foto's vijver Lorenzo (small fish big pond)

De foto-albums van diverse leden [leden]
Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 24-11-2018 18:10

Oh dit nog, zou het niet helpen een nepreiger neer te zetten om deze af te schrikken ?

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 24-11-2018 23:57

Wauw! Super mooie visjes. Die reiger hoe slim zijn die beesten wel niet. Dat ze die bak vinden ongelofelijk je zou toch denken dat ze daar. Niet zouden komen.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 25-11-2018 11:51

Wat een weelde heb jij met al die mooie vissen en ruimte. Kan me voorstellen dat je niet op reigers zit te wachten maar ook zo mooi en blijkbaar slimme vogels.

Die steur en die ander grote haaiachtige :shock: vreten die de sluiers niet op?

Hoe is het met het bekje van de Dino vis? Hoop dat je hem nog heb en hij weer gezond is.

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 26-11-2018 19:10

michelle schreef:Wat een weelde heb jij met al die mooie vissen en ruimte. Kan me voorstellen dat je niet op reigers zit te wachten maar ook zo mooi en blijkbaar slimme vogels.

Die steur en die ander grote haaiachtige :shock: vreten die de sluiers niet op?

Hoe is het met het bekje van de Dino vis? Hoop dat je hem nog heb en hij weer gezond is.
nee m'n steuren hebben nog nooit naar m'n visjes gegrepen gelukkig! mocht het ooit wel gebeuren zal ik ze helaas weg moeten doen naar een vriend want visjes komen eerst voor mij, maar denk dat het nooit een probleem zal worden omdat deze steuren al vanaf kleins af aan in vijvers hebben gezeten met goudvissen. :D

Helaas heeft Brutus de vis van Dino het niet overleefd :( z'n gezondheid ging ineens heel snel achteruit dus kon hem niet meer redden

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 26-11-2018 19:14

Yoshi schreef:Oh dit nog, zou het niet helpen een nepreiger neer te zetten om deze af te schrikken ?
zat ik ook aan te denken. Maar op internet lees ik dan weer dat dat niet echt helpt als ze je vijver al kennen. is meer een preventief middel als een medicijn.
nu maar overal netten over en glas ervoor. het is niet anders. na de winter ga ik kijken naar een betere oplossing. misschien schrikdraad :fish:

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 26-11-2018 19:15

Vlekkie2016Pipi schreef:Wauw! Super mooie visjes. Die reiger hoe slim zijn die beesten wel niet. Dat ze die bak vinden ongelofelijk je zou toch denken dat ze daar. Niet zouden komen.
Ja, ben echt ontzettend blij met m'n eigen kweek. ze worden nou zo groot dat ik ze echt allemaal goed van elkaar kan onderscheiden. :D

maggieme
Lid FGF
Berichten: 51
Lid geworden op: 18-09-2018 15:59

Bericht door maggieme » 26-11-2018 20:00

Wij hadden vroeger thuis ook last van reigers, we hebben toen draden gespannen zonder schok.
Maar zo dat ze niet dicht genoeg bij de vijver konden landen maar de draad ook te hoog dat ze er overheen konden stappen.
en 2 daaronder om zeker te zijn dat ze er ook niet onderdoor konden. toen was het wel klaar met de reigers. :D
Die zaten dan op dak bij buurman te bedenken hoe ze er toch konden komen.
Helaas veel katten op de buurt, dat ging weleens mis.

Ik mis die vijver zeg.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 26-11-2018 20:41

Setje schrikdraad inc kastje en isolatoren heb je voor ong €50,- bij fonq.
Kun je zo'n 200m mee afzetten met dubbel draad. 😉
Ik heb hetzelfde setje op mijn schutting om mijn kat binnen de tuin te houden.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 29-11-2018 10:35

erg jammer van je mooie Brutus :cry:

Is er niet iets van een ultra sonic geluid ding tegen die reigers? Weet niet hoe dit heet maar volgens mij gebruiken ze dit bij Schiphol ivm ganzen. is natuurlijk wat anders maar gans of reiger zal denk weinig uitmaken.

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 03-02-2019 18:59

Hee allemaal!
Ik ben een tijdje niet actief geweest hier omdat ik erg druk ben met werk, en ik heb een buitenvijver dus in de winter gebeurt er een stuk minder als in de zomer :)
Maar het leek me leuk om weer wat van mijn visjes te laten zien! te beginnen met mijn eigen kweek :D

Arie is een echte reus geworden!! ben zo blij met deze vis. Hij is verreweg de grootste van mijn eigen kweek.
Zoals de meeste van jullie waarschijnlijk nog wel weten had ik last van peperstip in mijn kweek bakken :( maar een goed aantal heeft het overleefd, waaronder gelukkig ook Arie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is Thomas, Hij heeft een zwemblaas probleem wat ik helaas niet opgelost krijg dus ik denk dat ik bij hem op euthanasie moet overgaan :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier nog een paar fotos van mijn eigen kweek.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie