300 liter aquarium van Christa41

De foto-albums van diverse leden [leden]
Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 17-12-2011 21:09

Martijn: Wij hadden voornamelijk flinke koi van tussen de 60-80cm in een vijver van ruim 30 kuub!
De eerste paar vissen vangen gaat nog goed maar dan krijgen ze het toch echt door en wordt het moeilijk.
Zeker als ze in de diepte duiken van 2 meter :shock:

Dan moet je inderdaad rustpauze's inlassen om de stress te temperen.
Wij vingen dan ook met 3 man en dreven de betreffende vis rustig in een hoek maar sommige wilden
echt niet weg hier :(

@Christa ach ZSjonnie is een grote jongen met een klein hartje denk ik, sssssssst niet verder vertellen hoor :lol:

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 17-12-2011 21:19

Ja, mijn vijver is geen 2mtr diep en jammer genoeg geen 30m3, dus dat scheeld inderdaad wel (heel) wat. Mijn koi's waren 60cm (4stuks), 40cm (2 stuks) en 25cm (2 stuks), maten zijn natuurlijk ongeveer, niet op de centimeter nauwkeurig. Ik had er gelukkig geen moeite mee om ze te vangen, ze lieten zich heel rustig begeleiden. Stond er ook wel van te kijken hoor, dat had ik ook niet helemaal verwacht.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-12-2011 21:43

mijn butterfly koi staan nog te koop. als ze niet weggaan mogen ze ook wel blijven hoor. ik wilde mijn ginrin sanke eigenlijk wel houden, maar de man vanavond bood er een leuk prijsje voor. ach het hi verdween steeds meer en een ginrin bekko is toch niet geheel mijn smaak. mijn eerder zo mooie shusui is helemaal egaal licht blauw geworden met alleen zilveren doitsu schubben langs de rugvin. daar zit overigens totaal geen groei in. nog geen 5cm in een heel jaar :? mochten de butterfly's en de shusui blijven dan wordt het plan voor de zomer toch anders. dan zullen de ryukins de vijver in gaan en dan wordt de 900 liter bak een rijk beplante vijver waar de gevoeliger vissen in gaan. die koppel ik natuurlijk weer aan de vijver, want 900 liter rijkelijk beplant water is toch een leuke aanvulling op je vijver. in dat geval zullen het hoofdzakelijk zuurstof planten worden met een kleine waterlelie voor beschutting en weer bare bottom. aan ophopend vuil hebben we niks in het systeem. toch wel een gedoe hoor dat vooruit denken. hoe combineer je koi en goudvissen. misschien toch een tweede gekoppelde vijver en de 900 literbak als 1 groot plantenfilter. pffff :oops:
live isn't all gold. at least my fish are

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

planten in potjes geen succes

Bericht door christa41 » 23-12-2011 18:25

al dagen liep ik tegen een probleem aan in de bak. het water rook vies en steeds een witte waas. veel verversen deed ik, maar dat hielp maar voor een paar uur en weer stonk het water en weer die witte waas, in 2 uur!!!! totdat ik vandaag mijn waterlelietje maar eens naar boven haalde. ik de waterlelie uit de pot gehaald en ik werd meteen met een vieze geur om de oren geslagen. alsof je bloemen 3 weken op water hebt laten staan. hup meteen alle planten uit de potjes gehaald, de waterplantjes in 1 grote bos met een elastiekje aan een steen gebonden en 80% water ververst. thats it. geen planten in potjes meer voor mij. voor de aankleding heb ik nu dus 1 grote bos waterpest en cabomba en twee zwerfkeien. ik hoop dat hiermee het probleem is opgelost.
live isn't all gold. at least my fish are

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 23-12-2011 18:48

Die witte waas is bacteriebloei in jou geval komt het dus door de rottende planten.
Maar dat betekend wel dat er ammoniak in het water aanwezig is, ik zou dus voorlopig even blijven verversen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 23-12-2011 18:51

dat doe ik ook wel. ik meet elke morgen de waterwaarden met een sera setje, maar daar sta je toch niet bij stil? de vissen reageerden uiteraard met schuren langs de bodem. in ieder geval is de grote oorzaak weg. nu goed bij houden.
live isn't all gold. at least my fish are

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

foto update

Bericht door christa41 » 28-12-2011 09:42

even een paar foto's van vanmorgen van na het verschonen, de laatste foto is bandit de eenoog. die doet prima mee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
live isn't all gold. at least my fish are

Gast

Bericht door Gast » 28-12-2011 09:57

Mooie vissen! Vooral die singletail demekin en die oranda. Jammer dat die oranda aan het verkleuren is :roll: Hij ziet er nu echt supermooi uit

Groeten van Olympus

Gast

Bericht door Gast » 28-12-2011 10:00

Kijk trouwens wel uit met die stenen. De spanning op het glas kan dan te groot worden en kan het glas breken. Als er iets onder ligt dan heb je dat gevaar niet meer :wink:

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 28-12-2011 10:18

Leuke foto's. Ik vind je demekin en oranda ook het mooist. Ik denk ook dat je oranda oranje gaat worden

Plaats reactie