswol rommel weg toch? Glaswol rommel en grondelen gaat niet samen.

Tot de volgende up date :wink:

Ennazus
Lid FGF
Berichten: 16
Lid geworden op: 07-01-2019 17:48

Bericht door Ennazus » 12-02-2019 13:15

michelle schreef:Hi,

Beetje late reactie. Veel werken op moment.

Wat een mooie hoge wen heeft Loebas. Mooi de oogjes vrij. Lotje ziet er ook gezond uit. Meer staart dan vis :lol: Een echte sluierstaart.

Plantjes is bij mij ook altijd drama hoor. Of worden gemolestreerd of veralgen. Ik koop ook gewoon zo af en toe weer wat nieuws. Minder frustratie en kosten dan alle pogingen om ze in leven te houden. Zie jouw waterpest in mooie bosjes staan. je haal wel die glaswol rommel weg toch? Glaswol rommel en grondelen gaat niet samen.

Tot de volgende up date :wink:
Dankjewel!! Ja inderdaad, zijn staart groeit nog het meeste haha. Ik denk ook stiekem dat Lotje een mannetje is aangezien ik volgens mij witte stipjes op de zijkanten zie..
Ik ben nu sinds 3 dagen begonnen met Profito toevoegen. Had deze fles nog staan.. dus proberen kan altijd. Maar zal dan ook wel Carbo toe moeten voegen, maar ik weet niet of ik daar aan ga beginnen..
Ja de glaswol haal ik heel goed weg! :wink:

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 12-02-2019 15:38

Behalve mooie vissen maak je ook erg goede foto's🤗

Plaats reactie