Voorstellen

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 31-12-2018 19:25

michelle schreef:Een handige Harry zo te zien. :lol: :P

Dat word erg mooi. Die witte bovenrand is ook erg mooi die om het aquarium zit. Ben erg benieuwd hoe het er uit zxal zien als alles klaar is. Je hebt in ieder geval ruimte genoeg voor vis spullen in de kastjes die je erbij maak. Is erg handig. dat komt vanzelf wel vol denk ik.. :roll:
Ik wilde hetzelfde zeggen “handige Harry “ :lol: ziet er te gek uit. Kun je er wel makkelijk bij als je gaat verversen of slangen moet schoonmaken?

Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 15-02-2019 17:52

Update!

Foto’s:



2MM randje uitfrezen en push-TO-open werkt :) (met magneet)


Deurtjes afhangen


Schilderen ... heel veel schilderen :P



Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 15-02-2019 17:55

Vullen!!!



Vol! En met eerste leds :) (ben nog een 2e strip aan het maken :)



Eheim staat aan :) bacteriën toegevoegd en wachten maar.

Ik zit alleen nog na te denken over een oppervlakte skimmer. Hoe doen jullie dat?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 16-02-2019 09:55

Ziet er erg mooi uit hoor! Je zou wat filtermateriaal van je draaiende filter in de EHEIM kunnen stoppen zodat hij wat sneller indraait. Beetje voer verkruimelen zodat bacterieen ook wat te eten hebben en zich sneller vermenigvuldigen. Als goed is meet je eerst NH3/4, dan stijgt NO2 daarna gaat NO3 stijgen en als NH3/4 en NO2 na piek weer op 0 staat kan vis erin. Als NO3 gaat stijgen is een teken dat het proces goed op gang is. Hou wel rekening mee als vis erin gaat gaat NH3/4 en NO2 weer wat oplopen soms omdat bacteriecultuur in balans moet komen omdat de vissen dan aquarium lopen te vervuilen. Bacterie aantal moet dan bijstellen.

Waarvoor wil je een skimmer gebruiken?

Bij indraaien wil wel eens een kaam laag of bacterie bloei en bruine alg aanslag ontstaan dit trekt vanzelf wel weg. Normaal als het geheel is ingedraait moet je toch veel vuldig verversen dus heb je verder weinig tot geen last van deze zaken. Ik heb een intern uv filtertje die ik er wel een in hang als ik zulk soort problemen aan de hand heb.

Tot de volgende up date dan met vis :wink:

Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 17-02-2019 17:44

michelle schreef:Ziet er erg mooi uit hoor! Je zou wat filtermateriaal van je draaiende filter in de EHEIM kunnen stoppen zodat hij wat sneller indraait. Beetje voer verkruimelen zodat bacterieen ook wat te eten hebben en zich sneller vermenigvuldigen. Als goed is meet je eerst NH3/4, dan stijgt NO2 daarna gaat NO3 stijgen en als NH3/4 en NO2 na piek weer op 0 staat kan vis erin. Als NO3 gaat stijgen is een teken dat het proces goed op gang is. Hou wel rekening mee als vis erin gaat gaat NH3/4 en NO2 weer wat oplopen soms omdat bacteriecultuur in balans moet komen omdat de vissen dan aquarium lopen te vervuilen. Bacterie aantal moet dan bijstellen.

Waarvoor wil je een skimmer gebruiken?

Bij indraaien wil wel eens een kaam laag of bacterie bloei en bruine alg aanslag ontstaan dit trekt vanzelf wel weg. Normaal als het geheel is ingedraait moet je toch veel vuldig verversen dus heb je verder weinig tot geen last van deze zaken. Ik heb een intern uv filtertje die ik er wel een in hang als ik zulk soort problemen aan de hand heb.

Tot de volgende up date dan met vis :wink:
Thnx :)

Ik heb in filter van dat Sera spul gedaan (zat bij de Siporax) werkte erg goed bij mijn vorige tank:)
Laat hem lekker rustig indraaien ;)

Ik wil graag een skimmer ivm voeren. Er komt vaak veel vettigheid vanaf zetten. Heb jij daar geen last van?
Bij mijn huidige zie ik na voer erin gooien veel vettigheid, maar gebruik het interne juwel filter dus die werkt dat netjes weg in de sponzen.


In mijn oude bak gebruik ik ook UV, maar is dit ook echt nodig? Ik wou juist beginnen zonder (A)

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 18-02-2019 12:06

Ik heb diverse merken voer maar vet is me nooit opgevallen. daarbij zo gauw ik met me hand met voer boven het water kom hangen ze al in de aanval houding. Voer ligt er maar zeer korte tijd in. Misschien eens andere merken voer bekijken.

Ik ververs om de 4 a 5 dagen en met eieren festijnen nog meer dus het water krijgt geen kans om erg vervuild te raken. Ik ververs met een opvoer pomp dus dit is een makkelijk klusje geen emmer gesleep.

UV daar verschillen de meningen erg van. Ik gebruik geen UV 24 uur per dag omdat het me niet goed lijkt voor de algemene weerstand van de vis om deze in steriel water te houden.

Ik gebruik alleen UV na medicatie kuren icm kool om resten af te breken en een weekje om eventuele parasieten en bacterieen te verminderen omdat na een medicijnen kuur de vis toch iets verzwakt is en dan niet meteen aan het werk hoeft om parasieten en bacterieen af te weren. Bij filter crash, bacteriebloei en omdat het een interne is bij quarantaine extra filtertje voor handen. Bij meds kan ik het uv lichtje uit doen maar het filter draait dan wel.

Heb hem ook wel erin gehad ivm algen maar weinig resultaat.

Ik heb nooit een skimmer gehad en weet ook niet of dit wat doet. Ik weet alleen dat ze dit wel inzetten voor een kaamlaag maar ik heb dit nooit in ernstige mate gehad. Dus geen ervaring mee.

Friendsliz
Lid FGF
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-12-2018 01:52

Bericht door Friendsliz » 18-02-2019 17:47

Wauw wat gaaf zeg

Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 28-02-2019 00:18

Schiet lekker op nu :)

De LED strips geven minder warmte af als de led balken van juwel. Het water is daardoor stuk kouder. Tegen die tijd maar even tijdelijk verwarmstaaf erin.
Me waterpest is doodgegaan in de bak. Ik denk door te weinig licht in de bak in het begin.

Foto:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 04-03-2019 16:26

Ziet er strak uit hoor. Hoe koud is het water dan zodat er een verwarming in gaat? Kan het niet goed zien maar zit nog die watten en dat lood om je waterpest? Volgens mij moet dat lood er in ieder geval af omdat dit in je water vrij komt. Misschien daarom je planten de pijp uit hoewel dat niet logisch klinkt terwijl ik het type want waarom zouden die kwekers er lood omheen doen……. :roll:

Planten is niet mijn ding. Ik hou her ook weinig tot niets in leven. gewoon maar af en toe nieuwe kopen

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 04-03-2019 17:06

Wauw wat heb je dat gaaf gedaan zeg :D echt mijn complimenten.

Plaats reactie