300 liter aquarium van Christa41

De foto-albums van diverse leden [leden]
christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

300 liter aquarium van Christa41

Bericht door christa41 » 17-12-2011 13:34

hier istie dan, mijn bare-bottom aquarium. voor de gene die zich afvraagt hoe het zit met het evenwicht in de bak. de helft van het water komt uit de 900 liter bak waar ze eerst zaten. zoals te zien heb ik voorlopig gekozen voor een zelf gemaakt binnen filter . het onderste gedeelte is een zwarte voer emmer, daar in zit een groot gedeelte van het bioloog van de andere bak. daar boven zitten gewone witte watten. op de bodem van de binnen filter staat een 1100 lph vijverpompje. die pompt het water van onderaf via een slang terug de bak in. dus het water gaat eerst door de watten en daarna door het bioloog en dan terug de bak in. en nu zien jullie mijn visjes ook eens beter. oh en de celestial en blaasoog vinden hun eten nu wel aan het oppervlak. de camera wordt wat vaag als ik in zoom. sorrie daarvoor. enjoy http://www.youtube.com/watch?v=ptuJJcVDjSE
live isn't all gold. at least my fish are

Gast

Bericht door Gast » 17-12-2011 14:47

Mooie vissen heb je daar zwemmen, vooral die bruine/zwarte oranda :)
Lijkt me ook wel handig, zo'n bare-bottom :roll:

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 17-12-2011 15:33

Hey Christa, leuk om te zien dat hij al in gebruik is! Pas toch op met een nitrietpiek. Je hebt er trouwens wel veel dieren in zitten? Ik telde er toch al minstens 9? Wat zit er nu nog in je 900 literbak?

Ik vind de goudvis ook niet de meest handige keuze om mee over te zetten als je de 900 liter ook hebt staan nog!
Afbeelding

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-12-2011 16:12

inde 900 liter zitten nu alleen nog de koi. die gaan op 1 na allemaal weg. de goudvis die nu bij de sluiers zit blijft komende winter in de vijver, samen met de overgebleven koi. hij is hier ooit gekomen om de q-bak draaiende te houden, en was gezelschap voor nieuwe koi. en aangezien midden in de winter de vijver opnieuw opstarten geen optie is, blijft hij even in het aquarium. de eerste koi is overigens net verkocht en de stress van het netten wil ik hem ook niet aan doen.
live isn't all gold. at least my fish are

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 17-12-2011 16:22

Aha... maar wanneer heb je de goudvis overgezet dan naar deze bak :roll: ..
bij mij zijn de visjes trouwens nooit heel erg in de stress bij het vangen. Althans niet voor zover ik weet. maar goed, neem die vanmij ook met de hand uit de bak :P Ze liggen er niet wakker van :roll:
Afbeelding

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-12-2011 16:32

nee ok, maar koi schieten nog wel door de bak heen als je ze probeert te vangen en de goudvis is gelijk met de andere vissen over gegaan
live isn't all gold. at least my fish are

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 17-12-2011 16:50

ahja okey, is het je doel om je 900 liter uiteindelijk te gaan opruimen dan? Anders had de goudvis opzich wel kunnen blijven zitten? Maar goed, het is al gebeurd.
Hoeveel dieren zaten er nu in de 300 liter bak, en wat is je uiteindelijke doel met deze bak :D
Afbeelding

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-12-2011 17:11

de bedoeling is dat de vissen van de zomer de vijver in gaan, de 900 liter bak gaat dienst doen als tweede vijver met erg veel zuurstof en oeverplanten en wellicht zomer verblijfplaats voor de celestial en blaasoog. als de vissen weer binnen komen aan het eind van de zomer, zullen de mooie exemplaren het aquarium bevolken. de 900 literbak zal dan weer dienst gaan doen als binnenvijver, waar de andere visjes in komen. hoewel ik een tweede aquarium niet uitsluit :lol: ik zie trouwens het probleem van de gewone goudvis niet, het beestje is pas 12 cm ofzo en de sluiers zwemmen graag met hem mee. rustig visje is het.

ennee............heette het programma niet crime scene investigation? of is dat inmiddels christa investigation geworden? :lol:
live isn't all gold. at least my fish are

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 17-12-2011 17:14

hahaha, ben je niet aan het afkatten hoor :D Ben gewoon erg benieuwd naar je plannen. Zelf vind ik een goudvis in combinatie met sluiers niks, en dan vooral ook estetisch hoor. Ik zeg ook niet dat het problemen gaat veroorzaken :D Voel je vooral niet aangevallen hoor.. dat was namelijk niet de bedoeling..

Ik ben vooral heel erg benieuwd hoe je pompom gaat uitgroeien en zou graag duidelijke foto's zien van je demekin(s)? Want dat zijn nu eenmaal mijn favorieten :P
Afbeelding

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-12-2011 17:27

in de 900 literbak zaten de koi altijd aan 1 kant van de bak en de goudvissen aan de andere kant. famillie van elkaar maar toch afstand, zo leek het. dus hup alle goudvissen bij elkaar. gezellig. er zijn vandaag al 2 koi verkocht dus er zwemmen nog 5 visjes in de 900 liter bak. waarvan 2 logeer koi. de pompom is een goede eter en heeft zich erg makkelijk aangepast. de blaasoog en de hemelkijker vinden ook hun weg wel en eten goed, maar omdat ze een stuk kleiner zijn houden zij zich meer in de buurt van het filter op of in de bovenste waterlaag, maar ook zij doen het erg goed. mijn favoriet is de bruin/zwarte oranda en de oranda die de aanval van mijn kat heeft overleefd. een ander voordeel van de goudvissen apart, is dat ze het koivoer niet meer mee eten, ik vond ze namelijk te snel te dik worden. zometeen moeten ze nog aan de sonja karper :wink:
live isn't all gold. at least my fish are

Plaats reactie